CNR Cupa Dacia

Power Stage-ul a decis podiumurile Cupei DACIA la Raliul Harghitei

Raliul Perla Harghitei 2017 a readus mașinile de competiție pe asfalt, fiind al doilea an al evenimentului sub forma actuală, de când s-a făcut trecerea de la configurația consacrată de macadam.

Lueta – considerată de unii cea mai frumoasă probă specială de asfalt din campionat – i-a adus tânărului clujean Mihnea Mureșan prima victorie la general într-o etapă a Cupei DACIA, ca urmare a abandonului tehnic nefast al lui Norbert Maior, cu câțiva zeci de metri înainte de finish. Același traseu de 13 km a decis și restul podiumului general al Cupei la Raliul Harghitei 2017, când, la final de power stage, Ivan a reușit să se poziționeze în clasament la doar o zecime în fața lui Bogdan Talașman.

Începând cu această ediție de sfert de secol a Raliului Harghitei, perioada de desfășurare a evenimentului s-a modificat din octombrie în iulie, astfel cele 10 echipaje care au alergat românește pe probele din zona Odorheiului Secuiesc au avut parte de o vreme frumoasă și de numeroși spectatori pe probele speciale, cărora le suntem recunoscători pentru prezență și pentru încurajări. Traseul ales a fost unul tehnic, cu probe relativ scurte dar interesante și pline de capcane.

Din păcate, prima zi de concurs a început cu anularea primei probe – Bucin, cea mai lungă din campionat (28,84 km), care ar fi putut să aibă un rol determinant în conturarea clasamentelor. Astfel, competiția a început cu PS2 Liban, câștigată de Norbert Maior/Dorin Pulpea, urmați îndeaproape de Mihnea Mureșan/Andrei Hicea (la 5.7 secunde) și de Bogdan Talașman/Daniel Voinea.

Seara s-a încheiat cu superspeciala Arpad Dietrich, care poartă numele fostului organizator al acestui raliu. Proba s-a desfășurat în centrul orașului Odorheiu Secuiesc și a atras la fața locului peste 5.000 de spectatori, fiind transmisă și live pe facebook de către M1Sport, unde a avut peste 25.000 de vizualizări.

Mihnea Mureșan a încheiat ziua pe locul 2, la doar 2 secunde de Norbert și detașat în fruntea debutanților, urmat apoi de Bogdan Talașman pe 3, la doar 4.9 secunde în fața lui Bogdan Năstase, campionul ediției 2011 proaspăt revenit cu forțe proaspete în competiția de anul acesta. Cu toate acestea, diferența de 20 de secunde dintre locul 2 și 3 confirmă încă o dată avantajele noului model Sandero 0.9 TCe, preferat de juniorii Cupei DACIA.

A doua zi de concurs a fost formată din 3 secțiuni identice, o buclă fiind formată de 3 probe: Văleni – Sânpaul – Lueta, urmate de fiecare dată de service. Câteva averse de ploaie au pus la încercare flerul sportivilor în alegerea anvelopelor de competiție. Echipajele Cupei DACIA au avut la dispoziție și de data aceasta cele mai performante anvelope de competiție – partenerul nostru tehnic Michelin – având de ales dintre două durități ale modelului Pilot Sport – R11 (soft) și R21 (medii).

Tânărul Norbert Maior a avut o evoluție fără cusur, îmbunătățindu-și timpul cu fiecare trecere. Cu siguranță experiența copilotului Dorin Pulpea a cântărit mult în rezultatele de anul acesta, însă cei doi mai au de luptat pentru titlul de Campioni ai Cupei DACIA 2017 – o problema tehnică i-a forțat să abandoneze chiar pe ultimii metri ai ultimei probe, power stage-ul PS12 Lueta, pierzând astfel nu doar raliul, ci și poziția de lideri în clasamentul general al Cupei DACIA 2017.

Față de începutul acestui sezon, debutantul Mihnea Mureșan a devenit mai sigur pe el, pe mașină și pe copilotul Andrei Hicea, dovadă faptul că a micșorat diferența de timp dintre el și Norbert. Locul 2 pe care și l-a consolidat în cele 2 zile de concurs de la Harghita s-a transformat în locul 1 în urma abandonului colegului său, acumulând astfel punctele necesare pentru a deveni, matematic, Campionul Național la Debutanți FRAS 2017, cu 2 etape înainte de finalul sezonului. Titlurile de campioni ale clasamentelor general și debutanți Cupa DACIA 2017 rămân însă a se dispuna până la finalul sezonului.

