Revenire in Campionatul National de Raliuri pentru Bogdan Moldovan si Sergiu Rogozan

Marian

 Participanti in Campionatul National Rally2 in ultimele sezoane, Bogdan Moldovan si Sergiu Rogozan au facut in acest sezon pasul catre principala divizie de raliuri din Romania. Dupa ce in urma cu mai bine de 10 ani echipajul s-a aflat la startul Campionatului National de Raliuri la bordul unor masini cu tractiune fata, sezonul 2020 a adus revenirea celor doi pe principala scena a motorsportului, de aceasta data la bordul unei masini performante: un Mitsubishi Lancer EVO VII.

Trecerea de la Rally2 catre CNR a adus noutati majore pentru Bogdan si Sergiu: probe speciale mai lungi si diverse, dar si o competitie mult mai stransa si acerba. Echipajul s-a inscris in cadrul clasei 11, acolo unde la start se afla masini cu omologare expirata. De asemenea, cei doi fac parte din una dintre cele mai noi echipe de pe scena raliurilor: Danny Ungur Racing.

Raliul Argesului a programat 105 kilometri cronometrati pe durata a doua zile de concurs, cu parcul de service amplasat in centrul orasului Pitesti. In ciuda restrictiilor impuse de catre autoritati, fanii au putut urmari toata actiunea din timpul competitiei prin intermediul transmisiilor LIVE oferite de catre organizator. Peste patru ore de cursa au fost difuzate pe website-ul raliului si pe zeci de pagini de social media din Romania, inclusiv pe EuroSport Romania. Astfel, toate echipajele au fost urmarite la startul cursei, pe probele speciale de vineri, pe cea mai importanta speciala de sambata, dar si la festivitatea de premiere.

Cu un debut bun de cursa pe cele doua treceri de vineri, cand speciala ”Godeni” a fost o provocare pentru toate echipajele, Bogdan si Sergiu au reusit timpi buni, imediat in spatele podiumului categoriei. Echipajul a aratat viteza si adaptare pe drumul ingust de vineri, ca mai apoi sambata sa porneasca pe celebrul Transfagarasan. Cu probe lungi, de viteza, ziua secunda a fost abordata precaut de catre echipajul clujean. In lupta directa pentru locul patru, unele probleme cu sistemul de franare al masinii i-a obligat pe cei doi sa reduca ritmul si au pierdut astfel contactul cu podiumul, dar si locul in clasament.

La finalul Raliului Argesului 2020, Bogdan Moldovan si Sergiu Rogozan au incheiat cei peste 100 de kilometri cronometrati pe locul 5 in clasamentul clasei 11, in timp ce echipa Danny Ungur Racing, din care cei doi fac parte, a fost pe patru la finalul competitiei.

Am facut unele imbunatatiri la masina, care au facut-o putin mai rapida, dar mai greu de pilotat. Una peste alta, a fost un raliu de adaptare si speram ca de la urmatoarele etape sa ne obisnuim tot mai mult cu masina si sa crestem ritmul. Probele au fost grele si solicitante pentru noi, dar si pentru masina. Am avut ritm bun pe unele portiuni, dar au fost si momente cu probleme care ne-au deconcentrat si scos din ritm. Diferenta majora fata de Rally2 este viteza adversarilor si lungimea mai mare a probelor speciale.” a spus Bogdan la finalul Raliului Argesului.

Rezultatul echipajului este unul multumitor la finalul competitiei de debut a sezonului. Pe probe dificile si rapide, cu o competitie stransa, cu masini puternice la start si piloti cu o experienta ridicata, Bogdan si Sergiu s-au descurcat onorabil pe cele sase probe ale Raliului Argesului 2020.

Pentru Moldovan si Rogozan urmeaza a doua etapa a sezonului 2020: Raliul Perla Harghitei Tess powered by Total. Competitia va avea loc pe probele speciale de asfalt din judetele Brasov si Harghita, acolo unde doi organizatori diferiti colaboreaza pentru o premiera in raliurile romanesti: o competitie dubla, desfasurata pe probele celebre din ambele judete. ”Asteptam etapa mixta Brasov+Harghita deoarece probele de acolo imi plac mult, reusind, in trecut, sa castig de 2 ori la Harghita in Rally2. Incercam sa mai facem unele imbunatatiri si setari diferite la masina si speram sa fim mai rapizi.” a spus Bogdan.

In 2020, Bogdan Moldovan si Sergiu Rogozan sunt sustinuti de catre partenerii Ferro Romania si Gebo Tools.