Performante si fiabilitate pentru modelele Swift Sport in Raliul Aradului 2019

Dupa asfaltul de la inceputul lunii, cand raliurile din Romania si-au desfasurat prima etapa in judetul Arges, caravana s-a mutat in weekend-ul trecut in vestul tarii, unde a avut loc Raliul Aradului. Cupa Suzuki a fost, ca de obicei, parte din competitia desfasurata pe macadam, un numar de 6 echipaje fiind aliniate la startul celui de-al doilea raliu al sezonului.

Cu noua probe speciale incluse in program, Raliul Aradului s-a dovedit a fi o cursa dificila, in care pilotii si copilotii s-au luptat cu o suprafata alunecoasa, plina de noroi, si in care au avut de gestionat cu atentie echilibrul intre conservare si viteza. Modelul Swift Sport si-a dovedit, din nou, performanta si fiabilitatea, reusind locul secund si cel de-al treilea in clasamentul clasei RC5, victoria si locul al treilea in categoria debutantilor, dar si un podium in clasamentul juniorilor.

Raliul Aradului a debutat cu speciala ”Frumuseni”, in lungime de aproape 13 kilometri, unde Danut si Lucian Budai se impun cu 4,2 secunde in fata echipajului Bogdan Vrabie & Levente Csegzy si aproape 10 secunde in fata lui Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca. Diferenta mica dintre primii doi clasati se pastreaza si dupa a doua speciala, ”Sistarovat”, pe care echipajul Budai se impune din nou, cu un avans de 2,4 secunde, ca mai apoi pe a doua trecere de pe ”Frumuseni” Vrabie si Csegzy sa obtina prima victorie de speciala si sa reduca diferenta fata de lider la doar 0,1 secunde.

Cunoscut fiind faptul ca Bogdan Vrabie se simte excelent pe superspeciale, pilotul a reusit sa fie cel mai rapid pe proba spectacol din Arad, desfasurata in fata unui public numeros care a aplaudat evolutiile concurentilor, si trece astfel la conducere la finalul primei zile de concurs. Danut Budai si Lucian Budai se aflau la doar 5,6 secunde, pe locul secund, Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca pe trei, la 20 de secunde, in timp ce echipajele Alex Ardelean & Horatiu Baltador si Andrei Georgescu & Mihaela Balint erau la peste un minut de lider, iar David Tarta si Georgiana Gologan la aproximativ 4 minute de primul loc.

Ziua secunda de concurs incepe cu o distantare a echipajului Vrabie/Csegzy, care se impune pe PS5, dar mai apoi echipajul Budai/Budai reuseste un ritm excelent si, profitand de problemele adversarilor, obtine cel mai rapid timp pe toate celelalte 4 speciale ramase. Astfel, Danut si Lucian Budai castiga Raliul Aradului cu un avans de peste 1 minut, fiind urmati pe locul secund de Bogdan Vrabie si Levente Csegzy, cei care au avut probleme la suspensia masinii de concurs din cauza duritatii traseului.

Cu un ritm bun de-a lungul cursei si cu al doilea timp pe ultimele speciale ale raliului, Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca au incheiat Raliul Aradului pe locul al treilea in Cupa Suzuki, urmat de Andrei Georgescu si Mihaela Balint pe patru si David Tarta si Georgiana Gologan pe locul al cincelea. Din pacate, Alex Ardelean si Horatiu Baltador nu au ajuns la finalul cursei din vestul tarii in urma unei iesiri in decor in care modelul Swift Sport nu a suferit daune majore.

Clasament Cupa Suzuki la Raliul Aradului:

Danut Budai & Lucian Budai
Bogdan Vrabie & Levente Csegzy +1:20,9
Bogdan Talasman & Andrei Mitrasca +2:13,0
Andrei Georgescu & Mihaela Balint +9:11,6
David Tarta & Georgiana Gologan +14:35,6

Lucian Budai, copilotul echipajului invingator in Cupa Suzuki, a spus la finalul Raliului Aradului: ”Datorita conditiilor meteo din ultima luna, traseele au fost foarte dificile, cu aderenta schimbatoare de la un viraj la altul. Un raliu greu atat pentru noi, cat si pentru masina, mai ales pe ultima trecere pe probele de sambata. Ne bucuram foarte mult de rezultatul obtinut. Felicitari tuturor concurentilor.”

