Carlos Sainz se simte „usurat” cu modelul SF-24, avand un monopost competitiv
In etapa de deschidere din Bahrain, Sainz a reusit sa se claseze pe cea de-a treia treapta a podiumului, in urma lui Max Verstappen de la Red Bull, care a condus detasat cursa, si aproape de coechipierul acestuia, Sergio Perez. In ciuda diferentei de 25 de secunde intre Sainz si liderul Verstappen, aceasta a fost o imbunatatire notabila fata de diferenta consemnata in urma cu un an, cand Ferrari se confrunta cu probleme legate de gestionarea anvelopelor si de inconsistente in strategia de cursa.
Pe parcursul sezonului precedent, Ferrari s-a luptat cu un ritm mai lent in timpul curselor comparativ cu performantele promitatoare obtinute in calificari. Cu toate acestea, Sainz simte ca noul model SF-24 ii ofera acum libertatea de a adopta o abordare mai agresiva. „A fost o usurare sa descopar ca masina permite acum un stil de pilotaj atacant, lucru pe care nu am avut ocazia sa-l fac intr-o buna parte a sezonului trecut”, a dezvaluit Sainz.
Pilotul spaniol a exprimat placerea de a concura in mod activ si de a depasi adversarii, aspecte care nu au fost posibile cu modelul anterior de Ferrari. „Imi amintesc ca, la prezentarea masinii, am exprimat dorinta de a avea un vehicul care sa ne permita sa fim in ofensiva si sa nu fim limitati de preocuparile legate de anvelope. Imi pare bine sa spun ca aceasta este exact situatia de acum”, a comentat Sainz.
Desi prestatia de la Bahrain a confirmat asteptarile privind suprematia lui Verstappen si a echipei Red Bull in lupta pentru titlul de campion in acest an, Sainz sugereaza ca Ferrari inca poate aspira la rezultate competitive in anumite circumstante, avand in vedere ca traseul din Bahrain este cunoscut ca fiind una din pistele favorabile pentru Red Bull.
Sainz a reflectat asupra modului in care Red Bull a gestionat performantele pneurilor si a mentionat necesitatea de a aduna mai multe date pentru a intelege dinamica in competitie. „Este interesant de observat cum Red Bull reuseste sa mentina anvelopa moale C3 intr-o conditie buna mai mult timp decat adversarii lor si sa evite supraincalzirea. Acest lucru le confera un avantaj distinct in cadrul curselor, spre deosebire de sesiunile de calificare”, a analizat Sainz.
Pilotul Ferrari isi exprima speranta ca diferenta dintre performantele celor doua echipe s-a redus si ca progresele facute de echipa sa vor fi evidente pe parcursul intregului sezon de Formula 1 din 2023.