Surprize si noutati majore pentru Swift Cup in 2021
Cu o prima editie organizata in 2013, Swift Cup este o competitie de referinta a motorsportului din Romania, care se pregateste de al noualea sezon din Campionatul National de Raliuri. Fiind un loc ideal pentru performanta, unde echipajele se dueleaza pe un material de concurs egal, rapid si competitiv, dar totodata la costuri reduse, cupa monomarca a avut parte de un progres considerabil de-a lungul anilor.
In 2021, Swift Cup aduce o serie de noutati importante pentru concurenti. O prima schimbare este includerea in calendar a doar 8 din cele 11 raliuri programate de catre Federatia Romana de Automobilism Sportiv:
1. Raliul Brasovului – 26-27 martie (asfalt)
2. Raliul Harghitei – 7-8 mai (asfalt)
3. Raliul Clujului – 28-29 mai (asfalt)
4. Raliul Argesului – 11-12 iunie (asfalt)
5. Raliul Bacaului – 2-3 iulie (macadam)
6. Raliul Sibiului – 30-31 iulie (macadam)
7. Raliul Iasului – 3-4 septembrie (macadam)
8. Raliul Munteniei – 24-25 septembrie (macadam)
A doua noutate o reprezinta cooptarea unui nou partener, Visma Software Romania, care se alatura eforturilor organizatorului Bucur Tuning. Visma Software Romania este unul dintre liderii europeni in materie de software, concentrandu-se pe solutii ingenioase pentru sectorul public si privat. Prezenta in tarile nordice, Benelux si in Europa Centrala si de Est, Visma Software va sustine desfasurarea Swift Cup la a noua editie, marcand inceputul unui parteneriat puternic si de lunga durata.
O veste importanta pentru echipajele participante este data de premiile oferite de partenerul Visma Software Romania la finalul sezonului competitional. Castigatorii Swift Cup 2021 vor fi recompensati cu 2500 de euro, ocupantii locului secund vor primi 1500 de euro, in timp ce locului trei ii vor reveni 1000 de euro. In plus, partenerul Ferodo Racing, prin Motorsport Europe, va oferi fiecarui castigator de la cele opt etape cate un set de placute de frana Ferodo DS3000.
O alta noutate este reprezentata de acceptarea la start a doua modele de Suzuki Swift Sport. Astfel, masinile Swift Sport MY 2006-2011 se vor alatura modelelor Swift Sport 2011-2017 in duelul de pe probele speciale, crescand numarul de echipaje aflate la start. Sistemul de punctaj ramane identic cu cel din 2020, cu 30 de puncte acordate invingatorului fiecarei curse. In plus, fiecare participant va beneficia de 10 puncte suplimentare pentru prezenta la una dintre primele sapte etape din calendar, in timp ce startul in ultima cursa a sezonului aduce echipajelor 25 de puncte bonus.
Competitia se anunta mai mult decat interesanta in 2021, cu un numar foarte mare de echipaje care si-au aratat interesul pentru Swift Cup. Pana in prezent, noua masini Suzuki Swift se vor alinia la start, multe echipaje avand ca obiectiv titlul cupei monomarca. Campioni si vicecampioni din sezoanele trecute sau echipaje care si-au adjudecat diverse alte titluri vor concura in unul dintre cele mai disputate sezoane din istoria cupei:
1. Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca, vicecampionii din 2020 si ocupanti ai podiumului in 2019, tintesc titlul cupei in acest sezon, bazandu-se pe experienta anilor anteriori;
2. Radu Necula si Adrian Temes, campionii cupei monomarca in 2017 si ocupanti ai locului secund in 2016 si 2018, revin pe probele speciale la bordul modelului Suzuki Swift Sport dupa o absenta de doua sezoane;
3. Cristi Sugar si Aurelian Hanea, nou sau copilot, isi propun victoria in Swift Cup, un titlu pentru care multi se vor lupta in 2021. Cristi vine cu multa ambitie, in calitate de campion si vicecampion al Cupei Dacia din 2019, respectiv 2020;
4. Paul Popa si Teodor Gabriel Gaina, un echipaj nou format care ataca, de asemenea, titlul cupei monomarca. In 2020, tanarul sibian a fost cel mai rapid debutant si a ocupat podiumul in clasamentul juniorilor;
5. David Tarta si Andrei Brezoszki, un echipaj baimarean, al carui pilot si-a demonstrat viteza si care tinteste titlul cupei. La aproape 19 ani, David este cel mai tanar pilot din Swift Cup, avand la activ doua sezoane la bordul modelului Suzuki;
6. Bogdan Gheorghiu si Andrei Gheorghiu, unul dintre cele mai rapide echipaje din cupa monomarca. Dupa trecerea pe modelul Swift Sport in 2020, Bogdan continua participarile alaturi de fiul sau si va ataca cel putin podiumul la fiecare cursa din acest sezon;
7. Artur Luca si Iulian Gheorghe, care fac trecerea catre o masina de concurs mai performanta. De doua sezoane in raliurile din Romania, pilotul are potentialul de a se lupta pentru podium in Swift Sport;
8. Cristi Cotan si Dan Simota, un echipaj nou format care va debuta in Swift Cup. Pilotul revine la volanul masinilor de concurs dupa o serie de curse rapide in sezoanele trecute, urmand a-l avea in dreapta pe Dan, un copilot debutant;
9. Claudiu Albut si Radu Ursu, un echipaj care face pasul din Rally2, unde a reusit doua titluri de vicecampion national, catre principala scena a raliurilor. Cei doi vor concura la bordul singurului Swift Sport de generatie 2006-2011 inscris in cupa monomarca.
In 2021, Swift Cup este sustinuta de partenerul principal Visma Software Romania, lider european in furnizarea de solutii software. Partenerii tehnici ai cupei sunt: Hankook Competition, Bucur Tuning, www.sparco-shop.ro, Protlum Suspension si Ferodo Racing prin Motorsport Europe. Partener media: RallyMax.ro.