Un nou sezon de raliuri a inceput la inceputul lunii mai, Campionatul National de Raliuri programand in 2023 opt etape pe asfalt si macadam. La startul primei etape, Raliul Harghitei, un numar de cinci echipaje s-au aliniat la start in Swift Cup. Dintre acestea, un singur echipaj a mai concurat in Campionatul National de Raliuri in trecut: Mircea Crisan si Florin Valenas, insa cei doi s-au aflat la prima prezenta pe modelul Swift Sport. Toate celelalte patru echipaje erau fie la prima cursa din cariera, fie la debutul in principala liga a raliurilor din Romania, dupa ce au evoluat in trecut in campionatul secundar Rally2.
Swift Cup a avut in Raliul Harghitei urmatoarele echipaje la start: Mircea Crisan & Florin Valenas, Alexandru Cazacu & George Marcu, Eduard Crintoiu & Andrei Padure, Sorin Lungu & Mihai Talpau si Cristian Stoica & Adriana Stoica.
Evenimentul pe asfalt de langa Odorheiu Secuiesc a debutat cu trei probe speciale programate in prima zi de concurs: „Bucin”, cea mai lunga a evenimentului (28,7 kilometri), „Liban” (11,8 kilometri) si superspeciala din centrul Odorheiului Secuiesc. Alex Cazacu si George Marcu au pornit in forta si s-au impus pe prima speciala cu un avans de 10 secunde in fata echipajului Eduard Crintoiu & Andrei Padure, in timp ce Sorin Lungu si Mihai Talpau obtineau al treilea timp. Pe a doua proba, clasamentul a fost identic, insa ecarturile erau mai mici, cu doar 6,6 secunde despartind echipajele din top 3. Ultima proba a zilei le revine lui Crintoiu & Padure, in timp ce Lungu & Talpau stabilesc al doilea timp, in fata liderului provizoriu Cazacu & Marcu.
Ziua secunda duelul pentru victorie se incinge, cu diferente foarte mici de timp stabilite de echipaje pe a patra proba a raliului. Cu fiecare speciala, Alexandru Cazacu si George Marcu isi consolideaza avansul, urmati de fiecare data de Eduard Crintoiu si Andrei Padure. Din pacate, prima bucla de sambata aduce si doua abandonuri: Cristian Stoica si Adriana Stoica se opresc in urma unei iesiri in decor, echipajul fiind in afara oricarui pericol. Totodata, ocupantii podiumului Sorin Lungu si Mihai Talpau se retrag cu probleme tehnice, Mircea Crisan si Florin Valneas fiind cei care profita pentru a avansa pana pe podiumul clasamentului Swift Cup.
Patru din urmatoarele sase probe pot fi descrise intr-un mod identic: Cazacu & Marcu au stabilit timpul de referinta, urmati de fiecare data de Crintoiu & Padure si Crisan & Valenas. Acest model a fost intrerupt de Eduard Crintoiu si Andrei Padure, care au reusit sa fie cei mai rapizi pe doua treceri pe „Lueta”, cea mai dificila proba a Raliului Harghitei, obtinand astfel si maximul de puncte pe Power Stage.
La finalul Raliului Harghitei 2023, Alexandru Cazacu si George Marcu obtin victoria in Swift Cup cu un avans de 27,8 secunde in fata echipajului Eduard Crintoiu & Andrei Padure. La o distanta considerabila s-au clasat Mircea Crisan & Florin Valenas, la prima cursa pe modelul Swift Sport. In cadrul clasei RC5N, doua echipaje din cupa monomarca au urcat pe podium, in timp ce clasamentul debutantilor a fost dominat de modelele Swift Sport, cu Cazacu/Marcu invingatori, urmati de Crintoiu/Padure.
„Pentru noi sezonul 2023 face debutul atat in Campionatul National de Raliuri, cat si in cadrul Swift CUP. Dorim sa luam startul la toate etapele in acest sezon, obiectivul principal fiind sa terminam fiecare etapa si sa crestem ritmul la fiecare cursa. Faptul ca la Raliul Harghitei am castigat Cupa Swift si in clasamentul Debutantilor ne da mai mare incredere in noi.” a declarat Alexandru Cazacu, invingatorul in cursa de debut a sezonului 2023.
Ocupantul locului secund s-a declarat foarte multumit de evolutia avuta: „Si pentru noi a fost debutul in raliul mare si desi nu suntem foarte obisnuiti cu probele de asfalt, a fost o experienta foarte frumoasa. Suntem foarte multumiti de prestatia avuta si bucurosi ca am invins in 3 din cele 12 probe speciale, iar punctele suplimentare obtinute pe Power Stage au fost un bonus perfect. Sa ne vedem cu bine la Arges!” a spus Eduard Crintoiu.
„Primii kilometri ai acestui an competitional au insemnat si primii kilometri cu noul material de concurs. A fost o prima etapa de acomodare, in care nu ne-am asumat niciun risc. Am bifat obiectivul principal de a termina raliul si de a parcurge cat mai multi kilometri in care sa ne imprietenim cu noua masina. A fost frumos, ne-a placut chiar daca ritmul nostru nu a fost pe masura. Speram sa fie mai bine la Arges! Felicitam toate echipajele!” a spus ocupantul locului 3, Mircea Crisan.
„Dupa o pauza de un an in care am fost doar spectatori, a venit si randul nostru sa aparem pe o lista de start. Am ales Swift Cup, primul nostru raliu fiind de acomodare cu masina si ca echipaj. Din pacate, in a doua zi materialul de concurs a cedat: sistemul de racire a motorului nu a mai vrut sa functioneze si am fost nevoiti sa abandonam. Dar, ca de fiecare data la Harghita, proba Lueta si-a cerut tributul. Vom reveni mai motivati si mai pregatiti la Raliul Argesului. Sa ne revedem cu bine!” a spus Sorin Lungu la finalul primei sale etape in Swift Cup.
„Raliul Harghitei a fost o experienta noua pentru noi, fiind prima etapa de raliu din viata noastra. Ne-am bucurat sa aflam ca exista comunitatea Swift CUP si sa descoperim la Harghita oameni pasionati, motivati si plini de viata. Am trait din plin fiecare moment si l-am apreciat, dar din pacate, in urma unui mic accident, am fost nevoiti sa abandonam in a doua zi. Ne-am dorit mult sa participam si le multumim tuturor celor care au facut posibil acest lucru. Ne revedem cu forte proaspete la Arges. Numai bine tuturor!” a declarat Cristian Stoica, aflat la debutul absolut in raliuri.
In 2023, Swift Cup este sustinuta de partenerii Bucur Rally & Tuning, Sparco Shop Romania, Protlum, Sparco, Hankook Competition, cu sprijinul Federatiei Romane de Automobilism Sportiv.
Parteneri media: RallyMax.ro si ABimages.