Raliul Harghitei a fost și va rămâne unul special pentru mine. Dacă anul trecut urcam pe primul meu podium în CNR aici, de data aceasta am reușit să obținem prima victorie în Clasamentul General al Cupei DACIA și în cel al Juniorilor, totodată asigurându-ne titlul de Campioni Naționali în clasamentul rezervat debutanților. Aș vrea să îl felicit pe Norbert pentru ritmul avut și pentru că menține mereu ștacheta ridicată. Se anunță o luptă interesantă pentru titlul Cupei DACA și pentru cel al Juniorilor la ultimele două etape și mă bucur că avem și noi un cuvânt de spus, chiar dacă nu era sub nicio formă unul dintre obiectivele noastre în prima parte a sezonului. Însă nu ne vom gândi prea mult la asta și vom încerca în continuare să ne auto-depășim.” a declarat pilotul clujean Mihnea Mureșan.

 O luptă foarte strânsă au dus și “veteranii” competiției monomarcă, Talașman și Ivan. Întreg raliul Bogdan Talașman și-a păstrat locul 3 în clasamentul etapei, însă Viorel Ivan a reușit să reducă diferența de la probă la probă, întrecându-și adversarul cu doar 1 zecime de secundă la finalul power stage-ului!

S-a terminat și Raliul Harghitei, un raliu frumos, care a stat sub semnul schimbărilor meteorologice aș putea zice. Pe parcursul celor două zile de concurs am avut parte de o luptă frumoasă, curajoasă și nebună, care a culminat cu diferența incredibil de mică care ne-a adus locul 2 la finalul raliului. Așteptăm macadamul cu deosebit interes.” ne-a spus pilotul Viorel Ivan.

Raliul Harghitei a fost pentru noi unul foarte bun, mai ales că veneam după absența de la Bacău. Am avut un parcurs foarte bun, cu un ritm susținut, condimentat cu o bătălie foarte frumoasă cu Viorel Ivan, la final fiind despărțiți de doar o zecime de secundă. Sper să mai avem parte de astfel de dueluri, ne ajută mult să progresăm. Ne vedem la Iași!” a declarat pilotul Bogdan Talașman.

Parcurgerea de mai multe ori a acelorași probe le-a permis piloților să își împingă limitele, însă asta aduce de la sine și câteva consecințe mai puțin plăcute. Prima victimă a “capcanelor” de pe probele speciale este Bogdan Năstase, care nici de data asta nu scapă de ghinion și iese în decor pe PS6 – Lueta 1. Piteșteanul Cristi Timisică, surpriza plăcută a acestei etape, câștigase un solid loc 2 în clasamentul debutanților după prima buclă, însă o ieșire în decor pe PS7 l-a scos din joc pentru podiumul debutanților acestui raliu.

Podiumul debutanților a fost astfel format din Mihnea Mureșan/Andrei Hicea pe 1, Gheorghe Alexandru/Ciprian Solomon pe 2 și Dragoș Popa/Sorin Colceriu pe 3.

 

Așteptările erau mari pentru această etapă, ritmul avut pe asfalt de la începutul campionatului crescând de la raliu la raliu. Dar cum socoteala de acasă nu se potrivește cu cea de pe probele speciale, deși ritmul resimțit în mașină era bun, timpii obținuți nu erau acolo unde ne doream. Cred că am avut totuși un raliu bun, poate prea safe în anumite locuri, dar am preferat să mergem în ritmul nostru decât să forțăm și să terminăm raliul mai devreme. Vreau sa îi felicit pe Cristi Timisică și pe Alexandru Gheorghe pentru viteza de pe probele speciale și le promitem că la Iași vom încerca să le punem mai multe probleme! Vreau sa îi mulțumesc lui Sorin Colceriu (n.r. copilot) pentru profesionalism și pentru că mă suporta și mă înțelege. De asemenea, îi mulțumim lui Iulica Niță și echipei lui pentru că ne pun la dispoziție o mașină exemplară. Iar pentru că fără ei nu ajungeam să scriu despre evoluțiile noastre, mulțumim susținătorilor nostri Fratelli Social Events, VRK Expedition, Media Tour si Pro-X Cosmetică și Întreținere Auto” a spus pilotul debutant Dragoș Popa.

 

Urmează o pauză competițională în luna august, timp în care piloții și copiloții Cupei DACIA vor fi din nou protagoniștii unor interviuri care vor dezvălui mai multe despre pasiunea lor pentru automobilism și felul în care se pregătesc pentru a lua startul. Organizatorii Cupei pregătesc și o serie de concursuri, atât pentru sportivi cât și pentru fani, așadar păstrați aproape site-ul www.cupadacia.ro și pagina facebook Cupa Dacia pentru a afla cele mai noi informații!

 Următoare etapă a Cupei DACIA 2017 este Raliul Iașului, ultimul raliu pe macadam din acest sezon, ce va avea loc la Iași în data de 8-10 septembrie.

În 2017 Cupa DACIA are ca partener principal Unior Tepid, leader pe piața sculelor industriale de mână, și este susținută și de RCI Leasing, Viarom și Mival Class. Partenerii tehnici care mențin buna desfășurare a competiției monomarcă sunt Michelin – cea mai performantă alegere de anvelope, Oreca – principalul furnizor al kit-ului Sandero, Pilot – producător de accesorii auto.

Lasă un răspuns