Roland Csato si Sandor Csikos au castigat Cupa DACIA la Raliul Harghitei

In weekendul 7-8 mai Cupa Dacia a programat a doua etapa la Raliul Harghitei .Concurentii au revenit pe probele traditionale, foarte spectaculoase,  din jurul Odorheiului Secuiesc , factorul meteo fiind pina la final extrem de important in stabilirea castigatorului .

Alegerea cauciucurilor a fost hotaratoare pentru toti concurentii care au avut de parcurs un traseu cu o lungime totala de 398, 55 km, din care 112, 60 km au fost grupati in 12  probe ”speciale”, din care 6 distincte.

Configuratia raliului Perla Harghitei a fost una extrem de variata, avand in componenta atat probe de viteza, cat si probe extrem de tehnice , structurate in doua zile de competitie.

Inca de la finalul primelor probe echipajul harghitean Roland Csato/ Sandor Csikos si-a aratat cat se poate de clar intentiile de a castiga Cupa Dacia pe teren propriu. Era pentru ei o chestiune de ambitie si mandrie locala, dar in egala masura si testul pentru a-si depune candidatura oficiala la castigarea Cupei Dacia in final de sezon.

Favoriti ai publicului harghitean , cei doi tineri din Miercurea Ciuc au inceput bine cursa si dupa prima zi , dupa trei probe speciale parcurse erau pe primul loc insa la o diferenta foarte mica de echipajul argesean C. Tudose / E Rogozan la numai 2 secunde si 7 zecimi .  Debutantii Tudose / Rogozan au fost chiar mai rapizi decat liderii cursei si chiar au castigat PS 1 Liban  si PS 3 Bucin 2 dar diferenta de timp nu le-a fost favorabila pentru a ramane lideri dupa prima zi .

La finalul zilei de vineri multi dintre piloti au spus ca alegerea pneurilor a fost o adevarata loterie pentru ca pe traseu au intalnit portiuni ude, alunecoase, altele murdare si altele complet uscate, ceea ce a fost cu adevarat inselator pentru echipaje .

George Grigorescu promotorul Cupei Dacia a lamurit problema si a spus intr-n scurt briefing in parcul de service ca “probele sunt frumoase, sunt cunoscute de catre concurenti, Lueta proba cea mai lunga , este forte specifica in campionat este cunoscuta ca si selectivitate . In rest ca e pietris , ca e noroi, ca e ud , chiar nu conteaza . Suntem in lumea raliurilor si aici se merge pe orice fel de suprafata

In ziua a doua zi a raliului conditiile meteo s-au imbunatatit considerabil si lupta cu timpul a devenit mai apriga .

Au urmat 3 probe speciale extrem de spectaculoase cu cate trei treceri pe fiecare , iar spectacolul a fost total .

Din cele 9 probe speciale liderii R. Csato/ S. Csikos au castigat 7 si au cedat doar doua urmaritorilor C.Tudose/E. Rogozan .

La finalul raliului pe pozitia a treia a sosit echipajul T.Danila/ D. Gheorghe care s-au declarat extrem de multumiti de pozitia obtinuta mai ales ca au avut inca din start mari probleme la sistemul de franare si implicit nu au gasit cea mai buna aderenta la suprafata probelor de concurs.

La Cupa Dacia in Raliul Harghitei s-a inregistrat si o premiera primul abandon deliberat din punct de vedere tactic. Echipajul Dan Albut/Aurelian Malutan care a venit pe mai multe probe speciale chiar pe podium a hotarat sa renunte inaintea ultimei treceri pe probele speciale pentru ca au analizat sansele si au considerat ca nu pot urca mai sus de locul patru. Cum obtinusera acelasi loc la Raliul Brasovului si algortimul federal permite alegerea celei mai bune performante din participarea la cele doua raliuri , au horatat sa ramana la parcul de service si sa menajeze masina pentru etapele viitoare .

