Principalele noutati in 2023:
Se renunta la CNVC2
„CNVC 2023 – Campionatul National de Viteza in Coasta” format din 7 etape
Se infinteaza „MASTERS of Hill Climb 2023” format din 5 etape (unul dintre motivele infiintarii este acela ca, etapele nominalizate la MASTERS nu mai permit multe masini la start din cauza restrictiilor impuse de autoritati)
Se modifica sistemul de punctaj, conform FIA
Se introduc verificari tehnice cu cort FRAS, verificare/cantarire fiecare masina, la fiecare etapa, pentru o mai clara transparenta
Regulamentul CNVC 2023 va contine si update-ul pe care FIA il va aduce in noul sezon.
Se incurajeaza si se sprijina cluburile sportive pentru organizarea de CAMPIONATE REGIONALE sau etape distincte cu caracter regional. Pentru a fi definit ca si Campionat Regional acesta trebuie sa aiba minim 3 etape.
Observatii:
- Se desfasoara dupa formatul clasic al sezonului 2022
Sunt acceptate la start toate automobilele din toate clasele PF.
Sunt acceptate la start automobile Istorice si Dacia Revival. - Sunt acceptate la start automobile electrice.
- Format clasic de 2 zile + verificari tehnice in ziua de vineri.
- Nu mai exista notiunea si conceptul de CNVC2.
- Toate automobilele aflate la start trebuie sa corespunda normelor tehnice, fara elemente expirate sau nefunctionale.
- In clasamentul anual vor conta N-1 etape. In cazul in care se desfasoara 6 sau mai putin etape se vor lua in calcul toate etapele.
- Transmisie TV / Transmisa LIVE / You Tube
- Categoria 1 Automobile si Categoria 2 Automobile de competitie (Monopost si Bipost)
- Dacia Revival, asa cum se stabileste regulamentul specific.
- Istorice, asa cum se stabileste regulamentul specific.
Fara clasamente de 2RM si GT
Grupe PF-CNVC
- Gr 1-5, identic 2022
- Grupa 6 Pf 199- 259 cu Clasa 6a:199-229, Clasa 6b: 230-259
- Grupa 7 peste Pf 260 cu Clasa 7a: 260-289, Clasa 7b: peste 290
Sistemul de punctaj conform FIA:
- locul 1: 25puncte
- locul 2: 18puncte
- locul 3: 15puncte
- locul 4: 12puncte
- locul 5: 10puncte
- locul 6: 8puncte
- locul 7: 6puncte
- locul 8: 4puncte
- locul 9: 2puncte
- locul 10: 1punct
Se acorda puncte bonus pentru antrenamente, conform regulamentului actual.
Automobilele electrice vor puncta in clasamentul general al Cat.1
Observatii:
Traseu de concurs de pana la 7km la etapele unde este posibil, Ranca, Baia Mare, Poiana.
Sunt acceptate la start doar automobilele din clasele PF 1-5*
*Sunt acceptate la start si automobilele de competitie cu pasaport si omologare FIA valabila, cu conditia ca masina sa corespunda fisei de omologare. Exemplu: Renault Clio Rally 4 si 5, Peugeot Rally4 si R2 sau similare. Acestea neindeplinind conditia de PF 1 pana la 5. Aceste masini vor fi incadrate la grupa PF6 Masters
Sunt acceptate la start masini electrice si istorice (cu program specific).
Format clasic de 2 zile, Sambata-Duminica + verificari tehnice vineri
Transmisia Live TV si Youtube este obligatorie. Transmisia LIVE YouTube
Nu se admit debutanti la start
Fara clasamente de 2RM si GT
Grupele PF vor fi:
Gr 1-5, identic 2022
Grupa 6 Masters* – conform prevederea de mai sus
Sistemul de punctaj conform FIA:
- Locul 1: 25puncte
- Locul 2:18puncte
- Locul 3: 15puncte
- Locul 4: 12puncte
- Locul 5: 10 puncte
- Locul 6: 8puncte
- Locul 7: 6puncte
- Locul 8: 4puncte
- Locul 9: 2puncte
- Locul 10: 1punct
Se acorda puncte bonus pentru antrenamente, conform regulamentului actual.
Automobilele electrice vor puncta in clasamentul general al Cat.1
Verificari tehnice si PF:
Verificari tehnice la fiecare etapa similar CNR Betano, cu cort de verificari si trecerea fiecarei masini, fara timp specific alocat.
La verificarile tehnice se va cantari, masura si verifica masina sa corespunda cu fisa PF trimisa.
Fise PF verificate si aprobate de Comisia de Coasta si/sau de Comisia Tehnica la momentul inscrierii concurentului.
Fise PF publice, la dispozitia oricarui concurent inscris.
Toate automobilele de concurs trebuie sa corespunda ultimelor normelor tehnice prevazute de regulament. Nu este acceptat nici un element omologat expirat, fara exceptie de grupa sau clasa.
Campionat Regional:
Federatia Romana de Automobilism Sportiv incurajeaza si sustine infiintarea campionatelor regionale.
Se vor acorda titluri de Campioni in cadrul ”CNVC Regional” in Clasamentul OPEN si vor fi premiati la Gala Campionilor.
Conditia pentru campionatul regional este de efectuare/organizare de minim 3 etape.
Aceeasi impartire pe grupe PF ca si la CNVC, fara subgrupe sau alte propuneri similare cu grupele anterior formate in campionatele regionale.
Organizatorii pot propune totusi si alte clasamente, pe clase, categorii, junior, femina, etc.
Acceptare la start cu elemente in buna stare tehnica, dar si cu valabilitatea expirata.
Castigatorii campionatelor regionale vor fi premiati de Federatia Romana de Automobilism Sportiv cu licenta gratuita in anul urmator in campionatul national si sustinuti pentru efectuarea unei scoli de pilotaj la preturi reduse la partenerii Federatiei Romane de Automobilism Sportiv.
Comunicat informativ cu sursa: autorally.ro