Bogdan Vrabie si Levente Csegzy au terminat al doilea raliu al sezonului pe locul secund in cadrul Cupei Suzuki si pe cel de-al treilea in clasamentul clasei RC5. ”Raliul Aradului a fost un raliu frumos, dar cu foarte multe emotii. La finalul primei zile eram pe prima pozitie, dar cand am ajuns in service am descoperit ca imi curgea amortizorul stanga fata. Nu am avut alt amortizor de rezerva si am facut o improvizatie sa nu mai curga ulei din el. Am plecat a doua zi frustrati, cu gandul ca va ceda complet amortizorul, dar salvarea venea de la Rares Tomita, caruia-i multumesc, care urma sa ne aduca un amortizor de la Sibiu pentru a-l monta dupa prima bucla de sambata. Dupa ce pe a doua proba am pierdut tot uleiul si din amortizorul dreapta spate, am continuat in aceste conditii pana in primul parc de service. Cu problemele partial remediate, dar cu daune mari la amortizor dreapta spate, care era distrus, am continuat asa pe ultimele probe, unde credeam ca ma mai pot lupta pentru locul 1, dar in acelasi timp ma gandeam si la un abandon. Am facut o pana pe speciala cu numarul 8 si am continuat asa pana la sosire, ca mai apoi pe ultima proba sa ne luptam cu comportamentul masinii, care nu statea deloc pe drum. Ma bucur ca am reusit sa terminam acest raliu cu toate ghinioanele pe care le-am avut si transmit felicitari colegilor pentru ritmul avut, dar si ca vom continua batalia la Raliul Moldovei.” a povestit Bogdan Vrabie evenimentele din Raliul Aradului.

Pentru Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca, Raliul Aradului a adus al doilea podium in Cupa Suzuki, echipajul ocupand pozitia cu numarul trei la finalul cursei: ”Am avut un parcurs fara probleme majore la Raliul Aradului, cu un ritm bun pe probele din prima zi. A doua zi insa am fost prea precauti si ne-am indepartat de adversarii nostri, care merita felicitari pentru viteza pe care au avut-o. Ne vedem la Bacau!”

Cu un nou loc patru in Cupa Suzuki si cu o victorie in clasamentul debutantilor, Andrei Georgescu a spus: ”Raliul Aradului a fost un raliu frumos, dar greu. Mi-am indeplinit obiectivul – locul 1 in clasamentul debutantilor. De asemenea, m-am acomodat rapid cu noul copilot, Mihaela Balint. Felicit colegii din Cupa Suzuki si sper sa ne vedem la Raliul Moldovei.”

Georgiana Gologan, copilotul juniorului David Tarta, a spus la finalul cursei: “Asa cum ne asteptam, ne-am distrat foarte tare pe macadamul de la Arad. Din pacate, probele au fost dificil de parcurs spre final dupa trecerile tuturor si mai ales din cauza suprafetei afectate de ploaie. Asa ca am fost nevoiti sa lasam distractia si sa ne concentram mai mult pe a invata cum sa controlam masina in astfel de conditii dificile, fiind primul raliu pe macadam si unul dintre putinele parcurse de noi.”

Reveniti dupa ce la prima etapa a sezonului nu au luat startul, Alex Ardelean si Horatiu Baltador au avut parte de un raliu dificil: ”Pentru noi, Raliul Aradului a fost plin de surprize. Am abordat total gresit acest raliu si nu am fost pregatiti pentru conditiile grele intampinate la cursa. In a doua zi, am facut cateva greseli si am abandonat. Ne pregatim de Raliul Bacaului, unde venim cu temele facute si mult mai pregatiti.” a spus Alex Ardelean.

In 2019, partenerii Cupei Suzuki sunt: Suzuki Romania, Suzuki Hybrid, My-Suzuki.ro, ECSTAR, www.infinitagency.ro, Bucur Tuning, Sparco, Hankook, Protlum.

Credit foto: RallyZoom.ro

Recomandari pentru tine!