Pentru a saptea oara consecutiv, Simone Tempestini a castigat Raliul Brasovului
Echipajul Simone Tempestini / Sergiu Itu a castigat Tess Rally Brasov powered by Pro-X, cea de-a doua etapa a Campionatului National de Raliuri Betano 2021. La volanul unei Skoda Fabia R5, Simone Tempestini a dus un foarte frumos duel cu Mads Østberg, campionul mondial WRC-2, pana cu doua probe inainte de final. Atunci, motorul Citroen-ului C3 Rally2 pilotat de norvegian a cedat, fortandu-l sa abandoneze. Bogdan Marisca a avut de muncit pentru locul secund, incheind la doar 7,2 secunde in fata ocupantului ultimei pozitii pe podium, Sebastian Barbu.
Cea de-a 50-a editie a Raliului Brasovului a avut toate ingredientele unui eveniment automobilistic de succes: atat probe noi cat si unele clasice, o speciala desfasurata pe timp de noapte, conditii meteo schimbatoare, suprafete de rulare cu diverse grade de aderenta si 82 de echipaje la start, printre care cvintuplul campion national Simone Tempestini si campionul modial WRC-2, Mads Østberg.
Pilot de uzina Citroen Racing, alaturi de care va participa si in acest sezon al campionatului mondial, Mads Østberg a concurat pentru prima data in Romania. Acesta era vazut ca principal favorit la victoria de la Brasov, insa Simone Tempestini i-a facut o concurenta foarte puternica. Dupa ce Tempestini a fost mai rapid cu o jumatate de secunda pe prima speciala, Østberg le-a castigat pe urmatoarele trei, avand un avans de 7,8 secunde inainte de proba finala de vineri, Poiana in urcare, desfasurata la lumina farurilor. Multiplul campion national al Romaniei a reusit sa il invinga pe norvegian atat pe ultima proba de vineri cat si pe prima de sambata, renumita Babarunca, apropiindu-se la doar 3,6 secunde de prima pozitie.
Din pacate, duelul spectaculos al celor doi s-a incheiat prematur, Mads Østberg fiind nevoit sa abandoneze din cauza cedarii motorului masinii de concurs cu doar doua probe ramase de parcurs. Simone Tempestini a mers fara probleme pana la final, reusind cea de-a saptea victorie consecutiva in Raliul Brasovului, de data asta cu un avans de peste un minut si jumatate.
A treia pozitie a clasamentului a fost foarte disputata in prima zi de concurs, iar abandonul lui Østberg de sambata a crescut si mai mult miza. Cu o masina noua, un Ford Fiesta Rally2, Bogdan Marisca a reusit sa ii tina piept foarte determinatului Sebastian Barbu (Skoda Fabia R5). Fiecare dintre acestia a reusit sa isi adjudece cate o victorie de speciala sambata, insa superioritatea lui Marisca pe proba dubla Babarunca / Muntele Rosu a inclinat balanta in favoarea acestuia. Asadar, Simone Tempestini a fost insotit pe podium de colegul de echipa, Bogdan Marisca, si de Sebastian Barbu.
Revenit in campionat, Adrian Raspopa a incheiat Tess Rally Brasov powered by Pro-X pe a patra pozitie, in fata lui Dan Girtofan. Acesta din urma a inceput bine raliul insa a pierdut peste un minut pe a doua speciala dupa ce levierul cutiei de viteze a cedat, cazand mult in clasament. In restul intrecerii, Giri a facut o lupta de recuperare, incheind in final al cincelea. La volanul unui Mitsubishi Lancer Evo IX, Istvan Soos a fost cel mai bine clasat pilot al unei masini ce nu face parte din categoria R5/Rally2. Pe langa locul sase al clasamentului general, pilotul brasoveanul a obtinut si victoria clasei 11, unde a fost urmat, pe o masina similara, de Bogdan Nastase.
Bogdan Cuzma (Skoda Fabia R5) a terminat cu al saptelea timp, in fata lui Andrei Girtofan (Subaru Impreza STi N15), invingatorul clasei RC2N. In urma lui Girtofan junior, in aceasta categorie s-au clasat Adrian Teslovan (Mitsubishi Lancer Evo X) si Razvan Trisnevschi (Mitsubishi Lancer Evo IX). Norbert Maior a avut un parcurs foarte bun cu noul Citroen DS3 R3T Max insa o defectiune tehnica nu i-a permis sa parcurga ultima proba de vineri. Talentatul pilot a revenit sambata, castigand categoria destinata automobilelor cu doua roti motrice. Radu Necula a castigat Cupa Suzuki Swift iar Dragos Popa a invins in Cupa Dacia.
Clasament general (top 10):
Sursa articol: raliulbrasovului.ro