Val de schimbari pentru Eduard Anton in GT4

Seria europeană GT4 Northern Cup a intrat în cea de-a doua jumătate a sa odată cu etapa a patra, disputată pe Slovakia Ring, circuit ce a fost adesea gazda WTCC și ADAC GT Masters. Eduard Anton venea cu moralul ridicat, pe fondul rezultatelor din runda precedentă din Austria, unde obținuse prima sa victorie la clasă în acest campionat, precum și un loc secund care l-a adus în grupul favoriților pentru titlul stagiunii.

Pilotul român a făcut mutarea în tabăra KTM, concurând pentru structura Racecom și integrându-se în programul Reiter Young Stars, cea mai avansată filieră de promovare a tinerelor talente în competițiile GT. Pentru Eduard era o noutate să ruleze alături de un partener străin, acesta fiind Achim Mortl, campion național de raliuri al Austriei și pilot cu prezențe în WRC, atras în ultimii ani de cursele pe circuit. Cei doi au pus la punct un program de pregătire menit să faciliteze adaptarea românului la noul material de concurs, testat atât la Misano, cât și pe Slovakia Ring cu o săptămână înaintea etapei.

Antrenamentele oficiale au avut loc vineri, pe o pistă uscată. Eduard a început cu dreptul la categoria Am, stabilind reperul clasei și al zecelea timp în ierarhia cumulată ce număra 30 de echipaje. Același ritm i-a adus a doua zi și pole-ul la categoria Am, însă organizatorii au decis penalizarea tuturor echipajelor KTM, acestea fiind obligate să pornească de pe ultimele 8 poziții ale grilei de start. Asta nu le-a afectat moralul lui Anton și Mortl, care au conlucrat pe parcursul manșei de o oră pentru a reveni de pe 11 până pe 2 la clasă.

Cursa a doua avea să fie marcată de un incident serios în primul viraj, Mortl fiind victima unei reacții pripite a altui concurent. Mașina a fost complet distrusă, însă coechipierul lui Anton a scăpat fără o accidentare serioasă grație normelor de siguranță impuse la nivelul GT4. Jocul rezultatelor a făcut ca nici principalii adversari pentru titlu să nu puncteze în această manșă, însă momentan nici punctele aferente primei curse nu sunt asigurate, în urma unei decizii controversate de excludere a mașinilor austriece de către SRO. Reiter Engineering a depus apel la această hotărâre.

După 4 etape consumate din totalul de 6, Eduard Anton se află pe poziția a șasea la general în clasa Am. Următoarea etapă are loc peste cinci săptămâni, la Zandvoort (Olanda), traseu pe care pilotul român obținea primul său podium în campionat, în finala de anul trecut.

Recomandari pentru tine!