Trofeul Serus: Lucian Radut castiga prima etapa din CNVC

Lucian Radut reuseste sa castige prima etapa din Campionatul National de Viteza in Coasta, Trofeul Serus.

Fortat de conditiile meteorologice nefavorabile sa isi amane debutul cu o saptamana, Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop si-a desfasurat in acest weekend prima etapa a sezonului. Gazda prin traditie a rundei intai a fost traseul de la Rasnov, 92 de concurenti participand in cadrul Trofeului Serus. La volanul unui Mitsubishi Lancer EVO VIII, Lucian Radut si-a adjudecat victoria, devansandu-l pe campionul bulgar Lyuben Kamenov, care a pilotat un model similar. Ultimul loc pe podium i-a revenit lui Paul Andronic (Mitsubishi Lancer EVO V).

Lyuben Kamenov a stabilit cel mai bun timp al intregului weekend, fiind singurul pilot care a reusit sa urce cei 4 km ai traseului de pe Valea Cetatii in mai putin de doua minute. Acest lucru s-a intamplat insa sambata, in cadrul antrenamentelor cronometrate, in conditii de asfalt uscat. Ploaia a udat duminica dimineata Rasnovul, mansele de concurs desfasurandu-se pe un traseu unde zonele ude au alternat cu cele uscate. Vicecampionul national de anul trecut, Lucian Radut, l-a surclasat pe Lyuben Kamenov in ambele runde de concurs, ecartul total dintre cei doi fiind de 4.338 secunde. Al treilea loc pe podium a fost disputat de Paul Andronic si Alexandru Mirea. Mirea, pilotand un Audi A4, a fost mai rapid cu o secunda pe prima urcare, insa Andronic l-a devansat cu 1.4 secunde in mansa secunda, „suflandu-i” podiumul. Oricum, performanta lui Alexandru Mirea este una notabila, masina sa fiind incadrata la o clasa inferioara (H3).

Eduard Cozma a terminat Trofeul Serus pe a cincea pozitie, in fata celor doi prieteni-rivali de la grupa N. Duelul lui Calin Manitiu (Subaru Impreza) cu Alexandru Mitroi (Mitsubishi Lancer EVO X) a fost din nou foarte strans, fiecare reusind sa castige cate o mansa de concurs. Manitiu a iesit in final castigatorul grupei, cu un avans de doar 0.047 secunde in fata lui Mitroi. Pe 10 in clasamentul OPEN si pe 3 la N a incheiat Ion Nicolae (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Vicecampionul national de raliuri, Dan Girtofan, a testat la Rasnov in conditii de concurs noua sa Skoda Fabia R5. Fara a avea o presiune a unui rezultat si fara a forta foarte mult, Giri s-a clasat al optulea.

Rezultate Trofeul Serus 2017

nr. Nume Masina Clasa Timp ecart
 1  Lucian Radut  Mitsubishi Lancer Evo VIII  H4  04:18.313  
 2  Lyuben Kamenov  Mitsubishi Lancer Evo VIII  H4  04:22.651  +00:04.338
 3 Paul Andronic  Mitsubishi Lancer EVO VAudi A4  H3  04:33.227  +00:14.914
 4
Alexandru Mirea
Audi A4  H4  04:33.623  +00:15.310
 5  Eduard Cozma  Audi R8 GT  H4  04:37.577  +00:19.264

Gabriel Ene, ocupantul celui de-al noualea loc in clasamentul OPEN, a fost cel mai rapid pilot al unei masini cu tractiune pe doua roti motrice (sub 3500 cc). Pilotand o Honda Civic EP3, Ene l-a devansat pe Claudiu Ciuca (Renault Megane). Campionului Andrei Serban (Skoda Fabia) i-a revenit doar al treilea timp al masinilor 2WD. Lupta la varful grupei A s-a dat intre doi piloti ai unor Mitsubishi Lancer Evo VII. Ciprian Ciobotaru l-a invins pe Adi Iliescu, pe 3 clasandu-se Istvan Soos (Subaru impreza). Dorin Alexandrescu (VW Golf GTi) a castigat prima etapa a noului campionat dedicat autovehiculelor istorice. El a fost insotit pe podium de Costin Ganescu (Fiat X1/9) si de Adrian Bortica (BMW 1602). Rally Dream Team a urcat pe prima treapta a podiumului destinat echipelor. Pe doi au incheiat cei de la WOT Racing 2 iar pe trei Yacco Racing Team.

La Trofeul Serus si-a facut debutul si noul Campionat National de Viteza in Coasta Dunlop 2, care si-a disputat cate o etapa in fiecare din cele doua zile. La volanul unui Volkswagen Golf, Claudiu Ionescu a castigat runda de sambata iar Remus Hancu, pilotand o Dacia Nova, s-a clasat al doilea. Cei doi au facut rocada duminica, avand asadar punctaj egal dupa primele doua etape. Podiumul a fost completat sambata de Paul Turcanu iar duminica de Claudiu Orca.

Parteneri principali ai evenimentului sunt Serus, dealer autorizat Dacia, Renault, Nissan, şi Total România. Partenerii evenimentului: Pro-X, Silnef Security, Zizin – Ape Minerale Naturale, Olmedo şi Cyclon Motorsport. În mod tradiţional, Consiliul Local şi Primăria Râşnov sunt parteneri oficiali. 

Trofeul Râşnov a fost organizat de Auto Blic sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv şi s-a desfăşurat cu sprijinul Poliţiei Rutiere Braşov, al Brigăzii de Jandarmi Mobilă Braşov şi al Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Braşov. 

Parteneri media: autorally.ro, Rock FM, Zile şi Nopţi

 

Subiecte asemanatoare:

Noutati
Vezi mai multe