Romanian Endurance Series: Titlurile se decid in finala de pe Motorpark
Sezonul competitional 2019 se incheie cu o runda de gala pe Motorpark Romania, unde nu va fi nevoie de calcule: cine-si invinge adversarii directi va deveni campion, atat in ierarhia generala, cat si la categoriile A1 (1600cmc) si A3 (2000-3500cmc). Cursa va avea o durata de doua ore, fiind singura ocazie in care duelul se va purta si intre echipele de mecanici, la momentul realimentarii cu combustibil.
TCR versus GT4, ultimul episod
Toate cele 8 manse din acest an au fost castigate de modele ce apartin claselor TCR si GT4, deosebit de populare la nivel mondial. Cupra TCR inscrisa de BADI are un singur punct avans in fata Ginettei G55 GT4 Evo pregatite de Willi Motorsport (119-118p), cele doua grupari facand joc egal in deplasarile de pe Transilvania Motor Ring. Pe Motorpark insa, Ginetta pilotata de Fabrizio Broggi si Sergiu Nicolae a avut ascendentul in 3 ocazii din 4, insa un abandon in luna martie a facut ca Eduard Anton sa se bucure in continuare de sefia clasamentului general. Avantaj de ritm pentru Ginetta, insa fiabilitate 100% pentru Cupra – ecuatia finalei e cum nu se poate mai simpla: Winner takes all.
Echilibru in arena bavareza
Contingentul BMW-urilor de la categoria A3 creste de la o runda la alta, ajungandu-se la un total de 5 cu ocazia finalei. JMS Performance revine cu Aldrin Opran la comenzi, iar Willi Motorsport intra in lupta cu un E46 325i pregatit pentru o figura familiara a familiei RES, Adrian Laza. WCR-Condor continua sa promoveze productiile cinematografice inspirate de lumea curselor si propune un design special inaintea premierei filmului Marea Provocare: Le Mans ’66 cu Matt Damon si Christian Bale. La varf, insa, echipajele DV8 Racing si Blitzwolf 3 sunt separate de doar doua puncte, asa ca si in acest caz cine trece primul linia de sosire va obtine si titlul stagiunii.
Totodata, perechile fruntase de la A3 si A1 isi mai disputa si pozitia a treia in clasamentul general.
Matematica simpla la categoria A1
Modelele Peugeot 106 inscrise de Blitzwolf (Mihai Zamfir/Matei Voicu) si Exelixis (Theodoros Perimenis) sunt in prezent la doar un punct unul de celalalt si vor purta ultima batalie care pe care. Philip Andriescu (Ford Fiesta) si Bogdan Duma (Citroen Saxo) pastreaza sanse teoretice, insa au nevoie de o conjunctura favorabila pentru a rasturna ierarhia. In avantajul lor joaca si revenirile la A1 ale lui Cristi Ionescu/Ovidiu Zaberca (Peugeot), Viorel Ivan si Costin Gherghescu (Dacia Logan), dat fiind sistemul de punctaj la clase in RES ce recompenseaza luptele mai dificile, cu mai multi adversari. Alin Cristea si Dan Georgescu (Citroen Saxo) debuteaza in campionat si duc totalul inscrisilor la un total de 17, care nu a mai fost atins in cele 14 reuniuni precedente ale RES.
Campionatul continua sa creasca
In absenta campionilor deja consacrati (Petrareanu/Cascatau, WCR-Condor), la categoria A2 revine Augustin Paul (VW Golf). Acesta se va duela cu modelul Clio Cup IV pilotat in premiera de Florin Tincescu si Camil Perian. Acesta din urma face program dublu in weekendul 26-27 octombrie, de vreme ce concureaza si in cursele-sprint din Romanian Retro Racing cu Porsche 911 vazut la RES4. Asocierea pasionatilor de masini clasice si moderne pentru a doua oara in 2019 va fi punctul de atractie pentru spectatorii ce vor putea asista gratuit la decernarea titlurilor in cele doua campionate.
Un rendez-vous cu cele mai noi modele BMW
BMW APAN Motors sustine aceasta etapa din Romanian Endurance Series ca parte a unui angajament pe termen lung al marcii BMW. Continuand traditia din ultimele etape, automobilul pus la dispozitie pentru serviciile de safety car este un model proaspat lansat pe piata din Romania. De aceasta data este vorba de noul BMW Seria 1 BMW M135i, echipat cu cel mai puternic motor de doi litri produs de BMW vreodata: 306 CP (225 kW).
De asemenea BMW a pregatit o supriza importanta: va prezenta in avanpremiera in Romania un nou model sportiv al marcii care urmeaza sa aiba debutul pe piata in luna noiembrie.
Romanian Endurance Series se bucura in acest an de sprijinul partenerilor BMW Romania, BMW APAN Motors, Repsol Romania (prin dealerul Valtec), Michelin (prin APR Competition – unic dealer autorizat Michelin Motorsport pentru Romania), AVG Motorsport, BP Racing, vinul.ro, Crama Histria, Phoenix Media si 100% Sport.