Lucian Radut s-a impus la Trofeul TOTAL

Ploaia cazuta duminica la Brasov in cantitati mari a afectat desfasurarea Trofeului TOTAL, startul fiind decalat iar mansa secunda de concurs anulata. Lucian Radut (Mitsubishi Lancer Evolution) a profitat cel mai bine de conditiile de aderenta scazuta, parcurgand traseul in 2 minute si 40,597 secunde. Pilotul Rally Dream Team a castigat detasat Trofeul TOTAL, fiind mai rapid cu peste 9 secunde decat cel de-al doilea clasat, Istvan Soos. Pilotand un Subaru Impreza de grupa N, Soos a fost mai rapid cu doar o zecime de secunda decat Costi Stratnic (Dacia STCC), cel care a terminat intrecerea pe ultima treapta a podiumului.

Sambata nu a plouat deloc pe traseul de pe Drumul Poienii, recunoasterile si antrenamentele cronometrate desfasurandu-se pe un asfalt complet uscat. Pilotand un monopost Tatuus, Andrei Dumitrescu a obtinut cel mai bun timp al zilei, mai mic cu peste doua secunde decat cel al lui Radut, clasat al doilea. Nici duminica dimineata nu a aparut ploaia, insa totul s-a schimbat in pauza dinaintea manselor de concurs. Ploaia cazuta in cantitati foarte mari a format siroaie de apa pe traseu si a fortat organizatorii sa amane startul din motive de siguranta. Dupa ce ploaia s-a mai temperat, s-a pornit in concurs insa incidentele de cursa au dus la oprirea ei de mai multe ori. Pilotand o masina cu tractiune intergrala de grupa H, Lucian Radut a obtinut un timp mult mai bun decat urmaritorii sai, castigand Trofeul TOTAL. Avand in vedere ca Dumitrescu a incheiat doar cu al 16-lea rezultat, Radut este si nou lider al clasamentului general CNVC.

„In mansa de concurs am mers strict la rezultat. Mie imi place foarte mult in conditii de aderenta scazuta si imi place foarte mult Poiana. Chiar daca ploaia nu este buna pentru spectatori si pentru spectacol in general, sunt de parere ca un pilot trebuie sa stie sa mearga in toate conditiile. Iar ploaia mai omogenizeaza puterile si masinile. In rest, campionatul este inca la inceput.” a declarat Lucian Radut.

Marea surpriza a podiumului a fost Istvan Soos. Pilotul brasovean nu reusise inca, in 2018, sa castige grupa N dar iata ca aici a izbutit. Si mai mult decat atat, Soos s-a clasat al doilea in clasamentul OPEN. Dupa ce in primele doua etape incheiase pe a patra pozitie, Costi Stratnic a urcat pe podiumul Trofeului TOTAL, castigand si categoria masinilor cu tractiune spate. Un alt rezultat de exceptie este locul 4 obtinut de Andrei Serban, cu o Skoda Fabia cu tractiune fata. Lui Mihai Leu (Ferrari 458 Challenge) i-a revenit a cincea pozitie a clasamentului general, fiind urmat de Ion Nicolae (Mitsubishi Lancer EVO X) si de cel mai rapid pilot al grupei A, George Cretu (Mitsubishi Lancer EVO VIII).

Calin Fagadar (Mitsubishi Lancer Evolution) s-a clasat al optulea, in fata unui alt reprezentant al categoriei 2 Roti Motrice – tractiune fata, Riccardo Tarabelli (Renault Clio) si a celui mai rapid diesel, Dragos Savloschi (BMW 330CD). Dupa cum era de asteptat, Catalin Cedric Ghigea (Fiat 124 CSA Abarth Rally) a invins in categoria autovehiculelor istorice.

Urmatoarea etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop se va desfasura la Resita, in perioada 30 iunie – 1 iulie 2018.

Total si Service Auto Serus au fost parteneri oficiali ai evenimentului iar Kaufland Romania partener principal. Trofeul TOTAL a fost sustinut de partenerii: Omniasig, Comprest, Zizin – Ape Minerale Naturale, Pro-X, Konvekta si Hotel Aro Palace. Partener tehnic: Cyclon Motorsport.

Trofeul TOTAL a fost organizat de Auto Blic impreuna cu Primaria si Consiliul Local Brasov, sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv. Evenimentul s-a desfasurat cu sprijinul Politiei Rutiere Brasov, al Brigazii de Jandarmi Mobila Brasov, al Inspectoratul Judetean pentru Situatii de Urgenta Brasov si al Regiei Autonome de Transport Brasov.

 

Credit Foto: Rally Cow

Recomandari pentru tine!