Alex Cascatau a anceput sezonul 2021 cu dubla victorie

Seria nationala de anduranta a debutat weekendul trecut cu prima etapa a noului sezon competitional la MotorPark Romania, primul circuit de viteza din tara noastra. Primele doua curse ale noului sezon din Romanian Endurance Series au adus victorii categorice pentru echipajul West Competition Racing format din Alex Cascatau si Alexandru Siclovan.

Bucuresti, 20 aprilie. Universul competitiilor de circuit din Romania si-a continuat evolutia cu repere importante in acest debut de sezon: record de participare pentru etapele din Romanian Endurance Series si Romanian Retro Racing (categoria viteza), dar si o noua competitie de sprint lansata pentru pilotii de prototipuri. Cresterea numerica si valorica a plutonului din RES a determinat separarea in doua divizii (CN-GT, respectiv Touring), fiecare avand cate doua curse de o ora in deschiderea sezonului pe Motorpark Romania.

West Competition Racing a revenit in campionat dupa un an de pauza, la timp pentru a celebra cinci ani de la prima prezenta pe grila a gruparii fondate de Alexandru Siclovan, care a fost totodata si prima cursa din istoria campionatului de anduranta. Problemele intampinate de Ciprian Petrareanu si Dinu Dumitrascu au determinat o schimbare de ultim moment, Alex Cascatau fiind invitat sa piloteze BMW-ul E36 325i ce avea la activ ani de participari in VLN inainte de a fi importat in Romania in 2019.

Cascatau a venit direct de la aeroport la circuit, la timp pentru a intra in sesiunea de calificari in care si-a amintit rapid senzatiile date de motorul BMW cu 6 cilindri in linie ce-i era familiar dupa evolutiile de la Spa-Francorchamps si Zolder in BMW Clubsport Trophy. Trei tururi lansate au fost de ajuns pentru ca masina sa fie plasata in pole position cu un timp de 1:58.994. A fost al cincilea pole consecutiv pentru Cascatau la categoria A2, dupa cele obtinute in drum spre titlu in 2019.

Ziua de cursa a stat sub amenintarea ploii, insa aceasta nu s-a intensificat suficient pentru a fi necesara renuntarea la anvelopele slick. Cascatau s-a desprins in fruntea primei manse si a predat masina catre Siclovan cu un avans facil de gestionat, ce a permis aplicarea planului initial: menajarea materialului tehnic pentru cea de-a doua cursa. Aceasta a fost de asemenea castigata de echipajul West Competition Racing, gratie unui start inspirat de pe pozitia a cincea pentru Siclovan, care a urcat pana pe locul secund si a ramas la o distanta mica de lider. Cascatau a preluat masina si a efectuat depasirea decisiva pentru maximum de puncte in divizia RES Touring.

Aceasta chemare a venit in mod neasteptat, pe seama absentei de ultim moment a lui Dinu Dumitrascu. M-am bucurat sa revin in echipa noastra de casa, cu care ne-am distrat de minune in anii trecuti si acum am putut continua seria victoriilor. Campionatul a crescut mult, ca expunere si ca valoare a investitiilor, fapt ce ne motiveaza sa dam totul pentru ca aceasta ramura sa ajunga in Romania la fel de populara precum in tarile cu traditie. Momentan sunt in discutii cu echipele pentru o posibila participare in RES si cu ocazia etapei urmatoare, cursa de 500 de km” a declarat Alex Cascatau la finele etapei.

Urmatoarea etapa a Romanian Endurance Series va avea loc peste trei saptamani, fiind cea mai lunga cursa a stagiunii. RES 500 va contopi cele doua divizii cu ocazia unei intreceri de peste patru ore, timp necesar pentru a parcurge de 122 de ori traseul din judetul Ialomita spre a trece borna celor 500 de kilometri.

Recomandari pentru tine!