Alex Cascatau urca pe podiumul clasamentului general la Targu Mures
Alex Cascatau a infruntat cu brio cele mai dificile conditii meteo, reusind sa urce din nou pe podium alaturi de Junior Motorsport la prima vizita din acest an a Romanian Endurance Series pe Transilvania Motor Ring.
Etapa secunda a Campionatului National de Anduranta (RES) a avut loc, in weekend-ul 2-3 aprilie, pe circuitul Transilvania Motor Ring din apropiere de Targu Mures. La patru ani de la prima prezenta in calendarul seriei autohtone de anduranta, cel mai nou circuit auto/moto de la noi din tara a revenit in calendar, prima intalnire transilvaneana fiind marcata de o vreme potrivnica si de multiple probleme de ordin tehnic.
Inca de vineri formatia Junior Motorsport a ajuns in paddock-ul circuitului pentru a incepe sa invete un traseu pe care doar Alex Cascatau, mentor al juniorilor din echipa si pilot in echipajul #111, a mai concurat in trecut. Experienta lui Alex dateaza din 2019 cand el si Ciprian Petrareanu au concurat cu Honda Civic a Condor Racing la categoria A2, echipa reusind sa castige titlul la clasa in acea stagiune.
Testele s-au desfasurat fara incidente serioase, desi cateva iesiri in decor ale pilotilor clublui bucurestean au dus la intreruperea sesiunilor prin afisarea steagului rosu. Masinile n-au suferit, insa, avarii insemnate si au putut fi pregatite pentru ziua de sambata cand vremea a fost mai friguroasa, dar ploaia n-a fost intr-atat de serioasa incat sa intrerupa vreo sesiune.
Calificarile a scos din nou la rampa viteza echipajului #111 Junior Motorsport Black Sea Suppliers, atat Alex cat si Radu Tamas realizand timpi de top 4. Cascatau a iesit pe traseu in Q1 reusind un 1:55.698, in timp ce Tamas l-a urmat in Q2 cu un 1:55.670. Astfel, singurul Peugeot 206 RC pe care formatia Junior Motorsport l-a inscris la A2 a plecat de pe pozitia a treia in prima cursa, respectiv de pe patru in cea de-a doua.
Mai in spate, Daniel Cretu – care a mers solo tot weekend-ul in Peugeot-ul #122 – a realizat si el niste timpi competitivi la A1, la fel ca si mai tinerii colegi Stefanos Ladopoulos si Stefan Niculae din masina #133.
Prima cursa a fost marcata de mai multe incidente, cateva masini incercand chiar sa ruleze pe slick-uri in ciuda precipitatiilor care au inceput inainte de ora startului. Astfel, din cauza aderentei scazute, Alex a avut multe momente dificile la volan, evitand de cateva ori la mustata niste acrosaje care pareau gata facute.
In cele din urma, Tamas a trecut linia de sosire pe pozitia a cincea in clasamentul diviziei Touring si pe trei la clasa A2 in spatele BMW-ului #74 CocoRabbit si a Logan-ului #48 DIRR Racing. Atat BMW-ul de pe trei cat si Lupo-ul lui Edi Anton, care a terminat pe doi la general, au primit penalizari in urma unor sicanari si contacte.
Asupra cursei a doua a planat minute in sir incertitudinea. Ninsoarea a inceput sa cada inca din timpul primei curse a diviziilor Prototype si GT si asta i-a pus intr-o pozitie complicata pe organizatori care au luat in calcul anularea intrecerii si realizarea clasamentului final al etapei doar pe baza sosirii din prima mansa.
Cum, insa, problemele cu sistemul de cronometrare au dus la afisarea steagului in carouri la momentul gresit (cu un tur mai tarziu decat ar fi trebuit) si, in plus, trebuiau solutionate mai multe contestatii, s-a decis amanarea cursei a doua in speranta aparitiei unei ferestre de vreme ceva mai buna.
Dupa mai bine de o ora de asteptare, masinile au iesit pe circuit in urma safety car-ului care a stat in fata plutonului pana aproape de momentul deschiderii ferestrei de opriri obligatorii la boxe. Safety car-ul s-a retras apoi, steagurile verzi fiind din nou fluturate, spre surprinderea unora dintre concurenti.
Echipajul #111 a reactionat bine si asta i-a permis lui Alex sa se lupte pentru victoria la general, dar, din pacate, depasirea efectuata de el asupra liderului s-a petrecut in primul viraj unde ar fi trebuit sa se fluture steagul verde. Alex a considerat ca depasirea poate fi inceputa in acel viraj, dar terminata in intregime abia la iesirea din a doua curba, asa ca a lansat un atac asupra liderului, care a incercat sa revina, intre primele doua viraje. Pana la urma, Tamas si Cascatau au primit o penalizare de 50 de secunde pentru aceasta manevra si s-au clasat pe doi la general si la divizie, BMW-ul CocoRabbit de pe trei primind si el o penalizare de 25 de secunde.
Rezultatele din cele doua intreceri i-au propulsat pe Tamas si Cascatau pe pozitia a patra in clasamentul general al diviziei Touring, si pe locul al treilea la categoria A2, la doar cinci puncte de lideri.
Urmatoarea etapa din Romanian Endurance Series va avea loc in 25-26 iunie pe Transilvania Motor Ring, aceasta fiind si ultima vizita pe care campionatul o are programata pe traseul din apropiere de Targu Mures in 2022.
Alex Cascatau: „Acesta a fost probabil cel mai complicat weekend de cand pilotez, cel putin in ceea ce priveste conditiile meteo. Evident ca este frustrant sa ratam din nou victoria la divizia Touring ca urmare a unei penalizari, dar faptul ca am ajuns inca o data in aceasta postura arata ca intreaga echipa merge pe drumul cel bun si sunt convins ca odata ce rezolvam problemele la sistemul de franare, ne vom putea bate la victorii in orice conditii. Sunt insa foarte multumit de progresul pilotilor din toate echipajele Junior Motorsport, care au demonstrat ce pot face chiar cu experienta minima pe acest traseu dificil”