WRC Portugalia Review: Tanak se impune la revenirea campionatului in Europa

Marian

Portugalia a reprezentat runda cu numarul 7 din Campionatul Mondial de Raliuri reprezentand astfel revenirea pe batranul continent, etapa fiind alergata pe macadam.

Vineri

Prima zi de concurs a fost una de vis pentru cei de la Toyota, toate cele trei echipaje ocupand un 1-2-3 cu Tanak la varf. In schimb la Hyundai, Loeb si Sordo intampina probleme din cauza sistemului de alimentare, dar pe bucla a doua Sordo si Neuville obtin victorii de speciala si mentin marca coreeana in joc.

Sambata

Din nou, Toyota forteaza pe prima bucla a zilei si conduc plutonul, dar pe bucla a doua incep problemele pentru ei. Latvala este nevoit sa abandoneze dupa ce suspensia a cedat, iar Tanak pierde timp din aceeasi cauza, dar isi mentinea sefia in clasament. Meeke incheie ziua pe 2 si Neuville este pe 3.

Duminica

Ultima zi de concurs avea in program celebra proba Fafe, ultima sa trecere fiind PowerStage. Ziua incepe rau pentru Esapekka Lappi ce se rastoarna pe prima proba a zilei, iar pe prima parcurgere a probei Fafe, loveste cu stanga spate, un mal de pamant si rupe suspensia pe acea roata fiind nevoit sa se retraga. Trecem acum la PowerStage. Nebunia incepe cand Loeb are o mica iesire in decor si indoaie suspensia stanga spate, el venind la pas de-a lungul probei. Mai tarziu, Gus Greensmith o pateste. La celebra saritoare, britanicul agata cu dreapta fata si rupe bratul de suspensie, iar dupa aterizare, masina a devenit incontrolabila si loveste malul de pamant, Gus dupa accident a abandonat. Dar punctul culminant urmeaza acum. Pe 2 la general in acel moment, Meeke pleaca pe proba, dar la 500 de metri dupa start, pe un viraj de dreapta, agata pe interior un bolovan si rupe roata dreapta fata fiind punct final pentru Kris in Portugalia. Dupa aceste incidente si doua steaguri rosii, Ogier castiga proba si ia punctele bonus, dar Tanak castiga etapa.

Asadar, estonienii Ott Tanak/Martin Jarveoja-Toyota Yaris WRC castiga Raliul Portugaliei. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul-Hyundai i20 WRC ocupa locul 2, iar Sebastien Ogier/Julien Ingrassia-Citroen C3 WRC ajung la final pe locul 3.

Echipajele ce au completat TOP 10 sunt:

4.Teemu Suninen/Marko Salminen-Ford Fiesta WRC

5.Elfyn Evans/Scott Martin-Ford Fiesta WRC

6.Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen-Skoda Fabia R5 Evo

7.Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila-Toyota Yaris WRC

8.Jan Kopecky/Pavel Dresler-Skoda Fabia R5 Evo

9.Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais-Skoda Fabia R5

10.Emil Bergkvist/Patrik Barth-Ford Fiesta R5.

In clasamentul general, Ogier urca pe 2, Tanak este pe 2, iar Neuville pe 3.

In WRC 2 PRO, Rovanpera castiga. Coechipierul sau, Kopecky termina pe 2, iar norvegienii Mads Ostberg/Torstein Eriksen-Citroen C3 R5 ocupa locul 3.

Loubet se impune la WRC2, urmat de Bergkvist si Henning Solberg/Ilka Minor-Skoda Fabia R5.

In Portugalia, i-am avut prezenti pe Simone Tempestini/Sergiu Itu-Hyundai i20 R5 in WRC2. Dupa un ritm bun in prima bucla a zilei 1, pe bucla secunda ei fac pana si pierd foarte mult timp. In urmatoarele zile de concurs, cei doi clujeni au tras tare avand timpi de top 5, iar la final incheie raliul pe locul 10 in WRC2 obtinand primul lor punct din 2019.

In perioada 13-16 Iunie, insula italiana Sardinia va gazdui etapa a opta din 2019, runda ce se derula pe macadam. Cursa va putea fi vazuta pe TelekomSport si Red Bull TV.

Foto-Facebook-Michelin Motorsport, Jaanus Ree Photography, Pierre-Louis Loubet Rally, Simone Tempestini, wrc.com

Sursa articol: rpmracingro.wordpress.com