Eduard și Bianca Anton au vizat victoria la Brands Hatch

Pregătirea pentru etapa a doua s-a intensificat în săptămâna anterioară deplasării în Marea Britanie, Eduard și Bianca Anton luând parte la antrenamente cu karturi de categorie KZ la București furnizate de Real Racing. Ulterior, echipa a ajuns la Brands Hatch, iar cei doi piloți au descoperit varianta de Grand Prix pe simulatorul Base Performance, companie înființată de pilotul de uzină Aston-Martin din mondialul de anduranță, Darren Turner.

A urmat un scurt shakedown pe circuit în ziua de vineri, iar antrenamentele oficiale au început sâmbătă dimineață cu al treilea timp la clasă. În FP2, Eduard a trecut la conducere în categoria Am, devansând cele cinci echipaje rivale. După 60 de tururi parcurse în cele două sesiuni, proba de foc a calificărilor a adus primul pole-position la clasă pentru Sofia Car Motorsport by BADI. Timpul de 1:34.706 stabilit de Eduard în Q1 a fost cu șase zecimi mai bun decât al următorului clasat, iar Bianca a plasat apoi mașina pe 4 între cei de la Am în Q2.

Cursele au fost programate duminică, în deschiderea Blancpain Sprint Series, competiția de nivel GT3 la care aspiră cei ce se duelează în GT4 Northern Cup. 31 de mașini au demarat în prima manșă, Eduard Anton depărtându-se cu ușurință de rivalii direcți și duelându-se cu piloții mult mai experimentați de la categoria Pro. În primele 15 minute s-a depărtat la 20 de secunde în fruntea clasei Am, însă o neutralizare a compactat plutonul. La restart, Eduard s-a distanțat iarăși, dar un adversar l-a răsucit în acul de păr Druids.

Astfel, la jumătatea întrecerii, schimbul de piloți s-a produs cu echipajul românesc în frunte la categoria Am. Contracandidații erau foarte aproape după cea de-a doua neutralizare, presiunea unei prime victorii stagionale fiind considerabilă. Pe pneuri insuficient încălzite, Bianca a comis o eroare de apreciere în virajul Surtees și a pierdut spatele, mașina fiind imposibil de scos din zona cu pietriș pe acest circuit de modă veche. Totuși, punctele aferente poziției a șasea s-au acordat, căci completase peste 75% din totalul de tururi.

Cursa a doua a reprezentat prilejul unei revanșe, cu Bianca Anton de această dată luând startul. După un start agitat, și-a intrat în ritm și a urcat pe 4 la clasă în turul al șaselea, înainte ca manșa să fie neutralizată. La restart, adversarii au intrat rapid la standuri și Bianca a condus clasa timp de un tur, apoi i-a predat mașina fratelui său. Acesta a trecut la atac imediat, depășind doi rivali direcți în tururile 17, respectiv 19, dar și un echipaj de clasă Pro.

Doar 3 secunde îl despărțeau de prima poziție la categoria Am, cu 25 de minute rămase, iar diferența de ritm era vizibilă în favoarea românului. Totuși, acesta a forțat prea mult să reducă ecartul și a scăpat mașina de sub control în Paddock Hill Bend, viraj legendar în coborâre. După cursă, Eduard a declarat că spatele i-a fugit din cauza pistei alunecoase în acel punct.

Așadar, victoria la clasa Am a fost posibilă în ambele manșe, conform ritmului etalat și abilității ambilor piloți români de a efectua depășiri. Însă presiunea rezultatului a fost considerabilă la a doua participare a tinerilor, care vizează revanșa în etapa următoare, ce va avea loc pe traseul Red Bull Ring, gazdă a rundelor de Formula 1 și MotoGP din Austria

Subiecte asemanatoare: