Alex Cascatau revine in Ultimate Cup Series la bordul unui prototip de clasa LMP3

Marian

Alex Cascatau va lua startul in prima etapa din Endurance Prototype Challenge, parte a Ultimate Cup Series (UCS), la Paul Ricard. Constanteanul va concura pentru BHK Motorsport la categoria LMP3 pentru prima oara in cariera sa.

Fostul campion din Romanian Endurance Series si GT & Prototype Challenge Alex Cascatau este la cateva zile distanta de prima sa cursa cu o masina de clasa LMP3 – Ligier JS P320. Acesta este un vis pentru Alex care a muncit timp de mai bine de trei ani pentru a ajunge in acest punct, dupa patru teste private alaturi de trei echipe diferite.

Sezonul 2022 a fost unul dificil pentru Alex Cascatau. In paralel cu participarile sale in Romanian Endurance Series alaturi de Junior Motorsport, Alex a lucrat foarte mult pentru a debuta intr-o cursa la bordul unei masini de clasa LMP3. Nu mai este un secret faptul ca o participare in cunoscuta cursa „Road To Le Mans” care are loc in acelasi weekend ca si cursa de 24 de ore de pe Circuit de la Sarthe a parut posibila la un moment dat. Din pacate, stelele nu s-au aliniat in vara anului trecut, dar Cascatau va bifa un pas important in cariera sa chiar in prima etapa din Endurance Prototype Challenge, seria de prototipuri din cadrul Ultimate Cup Series.

Socoteli neincheiate la Circuit Paul Ricard

Alex a debutat in UCS la final de 2021, concurand la bordul unei Nova Proto NP02 in ultima etapa a campionatului. Prima sa experienta in acest campionat a fost foarte buna, desi a ratat victoria la bordul prototipului inscris de ANS Motorsport. Aceia erau primii kilometri ai lui Alex cu o Nova Proto NP02 pe pneuri Michelin, respectiv primii pasi pe fostul circuit de Grand Prix al Frantei.

De aceasta data, modelele Nova Proto NP02 vor fi niste simpli rivali de clasa inferioara, caci Cascatau se va alatura echipei BHK Motorsport, formatie cu care a mai testat in 2021. Acela a fost al doilea test al sau la bordul unei masini de LMP3 si a venit la aproape un an distanta de primul. Au mai urmat apoi inca doua teste, dar lucrurile devin cu adevarat serioase acum caci vorbim, in sfarsit, de o cursa.

Vorbim despre o cursa de 4 ore care va incepe sambata, 25 martie, la ora 19:50 (ora Frantei). Cu alte cuvinte, si aceasta cursa se va derula pe timp de noapte, incheindu-se la ora 23:50. Actiunea incepe inca de joi, cand vor avea loc sesiuni de teste private. Calificarile sunt programate tot pentru sambata, in prima parte a zilei. Cele trei segmente ale calificarilor sunt programate in intervalul 12:15 – 13:10.

Stim deja ca Alex are ritm pe timp de noapte, dar BHK Motorsport nu si-a dovedit in intregime viteza in acest campionat. Acest lucru conteaza deoarece clasa LMP3 va fi plina, cu 12 masini pe lista provizorie de start. Trei Duqueine sunt pe lista de start, dar si Ginetta G61 si, in rest, Ligier-uri JS P320 cum este si cel cu numarul 35 pe care Alex il va imparti cu Joel Roussel (Bronze) si Elia Sperandio.

Alex Cascatau revine in Ultimate Cup Series la bordul unui prototip de clasa LMP3

Alex Cascatau va lua startul in prima etapa din Endurance Prototype Challenge, parte a Ultimate Cup Series (UCS), la Paul Ricard. Constanteanul va concura pentru BHK Motorsport la categoria LMP3 pentru prima oara in cariera sa.

Fostul campion din Romanian Endurance Series si GT & Prototype Challenge Alex Cascatau este la cateva zile distanta de prima sa cursa cu o masina de clasa LMP3 – Ligier JS P320. Acesta este un vis pentru Alex care a muncit timp de mai bine de trei ani pentru a ajunge in acest punct, dupa patru teste private alaturi de trei echipe diferite.

Sezonul 2022 a fost unul dificil pentru Alex Cascatau. In paralel cu participarile sale in Romanian Endurance Series alaturi de Junior Motorsport, Alex a lucrat foarte mult pentru a debuta intr-o cursa la bordul unei masini de clasa LMP3. Nu mai este un secret faptul ca o participare in cunoscuta cursa „Road To Le Mans” care are loc in acelasi weekend ca si cursa de 24 de ore de pe Circuit de la Sarthe a parut posibila la un moment dat. Din pacate, stelele nu s-au aliniat in vara anului trecut, dar Cascatau va bifa un pas important in cariera sa chiar in prima etapa din Endurance Prototype Challenge, seria de prototipuri din cadrul Ultimate Cup Series.

Socoteli neincheiate la Circuit Paul Ricard

Alex a debutat in UCS la final de 2021, concurand la bordul unei Nova Proto NP02 in ultima etapa a campionatului. Prima sa experienta in acest campionat a fost foarte buna, desi a ratat victoria la bordul prototipului inscris de ANS Motorsport. Aceia erau primii kilometri ai lui Alex cu o Nova Proto NP02 pe pneuri Michelin, respectiv primii pasi pe fostul circuit de Grand Prix al Frantei.

De aceasta data, modelele Nova Proto NP02 vor fi niste simpli rivali de clasa inferioara, caci Cascatau se va alatura echipei BHK Motorsport, formatie cu care a mai testat in 2021. Acela a fost al doilea test al sau la bordul unei masini de LMP3 si a venit la aproape un an distanta de primul. Au mai urmat apoi inca doua teste, dar lucrurile devin cu adevarat serioase acum caci vorbim, in sfarsit, de o cursa.

