Simone Tempestini este lider după prima zi a Sibiu Rally Challenge

e58b26cc-c578-450d-bc74-10c38e89576aSibiu Rally Challenge, etapa a șasea a Campionatului Național de Raliuri Dunlop, a debutat vineri seara cu două probe speciale programate la Păltiniș. Simone Tempestini, liderul la zi al clasamentului absolut, s-a instalat la conducere înaintea zilei decisive a întrecerii, care va avea drept principal punct de atracție specialele programate pe cel mai frumos drum din România, Transfăgărășanul.

Duelul serii s-a dat între Simone și colegul său de la Napoca Rally Academy, Bogdan Marișca, fiecare dintre ei adjudecându-și câte o probă

 Raul Badiu a fost revelația zilei, liderul categoriei două roți motrice fiind în momentul de față pe podium

Alex Filip a fost cel mai rapid în competiția Open

Bogdan Marișca a fost primul lider al întrecerii, după ce și-a adjudecat urcarea către Păltiniș devansându-i pe colegii săi de la Napoca Rally Academy, Simone și Marco Tempestini, cu 1,7, respectiv 4.9 secunde. Coborârea i-a revenit lui Simone, care a fost mai rapid cu 4,3 secunde decât Bogdan Marișca, astfel că liderul clasamentului general al campionatului a ajuns în parcul de service în prima poziție a ierarhiei Sibiu Rally Challenge. ”A fost un duel extrem de intens, care cred că a fost savurat de cei care au fost prezenți pe probe. Ne așteaptă acum ziua decisivă, pe Transfăgărășan, și sper să avem o luptă la fel de spectaculoasă”, a spus, la finalul zilei, Simone Tempestini.

Locul 3 este ocupat de Raul Badiu, cel care, evident, ocupă și locul întâi în competiția mașinilor cu două roți motrice și la Clasele 5/6. ”Am plecat fără ochelari. Pe prima probă nu am avut probleme atât de mari, însă la coborâre, atunci când întunericul era deplin, mi-a fost imposibil să am același ritm precum pe prima specială”, ne-a mărturisit, în parcul de service, Marco Tempestini. Acesta a ocupat doar locul 7 pe PS2 și a căzut pe locul 5, fiind devansat și de Sebi Barbu, cel care este secondantul lui Badiu la două roți motrice și Clasele 5/6. Diferența dintre cei doi este de 18,4 secunde, un ecart care anunță o dispută extrem de interesantă în ziua secundă.942ca9f1-1912-4160-91ad-50b949a03c22

Dan Gîrtofan, Gergo Szabo și Sorin Badea ocupă pozițiile 6-8, în timp ce pe locul 9 se situează Edwin Keleti. Ocupantul locului secund în clasamentul sezonului aleargă la această competiție cu un Mitsubishi Lancer Evo X și, la capătul primei zile, este lider la Clasa 3, categorie la care este urmat de Andrei Cașcaval (ocupantul ultimului loc aducător de puncte în clasamentul general) și Rareș Tomiță. Keleti și-a asigurat deja un avans de peste un minut față de cei doi, care îi permite o poziție privilegiată în disputa cu cei doi, în timp ce duelul pentru locul 2, dintre Cașcaval și Tomiță, care sunt despărțiți de doar 4,7 secunde, se anunță extrem de aprins.

Vlad Cosma este lider detașat la Clasa 9, urmat de Alexandru Ardelean și Horia Chiriguț, cei trei fiind și primii clasați în Cupa Suzuki, în timp ce pe podiumul provizoriu al Cupei Dacia se află Viorel Ivan, Norbert Maior și Răzvan Nechifor. Romulus Preda este lider la Clasa 11, iar Gabriel Stancu ocupă aceiași poziție la Clasa 15.

în competiția Challenge, cel mai rapid a fost Alex Filip, care a avut un timp cu 1.6 secunde mai bun decât Jean Tatu.

Sâmbătă, 22 august, sunt programate 6 probe speciale, dintre care patru pe Transfăgărășan. Proba specială de pe Transfăgărășan are o lungime de 10,24 kilometri și va fi parcursă de două ori în urcare și de două ori în coborâre. Finalul competiției este programat la ora 20:10.

 

Credit foto: Andrei Tobosaru

Recomandari pentru tine!