Mihnea Muresan castiga doua titluri in Cupa Dacia.
Duo-ul clujean Mihnea Mureșan/Andrei Hicea au stabilit un nou record odată cu victoria de la Raliul Sibiului, devenind primul echipaj debutant din istoria de 11 ediții ale competiției monomarcă care își adjudecă ambele titluri ale clasamentelor – debutanți și general Cupa DACIA 2017. Modelul Sandero a trasat categoric direcția sezonului 2018: a dominat primele 6 poziții în clasamentul Cupei la Sibiu și a bifat o prezență remarcabilă pe podiumurile de la juniori, două roți motrice, debutanți FRAS și clasa 9.
Weekend-ul trecut s-a disputat ultima etapă a Cupei DACIA 2017, Raliul Sibiului. Cu o nouă configurație a probelor de asfalt și într-o perioadă neobișnuită pentru competiția sibiană, evenimentul a fost unul dificil atât datorită contextului meteorologic coroborat cu schimbările semnificative de altitudine (probele Păltiniș – Curmătura), cât și din cauza vitezelor periculos de mari de pe unele probe speciale (PS Boarta). Cu toate acestea, toate cele 15 echipaje care au alergat românește au dus o luptă spectaculoasă și au ajuns cu bine la finalul raliului.
Prima zi de concurs a început cu PS Nucet, o probă tehnică de 9 km, cu multe viraje alunecoase care au impus o abordare precaută. Echipajele au mers apoi către populara Păltiniș, care a fost parcursă în urcare pe zi, dar și în coborâre, pe timp de noapte. Mihnea Mureșan a dominat prima zi de concurs cu 3 victorii de probă, la finalul cărora a acumulat un avans de 33.7 secunde față de celălalt pretendent la titlul Cupei DACIA, Norbert Maior. Acesta din urmă s-a lovit din start cu probleme la pompa de servodirecție, cărora li s-a adăugat și o pană făcută pe coborârea de pe Păltiniș.
A doua zi a fost formată din 2 bucle a câte 5 probe, urmate de superspeciala din centrul orașului în încheierea evenimentului. Mihnea și Norbert au câștigat fiecare câte 5 probe speciale, însă o penalizare de 3 minute, cumulată cu timpul pierdut în prima zi, a fost decisivă pentru echipajul Norbert Maior/ Dorin Pulpea, care au terminat raliul la limită pe poziția secundă și au devenit astfel vicecampionii Cupei DACIA 2017. Aflați la prima etapă cu noul Sandero, Bogdan Năstase/Delia Năstase au avut un parcurs coerent și constant care le-a adus locul 3 în clasamentul general al cupei monomarcă la Raliul Sibiului.
După calculele finale și după aplicarea regulii n-1, Mihnea Mureșan/Andrei Hicea își păstrează poziția de lideri ai clasamentului, cu 178 de puncte, urmați la doar 3 puncte de Norbert Maior/Dorin Pulpea. Ocupanții locului III la finalul sezonului sunt nimeni alții decât campionii ediției 2010, Viorel Ivan și Dumitru Gheorghe.
Surpriza frumoasă a celei de-a doua zile a fost tânărul Cristi Timisică, care s-a aflat și el pentru prima dată la volanul modelului Sandero, cu care a avut o evoluție foarte bună pe probele speciale. Terminând Power Stage-ul cu al treilea timp, acesta ocupa locul 2 înaintea superspecialei în clasamentul general al etapei, devansându-l pe Norbert Maior ca urmare penalizării primite de acesta. Superspeciala l-a pus însă în dificultate pe tânărul piteștean, care a ratat astfel un loc pe podiumul general, dar a terminat raliul pe un loc 2 asigurat cu lejeritate la debutanți. Tot la mustață a ratat și locul III în clasamentul debutanților Cupei de la finalul sezonului, unde se află la egalitate de puncte cu Dragoș Popa – 139p. În acest caz se iau în considerare cele mai bune poziții obținute de-a lungul celor 7 etape ale sezonului, astfel că Dragoș Popa este cel care li se alătură lui Mihnea Mureșan și lui Alexandru Gheorghe, completând ultima treaptă a podiumului debutanților Cupei DACIA 2017.
Finalul celui de-al 11-lea sezon al competiției monomarcă marchează încheierea cu succes a tranziției către un nou material de concurs, cel puțin la fel de fiabil ca Logan-ul, dar mai dinamic și reprezentativ pentru noua generație de piloți – este vorba de modelul Sandero 0.9 TCe care, la 2 ani după introducerea sa în campionat, însumează deja jumătate din prezențele în clasamentul Cupei DACIA de anul acesta.
Cupa DACIA 2017 a fost cea mai reușită etapă din ultimii 5 ani și datorită numărului mare de participanți – 19 echipaje înscrise de-a lungul anului. Desigur, meritul este și al sponsorilor și partenerilor care au făcut posibilă dezvoltarea competiției atât pentru sportivi, cât și pentru comunitatea din ce în ce mai mare de fani. În 2017 Cupa DACIA are ca partener principal Unior Tepid, leader pe piața sculelor industriale de mână, și este susținută și de RCI Leasing, Viarom și Mival Class. Partenerii tehnici care mențin buna desfășurare a competiției monomarcă sunt Michelin – cea mai performantă alegere de anvelope, Oreca – principalul furnizor al kit-ului Sandero, Pilot – producător de accesorii auto.
Având câțiva piloți care și-au anunțat intenția de a trece pe Sandero începând cu 2018 (Ivan, Timisică), dar și o serie de echipaje care și-au făcut debutul la Raliul Sibiului și și-au anunțat intenția de a continua parcursul automobilistic la anul (Ciocănel, Georgescu), putem spune că cea de-a 12-a ediție a competiției monomarcă anunță lupte imprevizibile în clasamentele superioare ale clasei 9 și două roți motrice, unde noul Sandero a devenit deja competitiv și se poate impune spectaculos.
Promovând consecvent valorile care au dat naștere acestei competiții – fairplay, fiabilitate, accesibilitate, experiență umană autentică – Cupa DACIA 2018 va ridica cu siguranță nivelul Campionatului Național de Raliuri și va confirma încă o dată statutul Cupei de principal promotor al motorsportului românesc.
În pauza competițională vă invităm să vizitați site-ul www.cupadacia.ro și pagina de facebook Cupa Dacia, unde vom pregăti o serie de interviuri cu piloții și copiloții care au alergat românește în 2017, concursuri și alte momente cheie în care vom dezvălui noutățile sezonului următor.