Emil Ghinea este King of the Hill la Resita pentru al doilea an consecutiv
Un singur nume a fost pe buzele tuturor la a III-a etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta – Emil Ghinea
Pilotul originar din orasul portuar Mangalia a dominat de la un capat la celalalt etapa desfasurata pe traditionalul traseu din Valea Domanului, ca la final sa-si adjudece o noua victorie in Cupa Resita
Avand ca scop principal memorarea traseului si invatarea acestuia, cele trei manse de recunoastere de sambata s-au dovedit specialitatea lui Emil, care a oprit cronometrul la 02:09,028 pentru cel mai bun timp dintre cele 3 urcari, evident toate castigate de acesta. Au urmat apoi doua manse de antrenament, Ghinea aliniindu-se doar la startul primei urcari, pe care a si castigat-o cu un timp de 2:08,416 stabilind astfel si cel mai rapid timp al zilei. La finalul zilei de antrenamente, pilotul mangaliot a fost urmat de Octavian Ciovica si resiteanul George Schiopulescu.
Vicecampionul categoriei II din sezonul precedent de viteza in coasta avea sa-si mentina ritmul din prima zi si pentru cea decisiva – de duminica. Prima parte a zilei a fost dedicata altor doua manse de recunoastere, unde intaietatea i-a apartinut de fiecare data aceluiasi Emil Ghinea, acesta coborand chiar la un timp de 2:08,231. Ajuns in prima mansa de concurs, mangaliotul a apasat pedala de acceleratie putin prea hotarat in virajul de dupa tunel, incercand o abordare cu franari tarzii. Cu toate acestea, victoria mansei i-a apartinut in totalitate, Emil reusind un timp de 2:07,980 – ceea ce in final avea sa-i aduca titulatura de King of the Hill (cel mai bun timp al etapei) pentru al doilea an consecutiv. O oprire in postul 11 din partea principalului sau rival Ciovica, cauzata cel mai probabil de o defectiune tehnica, a facut ca Ghinea sa fie oprit cu steag rosu in postul 4 – insemnand restart conform regulamentelor de viteza in coasta.
Misiunea lui Emil Ghinea devenea astfel una de formalitate, pilotul de la malul Marii Negre avand nevoie doar de un parcurs curat – pe care l-a si realizat – obtinand suprematia Cupei Resitei pentru al doilea an consecutiv si in acelasi timp, a doua victorie din acest sezon. Secundele pierdute de Octavian Ciovica la a doua urcare din concurs a facut ca situatia de pe podium sa devina o surpriza frumoasa pentru intreaga suflare resiteana, nu doar pentru protagonistii celor doua trepte. George Schiopulescu a bifat – in premiera – prima sa clasare pe podiumul absolut chiar la el acasa, pilotul CB Rally Vest fiind urmat indeaproape de coechipierul si concetateanul sau – Claudiu Ciuca, cel ce ramane liderul categoriei I in Campionatul National de Viteza in Coasta cu maxim de puncte. Pentru a doua oara in acest sezon, performanta din prima etapa a nationalului de viteza in coasta, pilotul Dominic Marcu din Sinaia a completat podiumul categoriei castigate de Schiopulescu, acelasi lucru facandu-l si Razvan Dragomir, insa pe podiumul dedicat modelelor cu caroserie deschisa ale categoriei I.
Prin victoria categoriei I, George Schiopulescu s-a impus si in cadrul Grupei 3 si a clasei 3A, in timp ce Ciprian Ciobotaru si-a adjudecat victoria clasei 3B. Noua zecimi – aceasta a fost diferenta de la finalul celor doua manse de concurs cu care Cosmin Oprinesc l-a surclasat pe Florin Rosca in victoria Grupei 4 si a clasei 4A. De cealalta parte, Alin Opritescu isi continua sezonul cu o noua victorie la 4B.
Podium 100% resitean in ierarhia Grupei 5 si a clasei 5B, unde invingatorul Darius Vilsan a fost urmat – in ordine – de Andrei Precup si Razvan Dan Gosta – toti fiind „absolventi” de 10 ai scolii resitene. A fost o etapa de succes pentru oamenii locului, cu Gabriel Gaman castigator al Grupei 6 si clasei 6A, respectiv cu juniorul Mircea Avramescu invingator al clasei 6B. Timisoreanul Alexandru Krepelka a invins in ierarhiile Grupei 7 si clasei 7B, in timp ce Andrei Coteanu a cucerit suprematia clasei 7A.
Dominic Marcu a obtinut o noua victorie fara emotii in clasamentul automobilelor 100% electrice, in timp ce acelasi Gabriel Gaman s-a impus si la Debutanti. Impecabilul model BMW 2002 Ti a fost pilotat cu succes de Eduard Tontsch – castigatorul etapei in clasamentul dedicat automobilelor istorice, cel mai rapid model autohton al generatiei de aur fiind pilotat insa de Mihai Alexandrescu – ocupant al locului secund la Open CNRVI si castigator la Dacia Revival.
Clasamentele finale pot fi accesate AICI
Cupa Resita – editia din 2023 – este un eveniment organizat de Federatia Romana de Automobilism Sportiv in parteneriat cu asociatiile sportive Auto Blic si ACM Sport Resita, cu sprijinul Primariei si Consiliului Local al municipiului Resita si Invest in Resita.
Evenimentul a fost pus in miscare de partenerul de mobilitate Porsche Timisoara.
Competitia de pe Valea Domanului s-a bucurat in acest an de aportul partenerilor: Omniasig, Logics, Restaurant Rebel, A24 Assistance prin Tractari 24H, Cramele Cricova, Allmyo Auto, Vianor & Absolut Auto.
Parteneri media ai evenimentului: Prima Sport, Autorally.ro, Banat TV, Caras Online, Reper24.ro
Foto – Georgian Popovici si Razvan Daniel Ciuvelic