WRC: Victorie pentru Hyundai Motorsport si Ott Tanak in Raliul Europei Centrale

• Dupa trei zile extrem de disputate, Ott Tanak a reusit sa triumfe in Raliul Europei Centrale, iar Thierry Neuville s-a clasat pe pozitia a treia
• In urma acestor rezultate, Hyundai Motorsport este sigura de primele sale titluri mondiale, la piloti si copiloti, cele doua echipaje fiind singurele care mai au sanse matematice la titlu
• Hyundai Motorsport ii va sustine pe Neuville si Tanak in duelul intern pentru coroana mondiala, obiectivul fiind insa si de castiga cel de-al treilea tilu mondial la constructori

Hyundai Motorsport a obtinut o victorie senzationala in Raliul Europei Centrale, penultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Ott Tanak si Martin Jarveoja, copilotul sau, au terminat etapa din Cehia, Austria si Germania pe prima pozitie, iar Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au completat succesul echipei clasandu-se pe locul 3, la finalul celor 18 probe speciale.

Victoria in aceasta etapa a venit pe probele de asfalt din Germania la 10 ani dupa ce echipa Hyundai Motorsport, care are sediul la Alzenau, a obtinut victoria de debut in WRC chiar in Raliul Germaniei din 2014. In urma acestui succes, Hyundai Motorsport si-a egalat numarul de victorii obtinute intr-un singur sezon, castigand, la fel ca in 2022, cinci raliuri.

Dupa primele opt probe speciale, desfasurate in Cehia, Thierry Neuville era lider la general, iar Ott Tanak ocupa pozitia a treia. Pe probele din Austria si Germania, Neuville a facut o greseala si a pierdut pozitia de lider, belgianul incheind ziua de sambata pe locul patru la general in timp ce Ott Tanak era pe locul doi, la doar 5,2 secunde in spatele liderului, Sebastien Ogier.

Duminica, in ultima zi a raliului, au fost programate patru probe speciale, iar Tanak a profitat de greseala lui Ogier, pe PS15, si a preluat conducerea raliului. Doua probe mai tarziu, francezul a abandonat dupa o iesire in decor, iar Tanak si-a consolidat pozitia de lider in clasamentul etapei. Estonianul a obtinut a doua victorie din acest sezon si cu cele 22 de puncte din Raliul Europei Centrale ramane in lupta pentru titlul mondial.

“A fost un raliu intens, iar lupta pentru victorie s-a dat pana pe ulltima proba. Patru piloti aveau sanse la titlu inaintea acestei etape si toti au incercat sa adune cat mai multe puncte aici. Pana aproape de final, diferentele nu au fost niciodata mai mari de zece secunde. Mi-a placut lupta cu Seb si am dat totul pentru a castiga. Mai avem sanse la titlul pilotilor, dar la constructori diferenta fata de Toyota este mica, asa ca pentru noi urmeaza lupta decisiva din Japonia”, a spus Ott Tanak.

Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe, copilotul sau, au incheiat etapa pe pozitia a treia, acesta fiind cel de-al saselea podium din 2024. Inaintea Raliului Japoniei, Neuville are acum un avans de 25 de puncte in fata lui Tanak, colegul sau de echipa, iar titlul mondial va ajunge sigur la unul dintre pilotii echipei Hyundai Motorsport.

“In final a fost un weekend destul de bun pentru noi. Desigur, am venit aici cu speranta de a castiga titlurile mondiale la piloti si copiloti si foarte multi sustinatori au venit in Germania pentru a trai acest moment impreuna cu noi. Din pacate insa nu a fost sa fie. Echipa a facut o treaba foarte buna si nu am pierdut decat doua puncte in lupta pentru titlul constructorilor cu cei de la Toyota. Eu am ajuns la 225 de puncte si un avans confortabil de 25 de puncte inaintea ultimei etape, dar mai e nevoie de o masina fiabila si rapida in Raliul Japoniei si sper ca acolo vom obtine titlurile mondiale”, a spus Thierry Neuville.

Andreas Mikkelsen si Torstein Eriksen, copilotul sau, au avut un weekend dificil, marcat de iesirea in decor de vineri, dar echipajul norvegian a revenit conform regulamentului super rally si si-a asigurat patru puncte importante in Power Stage.

