Romanian Endurance Series: Finala sezonului rastoarna ierarhiile

Titlul suprem si alte trei batalii au fost decise chiar in ultima etapa a seriei autohtone de anduranta, in fiecare caz avand loc o devansare a liderului dinaintea weekendului de pe Motorpark Romania.

Pole, victorie si coroana suprema pentru Willi Motorsport

Inaintea finalei, Bianca si Eduard Anton (BADI) aparau un singur punct la general fata de Fabrizio Broggi si Sergiu Nicolae (Willi Motorsport), invingatori in ultimele 4 starturi. Ascendentul s-a confirmat printr-un pole mai lejer ca in precedentele vizite pe Motorpark pentru Nicolae, dupa care Broggi a luat startul si a judecat inteligent cursa. Eduard Anton a preluat conducerea in turul al patrulea si s-a mentinut acolo timp de jumatate de ora, pana cand uzura anvelopelor de pe puntea fata l-a silit sa scada ritmul. Adversarul sau a profitat si a revenit in frunte dupa o manevra eleganta, in care ambii au fost fermi, dar sportivi. In urma realimentarii si a schimbului de piloti la jumatatea intrecerii de doua ore, Sergiu Nicolae a gestionat avansul in raport cu Bianca Anton, ambele masini dovedindu-se fiabile si completand peste 260 de kilometri. Astfel, s-a produs rocada la varf si Willi Motorsport a triumfat in nume propriu in 2019, dupa ce in sezoanele precedente aceeasi echipa de mecanici a fost in spatele eforturilor Endurance Team Romania si Carbogaz Racing.

Echipierii Blitzwolf Racing cuceresc titlul la categoria A3

Clasa motoarelor cu cilindree cuprinsa intre 2000 si 3500cmc a fost povestea de succes a stagiunii, unde cinci echipe si-au pregatit modele BMW si s-au intalnit toate pe circuit cu ocazia finalei de pe Motorpark. M3-ul E46 pilotat de Horia Moldovan si Roberto Niculae si-a confirmat viteza superioara si a invins, iar problemele cu care s-au confruntat in aceasta cursa Aldrin Opran (JMS Performance) si Augustin Draghiceanu (DV8 Racing) au promovat pe podiumul etapei BMW-urile 325i pilotate de Adrian Laza (Willi Motorsport) si Dinu Dumitrascu/Alexandru Siclovan (WCR-Condor). In clasamentul general al categoriei A3, Blitzwolf a devansat DV8 Racing si WCR-Condor. Totodata, miza era dubla pentru Blitzwolf la RES5, caci 4 echipaje vizau pozitia a treia la final de an in ierarhia Open. Dupa retragerea primilor lideri ai stagiunii (Carbogaz Racing), locul al treilea a devenit tinta ”pamantenilor” ce nu dispun de modele TCR sau GT4, iar BMW-ul Blitzwolf a avut castig de cauza.

Exelixis Motorsport, campioni populari la A1

La fiecare etapa din 2019 a fost imposibil de prezis cine va obtine victoria la clasa motoarelor de 1600cmc, unde 4 modele Peugeot au facut spectacol pe circuitele din Romania, iar Bogdan Duma (Citroen Saxo) a tinut aproape si a pastrat sanse pana in ziua decisiva. Fiabilitatea a fost cuvantul de ordine la RES5, unde dintre cele patru echipaje pretendente la titlu doar Theodoros Perimenis (Exelixis) a ajuns la sosire, triumfand la clasa in fata outsiderilor (Costi Gherghescu, Dodo Motorsport) care au completat cele 120 minute. Astfel, unul dintre veteranii campionatului a celebrat un campionat castigat la mare lupta in fata perechii Blitzwolf (Mihai Zamfir/Matei Voicu) si a lui Philip Andriescu. De asemenea, totalul lui Perimenis l-a propulsat pe pozitia a patra in clasamentul Open la final de an.

Clasele decise au contat in lupta la general

Pe primele doua locuri la finele cursei de doua ore am avut campionii categoriilor GT4 (Willi Motorsport) si TCR (BADI), iar pe pozitia a patra a incheiat la prima participare modelul Renault Clio Cup IV de clasa A2, pilotat de Florin Tincescu si Camil Perian. Acestia au urcat astfel pe 3 in ierarhia sezonului la A2, unde titlul fusese acontat deja de Ciprian Petrareanu si Alexandru Cascatau (WCR-Condor).

Sambata, BMW Romania si BMW APAN Motors au prezentat in avanpremiera la circuit noul Seria 8 Gran Coupe, iar masina de siguranta a finalei RES a fost cea de-a treia generatie a Seriei 1, M135i. Vinul propus de Crama Histria pentru a recompensa laureatii acestei runde a fost Mirachi Riesling. Romanian Endurance Series si West Competition Racing, in parteneriat cu Odeon Film, au promovat la aceasta runda productia Marea Provocare: Le Mans ’66 ce va avea premiera in cinematografele din tara la mijlocul lunii noiembrie.

Romanian Endurance Series se bucura in acest an de sprijinul partenerilor BMW Romania, BMW APAN Motors, Repsol Romania (prin dealerul Valtec), Michelin (prin APR Competition – unic dealer autorizat Michelin Motorsport pentru Romania), AVG Motorsport, BP Racing, vinul.ro, Crama Histria, Phoenix Media si 100% Sport.

Subiecte asemanatoare:

Noutati
Vezi mai multe