 

De remarcat si evolutia curajoasa a pilotului debutant Razvan Ungureanu , secondat de Vlad Colceriu ( campion la Cupa in 2019 , co-pilotul lui Dragos Popa , liderul Cupei in acest sezon ) . Pilotul echipajului cu numar de concurs 416 era pe podium dupa prima zi , dar factorul psihologic si-a spus cuvantul , dorinta de a se distanta de urmaritorii care erau extrem de aproape, l-au facut sa iasa in decor si sa piarda minute bune pentru a reveni pe traseu. A trebuit sa se multumeasca la final cu un loc 4 care ii poate da incredere pentru viitoarele etape de campionat .

La startul Cupei Dacia de la Raliul Harghitei s-au inscris 7 echipaje

  • Dan Albut /Aurelian Malutan
  • Teodor Danila/Dumitru Gheorghe
  • Roland Csato/Sandor Csikos
  • Victor Supuran /Sebastian Itu
  • Constantin Tudose/Eduard Rogozan
  • Daniel Gugu/ Mihai Stanciu
  • Razvan Ungureanu/Vlad Colceriu

Din pacate echipajul 97 Victor Supuran/ Sebastian Itu sustinut de Napoca Rally Academy nu a putut lua startul din cauza unor probleme la motor . Prin amablitatea promotorului Cupei Dacia -George Grigorescu, Victor Supuran si Sebastian Itu au urcat pret de trei probe speciale in masina “0” . Sebastian Itu si-a amintit de inceputurile sale in automobilism si a transmis un sfat pentru cei care doresc sa inceapa o cariera in motor sport

Eu recomand ca toti sa inceapa de aici , de la Cupa Dacia , pentru ca este cel mai bun pas pentru a intelege traiectorii , pentru a intelege ce inseamna curse , pentru a intelege ce inseamna a gestiona o proba speciala . Si eu am inceput cu o Dacia si cred ca toata lumea poate sa faca asta

In absenta lui Dragos Popa , primul lider al Cupei, care a facut o alegere tactica de a nu participa la raliul de langa Ordoheiul Secuiesc clasamentul general al Cupei Dacia dupa doua etape se prezinta extrem de interesant la varf, dar si langa podium .

  1. . R Csato 47 puncte
  2. D. Popa 47 de puncte
  3. C. Tudose 40 de puncte
  4. T . Danila 35 de puncte
  5.  . R. Ungureanu 34 de puncte
  6. D. Albut 34 de puncte
  7. V. Supuran 34 de puncte
  8. A. Dragan 29 puncte
  9. R. Luca 27 de puncte
  10. H. Balea 12 puncte

 

Promotorul Cupei Dacia cunoscutul pilot si mutiplu campion national George Grigorescu a fost din nou echipaj de deschidere “0” alaturi de fiica sa Patricia Grigorescu.  George Grigorescu a declarat ca pentru Cupa Dacia desele schimbari de calendar competitional nu constituie o problema atata timp cat algoritmul de calcul al clasamentului nu se schimba in timpul jocului si nu afecteaza calculele sportivilor privind participarea la o etapa sau alta .

Odata cu Raliul Harghitei Cupa Dacia a propus si o veritabila „schimbare la fata ” . Toate masinile inscrise la Cupa au afisat un nou design . Productia grafica este conceputa de Dan Leurzeanu , dupa un concept original al Cristianei Oprea

Urmatoarea etapa a Cupei Dacia este programata pe 29-30 mai la Baia Mare , la Raliul Maramuresului, o competitie care revine dupa multi ani in calendarul oficial al FRAS si are coeficientul 1,2 .

Cupa DACIA 2021 are ca parteneri Dacia Finance – servicii de leasing, Viarom – constructii drumuri, Mival Class si Happy Credit. Parteneri tehnici sunt GT2i – marca de produse echipamente protectie sport auto. Pentru al patrulea sezon consecutiv, furnizorul anvelopelor de competitie pentru Cupa DACIA este Hankook prin Bucur Tuning. Partener media este PRIMA TV  care dupa fiecare raliu le ofera ocazia pilotilor si copilotilor care alearga romaneste sa isi impartaseasca experientele din masina de curse, in cadrul programului Focus la Prima Ora .

Mai multe informatii despre evolutia echipajelor si noutatile competitiei monomarca puteti gasi pe site-ul www.cupadacia.ro, pe pagina facebook Cupa Dacia si pe contul de instagram @cupadacia.

Recomandari pentru tine!