Vorbim despre o cursa de 4 ore care va incepe sambata, 25 martie, la ora 19:50 (ora Frantei). Cu alte cuvinte, si aceasta cursa se va derula pe timp de noapte, incheindu-se la ora 23:50. Actiunea incepe inca de joi, cand vor avea loc sesiuni de teste private. Calificarile sunt programate tot pentru sambata, in prima parte a zilei. Cele trei segmente ale calificarilor sunt programate in intervalul 12:15 – 13:10.

Stim deja ca Alex are ritm pe timp de noapte, dar BHK Motorsport nu si-a dovedit in intregime viteza in acest campionat. Acest lucru conteaza deoarece clasa LMP3 va fi plina, cu 12 masini pe lista provizorie de start. Trei Duqueine sunt pe lista de start, dar si Ginetta G61 si, in rest, Ligier-uri JS P320 cum este si cel cu numarul 35 pe care Alex il va imparti cu Joel Roussel (Bronze) si Elia Sperandio.

Piloti cu victorii la Le Mans, in IMSA si in GT World Challenge, rivalii lui Cascatau

Pe langa faptul ca vor fi 12 masini de LMP3 la start, mai multe formatii aduc piloti cunoscuti pentru intrecerea care va marca cinci ani de la lansarea conceptului Ultimate Cup Series. Astfel, aruncand un ochi pe lista provizorie de start, observam patru piloti cu licenta Gold, adica piloti profesionisti dupa sistemul de clasificare FIA. Mai vedem si ca cele 12 LMP3-uri vor fi intampinate de alte 10 Nova Proto NP02, respectiv de 4 masini de clasa CN. Deci, cu un pluton de 26 de masini, traficul va fi interesant pe un circuit notoriu pentru lipsa de lumini pe timp de noapte.

Revenind la piloti, spuneam ca ies in evidenta cateva nume: Mathias Beche, Matt Bell, Stephane Ortelli, Yann Ehrlacher si Marc Basseng.

Elvetianul Beche, care va pilota Nova Proto-ul cu numarul 21 al DB Autosport, este cunoscut pentru participarile sale la Le Mans, dar si in FIA WEC, cu Rebellion Racing. Acesta a strans un titlu de campion in europeanul de anduranta – ELMS (2012), o victorie de clasa la Le Mans, dar si o victorie la general intr-o etapa din monidal – FIA WEC (2014), in supersezonul 2018-2019.

Matt Bell are si el in repertoriu o participare in cursa de 24 de ore de la Le Mans si tocmai a reusit o clasare pe podium, la clasa LMP3, in cursa de 12 ore de la Sebring, in IMSA. Acesta concureaza pentru Nielsen Racing in UCS, echipa pe care o reprezinta si in Michelin Le Mans Cup, dar si in Asian Le Mans Series.

Stephane Ortelli parca nici nu mai are nevoie de vreo prezentare. Monegascul, invingator al cursei de 24 de ore de la Le Mans din 1998, se bucura de o cariera practic interminabila. Vom mentiona, deci, doar cateva dintre titlurile castigate de unul dintre cei mai faimosi piloti de anduranta din ultimele decenii: titlu de campion in FIA GT cu Audi Team WRT (2013), victorie la general in cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps, dar si titlul la clasa N-GT in acelasi an (2003). Tot Ortelli a fost si campion in Cupa Porsche (2004), dar si in Supercupa (2002), dar si invingator la Sebring in 2005 (clasa GT1), campion in Seria Europeana Le Mans in 2007 (clasa GT1), dar si castigator a Blancpain Endurance Series (actuala GT World Challenge Europe Endurance Cup) cu Audi Team WRT in 2012. La Paul Ricard, Ortelli va pilota pentru Nerguti Competition cu o Nova Proto NP02.

In fine, Ehrlacher si Basseng au si ei rezultate notabile in cariera, desi Basseng este acum pilot Silver si nu a mai stralucit in ultimii ani. Germanul este fost pilot in FIA GT1 World Championship, obtinand titlul in 2012. Mult mai tanar, Ehrlacher are licenta Gold si este dublu campion in World Touring Car Cup, campionatul ce a inlocuit WTCC-ul. El a obtinut titlurile in 2020 si 2021 cu Lynk&Co, dar va concura la Paul Ricard pe un Ligier inscris de M Racing, alaturi de Hugo Delacour.

Ca de fiecare data, Alex va oferi update-uri si alte informatii importante pe conturile sale de pe retelele sociale (Facebook, Instagram) pe parcursul weekend-ului (24-26 martie).

Alex Cascatau: „Parca imi si vine greu sa cred ca in cele din urma voi avea sansa de a imi face debutul de cursa la categoria LMP3. Dupa ce am fost foarte aproape in repetate randuri de participari fie in ELMS fie in Le Mans Cup, ma bucur acum sa incep acest nou capitol alaturi de BHK Motorsport. Pot veni mai pregatit decat de obicei la aceasta cursa, fiindca atat circuitul cat si masina imi sunt deja cunoscute. Sper sa ne descurcam bine si sa fim competitivi, avand optiunea de a continua in 2023 chiar si pentru tot sezonul din Ultimate Cup, daca toate lucrurile se aseaza la locul lor. Voi da tot ce pot pentru o clasare cat mai buna, simtind ca victoria la clasa NP02 ne-a fost smulsa pe nedrept in finala de anul trecut, pe fondul problemelor tehnice.”