Echipajul Raul Badiu / Gabriel Lazar a incheiat pe podiumul grupei ERC3 la etapa Campionatului European de Raliuri organizata in acest weekend in Ungaria. Lotul Romaniei, sustinut de FRAS si Ministerul Tineretului si Sportului, a fost format din trei echipaje.
Desi au concurat pe un model cu o configuratie R2, net inferior celor Rally4, pe care l-au folosit majoritatea echipajelor de la ERC4, cei doi sportivi legitimati la DTO Rally Team au avut o prestatie excelenta in Ungaria.
In ciuda startului greoi, Badiu a recuperat excelent inca din a doua zi de concurs si a obtinut inclusiv o victorie pe PS5. Din 16 probe speciale, in 6 a obtinut o clasare in Top 3.
Cu un timp total de 02:03:06.8, acesta a fost la 3:35.1 in spatele castigatorului, estonianul Torn Ken (Ford Fiesta Rally 4).
A fost un raliu in care am trecut de la suparare la bucurie. Mi-ar fi placut sa am parte de mai multe teste cu aceasta masina pentru a fi mai rapid inca de la inceput, insa in cele din urma totul a fost bine, a afirmat Badiu.
Cel mai tanar echipaj din Campionatul European de Raliuri, cel format din fratii Norbert si Francesca Maior, a avut un debut plin de extaz si agonie in Ungaria. Pe probele unde anul trecut au facut senzatie in campionatul intern din tara vecina, cei doi au inceput excelent si dupa primele doua probe erau pe pozitia secunda la ERC3 si ERC3 Junior. Din pacate, pe PS4, o planetara a cedat, iar echipajul de la Napoca Rally Academy a cedat in ziua 2, fiind nevoit sa reia raliul abia duminica in super rally.
Din 7 probe desfasurate duminica, fratii Maior au fost de 4 ori pe podium, insa nu a fost suficient pentru a recupera handicapul inregistrat ca urmare a penalizarii de sambata, astfel ca s-au multumit doar sa ajunga la finis. Cifrele sunt insa incurajatoare, cu 7 podiumuri in cele 11 probe in care au luat startul.
Fratii Maior au fost pe podium la ERC3 in 7 din cele 11 probe in care au fost la start.
Prima noastra cursa la Europene a fost incredibila. Am avut ceva probleme tehnice si am ratat obiectivul, acela de a fi pe podium la final, dar vreau sa le multumesc tuturor celor care au pus umarul la aceasta participare si la faptul ca am beneficiat de o masina incredibila, a spus Norbert Maior la final.
Masina pilotata de Mihnea Muresan dupa iesirea in decor pe PS6. La acel moment, Muresan / Pop ocupa prima pozitie la Cupa Abarth.
La cupa monomarca Abarth, Mihnea Muresan si Alina Bianca Pop au condus cursa pana pe PS6, atunci cand au iesit in decor, fiind nevoiti sa abandoneze. In acel moment, reprezentantii Danny Ungur Racing aveau un avantaj de 12 secunde fata de locul doi, cehii Rada Martin si Jugas Jaroslav.
Victoria generala i-a revenit norvegianului Andreas Mikkelsen.
Sursa articol: www.fras.ro