Thierry Neuville se impune în Australia, ultima etapă a sezonului

Weekendul trecut, a avut loc, ultima etapă a Campionatului Mondial de Raliuri, în Australia. Echipajele au avut de parcurs 21 de probe speciale, vremea punând probleme concurenților în ultima zi de concurs. Lupta la titlu se încheiase deja în penultima etapa, unde acolo Sebastien Ogier reușind să își asigure cel de-al cincilea titlu consecutiv.

Vineri

Ziua începe cu o victorie de probă pentru norvegianul Andreas Mikkelsen(Hyundai i20 WRC), aceasta reușind să se mențină în poziția de lider până la finalul zilei. Ghinionistul zilei avea să fie proaspătul campion mondial Sebastien Ogier, el întâmpină probleme mecanice la mașina sa, fiind nevoit să schimbe viteze manual, pierzând foarte mult timp. Un alt monent “hot” al zilei a fost furnizat de britanicul Kris Meeke, acesta iese larg pe un viraj de stânga, lovind ușor un copac, dar acesta a reușit să continue.

Sâmbătă

Cea de-a doua zi de concurs începea cu cel mai lung test al raliului, speciala Nambucca în lungime de aproape 50 de kilometri. Liderul primei zile este lovit de ghinion, Mikkelsen suferind două pene de cauciuc, ambele pe partea stângă a mașinii. El având doar o rezervă a fost nevoit să abandoneze. După ce în prima zi, Meeke(Citroen C3 WRC) a suferit o mică incursiune în decor, sâmbătă el agață cu mașina sa de concurs un pod și rupe direcția pe spate, mai exact pe roata dreapta-spate, la fel ca Mikkelsen, acesta abandonează. Șefia clasamentului a fost preluată de colegul lui Mikkelsen, belgianul Thierry Neuville, acesta fiind urmat de Jari-Matti Latvala. Ogier are din nou probleme, el scapă mașina și rupe partea frontală a mașinii, pierzând la fel ca Vineri, secunde prețioase.

Duminică

Ultima zi de concurs le-a pregătit concurenților o vreme bacoviană, ploaie torențială și condiții grele de concurs. Deja începeau problemele în rândul concurenților, prima victimă fiind francezul Stephane Lefevbre(Citroen C3 WRC), aceasta lovind mașina, fiind nevoit să abandoneze. Colegul său de la echipă, irlandezul Craig Breen(Citroen C3 WRC) care a avut o evoluție bună în raliu, iese în decor violent, iar cursa din Australia se încheia pentru el. Cel de-al treilea abandon de marcă, a fost al finlandezului Jari-Matti Latvala(Toyota Yaris WRC), chiar pe Power Stage, lăsându-i lui Ott Tanak cale liberă pentru locul 2 la general. Power Stage-ul a fost câștigat de Ogier, iar victoria la general i-a revenit lui Thierry Neuville(Hyundai i20 WRC), fiind cel de-al patrulea său succes în acest sezon. Locul 2 în clasamentul general a fost ocupat de estonianul Ott Tanak(Ford Fiesta RS WRC), acesta fiind ultima sa evoluție alături de cei de la M-Sport , din 2018 el trece în tabăra Toyota, iar pe 3 a venit Hayden Paddon(Hyundai i20 WRC). Restul piloților ce au terminat în puncte sunt: Sebastien Ogier(Ford Fiesta RS WRC), Elfyn Evans(Ford Fiesta RS WRC), Esapekka Lappi(Toyota Yaris WRC), Kris Meeke(Citroen C3 WRC), Richie Dalton(Skoda Fabia R5), Nathan Quinn(Mitsubishi Lancer Evo 9) și Dean Herridge(Subaru Impreza WRX STI). Așadar, podiumul în clasamentul general al WRC arată astfel: 1.Sebastien Ogier, 2.Thierry Neuville, 3.Ott Tanak, iar la constructori M-Sport World Rally Team este campioană.

La WRC2, finlandezul Kalle Rovanpera(Ford Fiesta R5) se impune, iar la WRC Trophy, grecul Jourdan Serderidis(Citroen DS3 WRC) câștigă.

Așa s-a desfășurat acțiunea la Antipozi, fiind și ultimul bal al sezonului 2017. A fost un sezon absolut memorabil, schimbările aduse mașinilor și devotamentul echipajelor făcând deliciul tuturor. Să sperăm că și în 2018 vom avea spectacolul pe care l-am întâlnit în sezonul ce tocmai s-a încheiat, iar echipa Rpm Racing vă va ține la curent și în sezonul 2018 al Campionatului Mondial de Raliuri.

Sursa foto: wrc.com

Sursa Articol: RPM Racing RO

Recomandari pentru tine!