Dakar 2022: De Villiers castiga etapa a 9-a, penalizare pentru Al-Attiyah

epantofi.ro

Toyota s-a bucurat de cea mai puternica zi din Raliul Dakar 2022 in etapa a 9-a, reusind un Hat-trick in frunte cu Giniel de Villiers care a reusit sa isi adjudece victoria etapei, acesta fiind urmat de Lategan si de Al-Attiyah.

Lategan a fost primul lider dupa trecerea de la punctul de control de la km 40, insa acesta a facut rocada cu De Villiers odata cu trecerea punctului de la km 118, ramanand pana la final in postura de lider.

Liderul de la general, Nasser Al-Attiyah, reuseste sa aiba un parcurs bun, avand un parcurs de conservare, gratie avantajului de 32 de minute avute inaintea acestei etape, incheiind aceasta etapa la 1 minut si 4 secunde distanta de lider.

Al-Attiyah a primit astazi o penalizare din partea comisarilor, acestia au vazut un videoclip publicat pe retelele de socializare care a pus la indoiala securitatea echipajului pe etapa a 8-a.  Al-Attiyah si copilotul Mathieu Baumel nu au avut centurile de siguranta si FHR (Front Head Restrictor, similar cu HANS) fixate corect timp de aproximativ 1:45 minute, in timp ce masina era in miscare. 

Comisarii au fost de acord ca timpul a fost scurt pentru a iesi din masina, a schimba roata si pentru a pleca in deplina siguranta. Ei au cerut sa vada camere de la bord ale echipajului din etapa a opta pentru a verifica incidentul si banuiala acestora.

Sursa foto: A.S.O – motorsport.com

Banuiala acestora s-a adeverit, iar comisarii au raportat ca „dupa urcarea in vehicul, pilotul a cuplat treapta de viteza si a pornit pe proba. Mai mult, pe camerele de bord arata ca, echipajul a fost ocupat timp de 1 minut si 45 de secunde cu fixarea corecta a centurilor de siguranta. Pentru o scurta perioada de timp, copilotul a tinut chiar si volanul pentru a-i oferi pilotului posibilitatea de a-si pune centura de siguranta”.

Acest lucru incalca articolul 48.1 din Regulamentul sportiv mondial de Rally Raid, care prevede: „Ori de cate ori un vehicul este in miscare pe sectiunea speciala si pana la controlul din stop, echipajul trebuie sa poarte casti de protectie omologate, toata imbracamintea de siguranta necesara si echipament in conformitate cu Anexa L, Capitolul III”.

Comisarii au decis ca echipajul nu a reluat proba in siguranta, ci si-a castigat timp ca urmare a comportamentului lor, asa ca este necesara o penalizare de timp. Echipajul Nasser Al-Attiyah alaturi de MATTHIEU BAUMEL au primit o penalizare de 5 minute pentru Etapa a 8-a.

Mattias EKSTROM incheie aceasta zi cu al patrulea timp dupa cei 287 km de proba speciala, urmat la doar patru secunde de Sebastien Loeb care ocupa pozitia a cincea a zilei, insa ramanand pe pozitia secunda la general in Dakar 2022 la 39 de minute si 5 secunde in spatele liderului.

Cel de-al doilea pilot Audi, CARLOS SAINZ, termina pe pozitia a sasea, urmat de francezul Mathieu Serradori pe sapte, STÉPHANE PETERHANSEL pe opt, BRIAN BARAGWANATH pe noua si ultima pozitie din top zece fiind ocupata de NANI ROMA.

 

Clasament final dupa parcurgerea etapei a noua din Dakar 2022:

Rezumatul zilei a 9-a

Recomandari pentru tine!