Cu doua podiumuri consecutive la Raliul Perla Harghitei Tess si Raliul Sibiului, Bogdan Moldovan si Sergiu Rogozan si-au continuat campania din Campionatul National de Raliuri Betano cu Raliul Iasului. Programat weekend-ul trecut pe probele speciale de macadam din Moldova, concursul a fost presarat cu momente la limita, abandonuri tehnice, iesiri in decor, dar si dueluri interesante cu secundele.
Cu sase probe pe durata a doua zile de concurs, Raliul Iasului a propus speciale lungi si tehnice celor aproape 60 de echipaje inscrise. Saritorile, macadamul alunecos, zonele tehnice si rapide, toate au reprezentat provocari pentru echipajul Danny Ungur Racing care a concurat in cadrul clasei 11, categorie dedicata masinilor cu tractiune integrala.
Bogdan si Sergiu au inceput Raliul Iasului cu un parcurs constant, dorind sa progreseze de la o proba la alta. Fiind in postura de lideri ai clasamentului in clasa 11, echipajul a pornit cu o strategie clara: sa acumuleze cat mai multe puncte pentru a se mentine printre favoriti in lupta pentru titlul categoriei.
entru noi, Raliul Iasului a fost extaz si agonie. Inca de la shakedown, am descoperit mici probleme la masina, dar care in mare parte nu ne afectau foarte mult. Am decis sa continuam asa raliul, pentru ca oricum nu puteam sa le rezolvam. Prima proba de vineri, „Dobrovat”, a fost una de tatonare, in care am incercat sa ne intram in ritm si sa vedem cum reactioneaza masina in regim de cursa. A urmat a doua trecere pe aceeasi proba, unde am decis sa crestem ritmul. In pofida faptului ca imediat dupa start am ramas fara comunicatie si nu il mai auzeam deloc pe Sergiu, am reusit sa scadem timpul pe proba cu aproape un minut, a descris Bogdan inceputul raliului pentru echipajul #67.
Sambata, ziua a inceput cu ghinion pentru Moldovan si Rogozan: o problema tehnica a turbinei Mitsubishi-ului Lancer EVO VII a insemnat minute pierdute si pierderea oricarei sperante la un rezultat bun in Raliul Iasului.
Ziua de sambata a fost, insa, una de supravietuire: pe a doua proba am ramas fara turbina, cu motorul limitat la 3000 rpm, cu vibratii si sunete puternice din transmisie. Urmatoarele trei probe efectiv ne-am tarat pentru a ajunge la sosirea raliului, cu foarte mari emotii in fiecare moment, crezand ca masina se va opri, a continuat Moldovan.
In ciuda faptului ca nu au reusit sa rezolve problema tehnica in timpul service-ului, Bogdan si Sergiu au decis sa continue Raliul Iasului, ritmul celor doi fiind sub asteptari pe finalul competitiei. Determinarea lor a dat roade, iar dupa cele sase probe speciale echipajul a ocupat locul al saptelea in cadrul clasei 11. Cu ajutorul punctelor acumulate in Moldova, Bogdan Moldovan si Sergiu Rogozan se mentin in fruntea ierarhiei provizorii in cadrul categoriei, cu un avans de 7 puncte.
Ne-am bucurat de acest loc sapte ca de un podium, pentru ca in orice moment puteam sa abandonam. Asteptam cu drag raliul de casa, de la Cluj, care se va desfasura peste 2 saptamani. Speram sa reparam masina in timp util, avand in vedere intervalul foarte scurt dintre cele doua curse, a incheiat pilotul Danny Ungur Racing.
Campionatul National de Raliuri Betano continua in 25-26 septembrie cu Transilvania Rally, cursa de casa a echipajului. Desfasurata pe probele de asfalt din jurul orasului Cluj-Napoca, pe o distanta de peste 130 de kilometri cronometrati, competitia este una dintre cele mai asteptate ale sezonului, fiind cunoscuta pentru traseul de concurs spectaculos, tehnic, rapid si cu multe provocari.
In 2020, Bogdan Moldovan si Sergiu Rogozan sunt sustinuti de catre partenerii Ferro Romania si Gebo Tools.