Transilvania Rally: o cursa cu incidente nedorite pentru DTO Rally Team

Campionatul National de Raliuri Betano a revenit pe asfalt pentru Transilvania Rally, a cincea etapa din sezonul 2020. Parte a doua campionate europene, Tour European Rally si European Rally Trophy, competitia din judetul Cluj a programat peste 130 de kilometri cronometrati, incidentele de cursa, schimbarile de vreme si ploile abundente caracterizand desfasurarea cursei.

DTO Rally Team s-a aliniat la startul Transilvania Rally in formula completa, cu cinci echipaje: Cristi Dolofan si Petre Toba au participat cu Citroen-ul C3R5, Eugen Caragui si Robert Fus la bordul Peugeot-ului 208 R2, in timp ce Bogdan si Delia Nastase au revenit in cadrul clasei 11, pe un Mitsubishi Lancer EVO. Raul Badiu si Rares Fetean au continuat campania in cadrul Cupei Dacia, in timp ce Dorin Banciu si Ioana Stan s-au aliniat la start cu superba Toyota Celica GT3.

Motorsportul este deseori periculos, evolutiile la limita fiind recompensate cu timpi extraordinari sau taxate cu iesiri in decor. De acest lucru a avut parte si echipajul format din Eugen Caragui si Robert Fus, implicat intr-un incident in prima parte a zilei de sambata. Pe o sectiune rapida, cei doi au iesit in decor, lovind un copac si aducand daune serioase masinii de concurs. Deoarece pilotul DTO Rally Team s-a resimtit dupa soc, a fost necesara interventia ambulantei pentru acordarea primului ajutor.

Eugen a fost transportat la spital, unde a avut parte de controale amanuntite prin care s-a determinat faptul ca este in afara oricarui pericol. Desi a suferit lovituri la genunchi si are parte de o vertebra tasata, Caragui urmeaza in aceste zile un proces de refacere completa, care va fi urmat de o perioada de repaus. In paralel, Robert Fus, copilotul echipajului, nu a suferit lovituri si este intr-o stare foarte buna dupa incident.

Intensitatea sentimentelor traite in momentul in care CRO (Responsabilul Relatii cu Concurentii) m-a anuntat ca echipajul 13 a suferit un accident si este necesara interventia ambulantei, fara a avea initial alte detalii, nu poate fi descrisa in cuvinte. Doar cand am ajuns la spital si usile ambulantei SMURD au fost deschise, iar Eugen a zambit (desi vizibil afectat de durere), abia atunci am inteles ca lucrurile sunt cat se poate de bine in contextul dat. Multumirile noastre merg catre personalul medical care a intervenit cu mult profesionalism la fata locului, dar si catre medicii de la Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Cluj. Gestionarea evenimentului a fost facuta foarte bine de oficialii FRAS, iar suportul si interesul aratat de majoritatea celor implicati in acest sport ne onoreaza, a spus la finalul cursei Traian Pavel, team manager-ul DTO Rally Team.

Cu un inceput bun de cursa, Cristi Dolofan si Petre Toba au avut parte de timpi competitivi in prima zi a competitiei, clasandu-se pe locul 5 in cadrul clasei RC2, una foarte populata la Cluj. Schimbarea de vreme de sambata si incidentul suferit de Eugen si Robert i-au facut pe cei doi sa reduca ritmul in timpul ploilor de sambata, astfel incat echipajul a incheiat Transilvania Rally pe locul sase in clasa RC2 in Campionatul National de Raliuri Betano. 

Reveniti pe probele speciale dupa o pauza de trei curse, Bogdan si Delia Nastase au avut un raliu excelent la Cluj. Echipajul a dominat competitia si s-a impus pe aproape toate probele speciale, reusind o victorie categorica in cadrul clasei 11 si aducand puncte maxime pentru DTO Rally Team. Transilvania Rally a avut o configuratie nu tocmai pe placul nostru, fiind peste 80% “la vale. Prima zi am simtit ca mergem la curse si am avut un ritm foarte bun, insa sambata, ploaia, vestea despre colegii nostri si alegerea gresita a cauciucurilor au fost factori care ne-au impus un ritm safe! Cu toate acestea, ne-am adaptat si am reusit o clasare buna, chiar daca am mers la distractie! Ne era dor! Ne pare rau pentru Eugen si Robert si le dorim recuperare usoara, moralul ridicat si sa revina si mai puternici pe probe!, a spus Bogdan Nastase. 

Pentru Raul Badiu si Rares Fetean, revenirea in Campionatul National de Raliuri Betano a fost una de succes. Echipajul a continuat campania din Cupa Dacia si a pornit cu un obiectiv clar: victoria in cadrul clasei RC5 si in cupa monomarca. Avand un ritm constant si rapid de-a lungul probelor speciale, cu victorii in cadrul categoriei pe aproape toate specialele si cu o evolutie matura, Raul si Rares au reusit maximul la Cluj. Victoria in Cupa Dacia i-a readus in fruntea clasamentului, in timp ce lupta pentru titlul clasei RC5 se va da la Bacau, unde are loc Raliul Moldovei, in luna octombrie. A fost o victorie trista pentru mine, din cauza incidentelor, unele dintre ele chiar grave. Sper ca cei implicati sa isi revina cat mai repede, atat fizic, cat si psihic, si sa isi pastreze pofta de competitii si raliuri, a spus Raul Badiu la finalul cursei.

roblemele tehnice intampinate in prima zi de concurs au adus abandonul pentru Dorin Banciu si Ioana Stan. Concurand cu un model Toyota Celica GT3, echipajul a fost nevoit sa spuna stop evolutiei in Transilvania Rally dupa prima zi de concurs.

Prin prisma rezulatelor obtinute de catre echipaje, DTO Rally Team a ocupat locul al treilea in clasamentul echipelor la Transilvania Rally, sezonul de raliuri continuand in luna octombrie cu macadamul din judetul Bacau. Desi calendarul programa Raliul Aradului in aceeasi perioada, anularea competitiei din vestul tarii a fortat Federatia Romana de Automobilism Sportiv sa introduca o noua cursa in calendar: Raliul Moldovei. 

In sezonul 2020, echipajele DTO Rally Team au alaturi o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Vilma, Catena, Tellur, Total, Oscar Downstream si HidroGaz.

Noutati
Vezi mai multe