Kalle Rovanperä a castigat etapa de WRC – Rally Chile Bio Bío 2024
Kalle Rovanpera a castigat etapa din cadrul WRC, Raliul Chile Bio Bio, invingand ceata deasa si conditiile inselatoare, obtinand a patra sa victorie in sezonul Campionatului Mondial de Raliuri FIA 2024.
La bordul modelulii Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID, finlandezul l-a intrecut pe colegul sau din echipa de la Toyota GAZOO Racing, Elfyn Evans, cu o diferenta de 23,4 secunde, reusind sa domine probele speciale din ce in ce mai dificile si umede ale regiunii Bio Bio din Chile.
Rovanpera a avut un inceput precaut in cea de-a unsprezecea etapa a sezonului, recunoscand ca pamantul chilian nu se potrivea stilului sau de pilotaj. Cu toate acestea, pe masura ce raliul a evoluat, si-a gasit ritmul. Momentul de cotitura a venit sambata dupa-amiaza, cand l-a depasit pe Evans pe o vizibilitate aproape de zero, pilotand cu brio prin ceata densa de pe etapele montane.
Dublul campion WRC a ramas neclintit in conditii la fel de dificile si Duminica, reusind sa il „bata” pe Evans in toate cele patru probe speciale desfasurate in ultima zi a raliului, cu exceptia uneia singure, pentru a-si asigura a 15-a victorie in cariera sa WRC, iar probele fiind castigate de Ogier.
Ott Tanak de la Hyundai Motorsport a incheiat pe podium, ramanand in urma lui Evans cu 20.5 secunde cu modelul Hyundai i20N Rally1 HYBRID. Cu toate acestea, in ciuda podiumului estonieanului, Hyundai a pierdut teren in campionatul constructorilor, Toyota reducand decalajul la doar 17 puncte, gratie performantelor lui Rovanpera si Evans si colectarii cruciale de puncte de catre Sebastien Ogier in ziua de Duminica, atunci cand si-a adjudecat toate cele patru probe speciale.
Rovanpera a zambit si a marturisit:” E o senzatie minunata! Multumiri mari echipei pentru masina si tuturor celor implicati, totul a functionat perfect. Victoria chiar se simte bine – vineri nu a fost atat de bine si conditiile au fost extrem de dificile pe tot parcursul weekend-ului, deci e o bucurie imensa„
Liderul campionatului, Thierry Neuville, a avut o evolutie relativ lipsita de incidente si a terminat pe locul patru, un rezultat care-l apropie si mai mult de primul sau titlu de campion, avand un avans de 29 de puncte in clasamentul general, cu doar doua runde ramase. Neuville poate permite sa piarda cateva puncte in fata lui Evans si Ogier la Raliul Europei Centrale din luna viitoare si totusi sa-si asigure titlul acolo, atata vreme cat il depaseste pe colegul sau de echipa Tanak.
In timp ce Ogier a obtinut punctele maxime in ziua Super Sunday, sperantele sale pentru al noualea titlu WRC par acum slabe. Pilotul francez, care a avut viteza necesara pentru a lupta pentru victorie, si-a scos Toyota din competitie sambata, dupa ce a lovit o piatra si a suferit daune la suspensie.
Adrien Fourmaux a fost cel mai bine clasat pilot al echipei M-Sport Ford, terminand pe locul cinci, la 1 minut si 1.6 secunde in urma lui Neuville.
Rezultatul francezului ar fi putut fi si mai bun daca nu ar fi primit o penalizare de un minut pentru intarzierea intr-un control orar vineri.
Sami Pajari, noua stea a Toyota, a impresionat prin clasarea sa pe locul 6 in doar a doua sa participare intr-un model Rally1, in timp ce colegul sau de echipa, Gregoire Munster, l-a urmat de aproape pe locul 7.
Esapekka Lappi era pe cale sa termine pe locul 8, dar a fost nevoit sa se retraga in urma unei iesiri in decor care a deteriorat radiatorul Hyundai-ului sau in penultima proba. Retragerea a marcat si incheierea carierei deosebite in WRC a copilotului sau, Janne Ferm, care a avut 90 de starturi, doua victorii si 15 podiumuri.
Lipsa lui Lappi a dus la promovarea pilotilor de pe Citroen C3 Rally2, Yohan Rossel si Nikolay Gryazin, pe locurile opt si noua in clasamentul general, ocupand primele doua pozitii in WRC2.
Rezultatele lor au asigurat si titlul la echipe in WRC2 pentru DG Sport Competition. Gus Greensmith, un alt favorit in WRC2, a incheiat pe locul zece.
Campionatul revine in Europa pentru Raliul Europei Centrale, care va avea loc intre 17 si 20 octombrie, fiind penultima etapa a sezonului.
Evenimentul, cu baza in orasul Bad Grießbach din sud-est, va purta echipajele pe probele speciale de asfalt care se intind in Germania, Austria si Republica Ceha.