Alex Cascatau a revenit cu victorie pe Spa-Francorchamps
Revenirea lui Alex Cascatau pe circuitul ce gazduieste Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei a fost una de succes, constanteanul a reusit sa castige o cursa la bordul noului prototip Nova Proto NP02 in conditii de vreme schimbatoare, weekend-ul trecut.
Ultima data cand Alex Cascatau reusea sa urce pe cea mai inalta treapta a podiumului la Spa-Francorchamps, el o facea dupa o cursa cu un BMW Seria 3 E90 inscris in Belcar Series. Weekend-ul trecut situatia s-a repetat si, desi Alex a avut, din nou, un acoperis deasupra capului, alte paralele ar fi greu de gasit. La primul start in GT & Prototype Challenge, Alex s-a impus cu o masina care nu mai concurase niciodata in acest campionat si nici pe anvelopele Hankook.
Echipa belgiana Deldicheracing a acceptat provocarea de a primi in scop evaluativ un exemplar al noului model Nova Proto NP02, prototip construit de aceeasi companie care pune la punct M20 FC-ul Turbo folosit in mod uzual de echipa in Olanda si Belgia. Echipat cu un motor V8, NP02 este mai puternic decat un prototip standard de clasa CN, apropiindu-se, mai degraba, de cifrele Ginettei G58 cu al sau motor Nissan.
Primele tururi au fost parcurse in testele private de miercuri in absenta lui Cascatau care s-a urcat la volan abia in prima sesiune de antrenamente libere, vineri. Vremea se schimbase destul de mult in cateva zile, asfaltul uscat de miercuri fiind inlocuit de o suprafata mult mai alunecoasa din cauza ploii. Dar acest lucru avea sa fie un avantaj pentru Nova Proto NP02 care nu a fost competitiva pe uscat, ceea ce a obligat echipa sa efectueze frenetic dansul ploii. Timpii competitivi reusiti de Alex in FP1 si FP2, timpi cu care sufla in ceafa Duqueine-ului LMP3 al celor de la Racing Experience, au dus la si mai multe dansuri inaintea calificarilor.
Alex a iesit pe circuit in urma lui Sam Dejonghe, pilotul cel mai rapid de pe prototipul de clasa CN al cleor de la Deldicheracing. In cele din urma, Dejonghe a reusit un 2:34.922 cu care a obtinut pole position-ul la general, in timp ce Cascatau a fost al doilea cu un 2:35.476, dar primul la clasa prototipurilor din divizia LMP. Prin comparatie, NP02-ul fusese la circa 11 secunde in urma M20-ului FC Turbo pe uscat.
Prima cursa, care a avut loc sambata, a propus inca de la start un duel intre Dejonghe si Cascatau. Romanul a trecut in fata inca din primul viraj si a fost urmat de Duqueine-ul lui Hauser care a pastrat presiunea constanta pe parcursul primelor 30 de minute. Diferenta de timpi dintre cei doi era minima, cateva zecimi pe tur in favoarea lui Alex ducand ecartul la aproximativ trei secunde in momentul in care a venit prima neutralizare cauzata de iesirea in decor a unui prototip Funyo din care erau aproape 20 pe grila. Sub neutralizare Hauser s-a apropiat de Cascatau, dar o posibila depasire a limitelor de viteza sub FCY nu a fost investigata in cazul pilotului Racing Experience. Alex a intrat la boxe la scurt timp dupa restart si acela a fost momentul in care coechipierul Thomas Piessens a preluat masina. Acesta a avut de stat mai mult la boxe decat rivalii de la Racing Experience ca urmare a unei „penalizari” de rezultat care se aplica in GT & Prototype Challenge.
Pe scurt, organizatorii se folosesc de un sistem prin care pilotii care au avut rezultate bune in etapele anterioare din sezon petrec mai mult timp la boxe decat cei fara rezultate. In ciuda pit stop-ului prelungit, Piessens a reusit sa se apropie si apoi sa depaseasca Duqueine-ul pilotat in a doua parte de Mauer. In cele din urma, dupa 21 de tururi, Piessens a trecut linia de sosire invingator cu un avans de aproape 40 de secunde in fata tuturor.