“Clar, din punctul de vedere al rezultatului ne asteptam la mult mai mult. In afara iesirii in decor de vineri, avem insa multe lucruri pozitive cu care plecam de la aceasta etapa. Am avut un ritm bun, iar rezultatul din Power Stage confirma asta. Mi-a placut mult cum se comporta modelul Hyundai i20 N Rally1 Hybrid pe asfalt si abia astept acum urmatorul raliu”, a spus Andreas Mikkelsen.

Lupta pentru titlurile mondiale din WRC, la piloti, copiloti si constructori, se va da in Raliul Japoniei, ultima etapa din acest sezon. Neuville si Tanak sunt singurii care mai au sanse la titlul pilotilor, iar Martijn Wydaeghe si Martin Jarveoja se lupta pentru titlul copilotilor. La constructori, Hyundai Motorsport are un avans de 15 puncte in clasamentul general si echipa va face tot posibilul pentru a-si asigura a treia coroana mondiala, dupa cele din 2019 si 2020.

“Tensiunea a fost foarte mare inaintea acestei etape. Atunci cand esti pe prima pozitie, ai si foarte multe de pierdut. Am incercat sa pastram un echilibru intre asteptari si prioritati, dar nu a fost deloc usor. In urma rezultatului de astazi este clar ca doar echipajele noastre mai pot castiga titlurile la piloti si copiloti. Acesta a fost obiectivul principal in acest sezon si ma bucur ca l-am atins inaintea ultimei etape. Ii vom sustine pe Thierry si Ott, dar in acelasi timp vrem sa incheiem sezonul cu un rezultat bun si pentru echipa. Trebuie sa dam totul in Japonia si sa fim mai buni decat rivalii nostri chiar la ei acasa”, a spus Cyril Abiteboul, presedintele Hyundai Motorsport si directorul echipei.

Lupta pentru cele trei titluri mondiale se va da in Raliul Japoniei, ultima etapa a sezonului fiind programata in perioada 21 – 24 noiembrie. Si aici Andreas Mikkelsen si Torstein Eriksen, copilotul sau, vor pilota cel de-al treilea model Hyundai i20 N Rally1 Hybrid.

Clasament Raliul Europei Centrale 2024

1 O. Tanak M. Jarveoja Hyundai i20 N Rally1 Hybrid 2:37:34.6
2 E. Evans S. Martin Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +7.0
3 T. Neuville M. Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +39.8
4 T. Katsuta A. Johnston Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +1:21.0
5 G. Munster L. Louka Ford Puma Rally1 Hybrid +3:41.9
6 N. Gryazin K. Aleksandrov Citroen C3 +9:17.6
7 O. Solberg E. Edmondson Skoda Fabia RS +9:34.1
8 F. Mares R. Bucha Toyota GR Yaris +11:41.5
9 M. Marczyk S. Gospodarczyk Skoda Fabia RS +12:10.6
10 K. Kajetanovicz M. Szczepaniak Skoda Fabia RS +12:20.3

Clasament Raliul Europei Centrale 2024 – Super Sunday

1 T. Katsuta 27:11.1
2 E. Evans +3.8
3 A. Fourmaux +5.4
4 O. Tanak +5.6
5 T. Neuville +10.8
6 G. Munster +30.0
7 O. Solberg +1:34.3

Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – (dupa Raliul Europei Centrale)

1 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 526 puncte
2 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 511 p
3 M-Sport Ford World Rally Team 245 p

Clasament general piloti 2024 – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – (dupa Raliul Europei Centrale)

1 T. Neuville 225 puncte
2 O. Tanak 200 p
3 E. Evans 185 p
4 S. Ogier 166 p
5 A. Fourmaux 146 p
6 K. Rovanpera 114 p
7 T. Katsuta 102 p
8 D. Sordo 44 p
9 S. Pajari 41 p
10 G. Munster 37 p

Despre Hyundai
Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala 10 modele Hyundai. Fondata in 1967, Hyundai Motor Company este prezenta in peste 200 de tari si are 120.000 de angajati la nivel global. Obiectivul producatorului este de a oferi clientilor experiente centrate pe solutii adaptate unui stil de viata conectat, in linie cu viziunea „Hyundai – Progress for Humanity”.

Recomandari pentru tine!