CNR Comunicate

Flat out story la Raliul Perla Harghitei 2018

Maximum Attack. Filosofia regretatului Colin McRae are și mai mare acoperire atunci când ai nevoie de un revers al legilor lui Murphy. Da, ca lucrurile începute prost să se termine bine. Sau, măcar, cât mai bine posibil. Nu-i de mirare în acest context nici faptul că in ERC numele legendei raliurilor este folosit nu pentru trofeul dedicat învingătorului, ci pentru Colin McRae Flat Out Trophy, unul menit a-l premia pe pilotul care a probat determinare la cotele cele mai înalte.

În urmă cu cinci ani, la Sibiu, Vali Porcișteanu a fost exact în această situație. A depășit o mulțime de probleme tehnice, inclusiv o suspensie distrusă, a mers la limită și a terminat in cele din urmă competiția pe locul 6. A intrat in posesia amintitului trofeu și spunea la acea vreme că a fost una dintre performanțele de referință ale carierei. O astfel de amintire nu dispare. Iar atunci când este cazul, iți oferă resortul pentru a depăși momentele grele. Un astfel de prilej a fost pentru Vali și colegul său, Dan Dobre, Raliul Perla Harghitei 2018, etapa a cincea a campionatului. Pană pe PS1, schimbarea roții, pentru a evita povestea nefericită de la Brasov, unde au ezitat să se oprească pe probă și au avariat masina. Peste trei minute pierdute, poziția 34, plus ieșirea din ritm pe următoarea specială. Lucrurile au revenit cât de cât la normal pe Superspeciala care a pus capăt zilei întâi, mai putin faptul că au forțat la ultimul giratoriu, mașina a subvirat, iar cele câteva zecimi pierdute au fost suficiente pentru a rata succesul.

Credit foto: rallyart.ro

Așadar, a doua zi le rămânea doar o singură carte. Flat out. Maximum Attack. Chiar dacă aveau în față un numar redus de kilometri de probă, un handicap în tentativa de a salva total cursa. Vali și Dan au crescut însă permanent ritmul, au obținut și un scratch, iar pe Power Stage au obținut bonusul aferent locului 3 și au reușit un timp care le-a permis să prindă podiumul la Clasa 2 și locul 4 în ierarhia FIA. „O întrecere în care am fost obligați să ne reamintim, din păcate, de episodul de la Sibiu. Am scos maximum posibil și mă bucur pentru ritmul avut pe asfalt, evident superior celui de la Brașov și Cluj, semn că ne-am împrietenit cu noua mașină și pe asfalt. Cred, și sper, că acesta să fie raliul nostru << N-1 >> din acest an. Așteptăm etapa de la Iași pentru a crește ritmul avut la Raliul Moldovei”, a declarat, la final, Vali Porcișteanu.

Până la runda din septembrie însă, Vali va lua startul in weekend-ul care urmează în Trofeul Sinaia, etapă contând pentru Campionatul Național de Viteză în Coastă. „Obișnuiesc să merg la Sinaia, astfel că nu puteam rata ediția din acest an, mai ales că este cea cu numărul 10 din istoria competiției. Evident, îmi propun să fac spectacol la volanul unui vechi prieten, Mitsubishi Lancer Evo”, a completat Porcișteanu.

La Clasa 3, Cristian Dolofan și Mihai Sandu au probat că au depășit abandonul de la Arad și problemele tehnice de la Bacau, izbutind să-și treacă în cont victoria. „Un succes important pentru moral, dar și din perspectiva punctelor de care avem nevoie în tentativa noastră de a obține prima poziție la Clasă și la finalul anului”, a declarat Cristi.

Raul Badiu a continuat seria rezultatelor pozitive impunându-se la Cupa Suzuki și obținând o clasare pe poziția secundă în competiția mașinilor cu două roți motrice față. Bogdan Năstase, care l-a avut în dreapta de această dată pe vechiul său prieten Alex Popidan, a bifat un loc 2 la Clasa 11. Eugen Cărăgui s-a impus în competiția debutanților Cupei Dacia, iar acum privirile sale se îndreaptă către Trofeul Sinaia, competiție la care va lua startul cu un Peugeot 208 R2. Prezența la start face parte din programul de pregătire pentru sezonul 2019. Celălalt echipaj debutant, avându-o la volan pe Ramona Rusu, a avut parte de o ieșire în decor pe proba specială Lueta. Incidentul s-a soldat cu avarierea punții spate, în urma unui impact cu un copac, dar abandonul avea să se consemneze doar dupa ce, din pricina distrugerii conductelor de alimentare, mașina a rămas fără benzina. Evident, urmează acum remedierea defecțiunilor și pregătirea automobilului pentru următoarea etapă, de la Iași, care se va disputa pe macadam.

În sezonul 2018 echipa se bucură de susținerea partenerilor: Dolo Trans Olimp (DTO), Tellur (prin ABN Systems) Ion Moș, lanțul de farmacii Catena, Mobil 1 prin Lubexpert și YATOshop.ro.