Victorie Importantă Pentru Simone Tempestini La Raliul Clujului Star Lubricants Powered By PMA 2022

Editia 41 i-a adus a 6-a victorie clujeana lui Simone Tempestini secondat de Sergiu-Sebastian Itu, pilotul de origine italiana reusind sa-l egaleze pe Bogdan Marisca la numarul de victorii pe probele clujene

Dupa cum precizam si in rezumatul primei zile, Simone Tempestini si Sergiu-Sebastian Itu, aflati la comenzile modelului Porsche 997 RGT, au reusit sa castige ambele treceri pe „Rasca”, ramanand liderii provizorii cu un avantaj de 10,2 secunde in fata principalilor lor rivali la titlul national din acest sezon – Sebastian Barbu si Bogdan Iancu, sibienii concurand cu modelul Skoda Fabia Rally2. Imediat in urma lor se clasau si brasovenii Andrei Girtofan cu Doru Vraja, la bordul unei alte Skoda Fabia Rally2, vei doi fiind deja campioni nationali absoluti pe asfalt, la acel rezultat. De cealalta parte, in cea mai indarjita lupta a masinilor cu tractiune pe puntea fata, senzationalii Norbert si Francesca Maior au facut un pas important spre al doilea titlul national la aceasta categorie, castigand toate cele 4 probe speciale ale zilei cu Peugeot-ul 208 R2, fiind urmati la 53,8 secunde de Vlad Cosma cu Carmen Poenaru la bordul unui alt 208 R2, respectiv la putin peste doua minute de Constantin Tudose cu Teodor Gabriel Gaina, aflati la comenzile micutului Renault Clio Rally5, o masina net inferioara in teorie, diferenta fiind data de tanarul echipaj.

Ziua secunda si totodata, cea din urma de concurs a adus echipajele in aceeasi zona Dangau – Belis, prima proba fiind urcarea pe cei 22,30 de kilometri ai specialei „Dangau 1”. Propulsia modelului 997 RGT pilotat de Tempestini s-a dovedit a fi mai eficienta in fata integralei de pe Fabia Rally2 pilotata de Barbu, cel dintai castigand prima proba a zilei cu un avantaj de 4,1 secunde. Desi mai ingusta, virajata si cu o lungime aproape injumatatita – 13,50 de kilometri, „Dealu Botii 1” i-a adus aceluiasi echipaj Tempestini-Itu o noua victorie de proba speciala, Barbu cu Iancu fiind mai lenti cu 5 secunde. Propriu-zis, inaintea ultimei bucle a raliului, Simone Tempestini si Sergiu-Sebastian Itu erau lideri cu un avantaj de 19,3 secunde in fata lui Sebastian Barbu cu Bogdan Iancu, a treia pozitie revenindu-le lui Andrei Girtofan si Doru Vraja. Pentru a doua oara pe cei 22,30 de kilometri ai probei „Dangau”, Simone Tempestini si-a imbunatatit timpul cu 6,2 secunde fata de prima parcurgere, castigand a 5-a proba speciala la editia din acest an a Raliului Clujului Star Lubricants powered by PMA. In urma sa si a lui Sergiu, la 8 secunde, se clasau Sebastian cu Bogdan, sansa sibienilor de a mai avea o sansa la victorie dispersandu-se. Cu victoria in „traista”, liderii raliului nu au riscat nimic pe Power Stage, astfel victoria „Dealu Botii 2” a revenit echipajului Barbu-Iancu, in timp ce Girtofan cu Vraja au venit pe pozitia a 3-a, la numai 4 zecimi in fata fratilor Norbert si Francesca Maior.

Astfel, Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 le-a adus lui Simone Tempestini si Sergiu-Sebastian Itu a 5-a victorie din acest an, pilotul Napoca Rally Academy ajungand la 6 victorii clujene, exact numarul pe care il detine si colegul sau de echipa, Bogdan Marisca. Dupa rezultatul de acasa, Simone si Sergiu revin pe prima pozitie in clasamentul general al Campionatului National de Raliuri Betano, acolo unde s-au aflat pentru ultima oara la capatul etapei harghitene. Pe pozitia secunda a podiumului clujean absolut au urcat Sebastian Barbu cu Bogdan Iancu, ale caror sanse de a deveni campioni scad substantial. La primul sau sezon complet cu o masina de TOP, Andrei Girtofan si Doru Vraja au terminat Raliul Clujului pe pozitia a treia la general, devenind totodata si campioni nationali absoluti pe asfalt, un rezultat remarcabil insa nu programat pentru tanarul brasovean, care s-a prezentat la start cu un singur gand in acest sezon, acela de a se familiariza cu masina si de a incheia in TOP fiecare etapa.
Singuri in ierarhia masinilor cu propulsie (2RWD) si clasei RGT, Simone Tempestini si Sergiu-Sebastian Itu sunt castigatorii acestui sezon cu o etapa inainte de final. Si de cealalta parte, in clasamentul masinilor cu tractiune fata, s-au decis campionii nationali cu o etapa inainte de finalul sezonului, asta dupa ce fratii Norbert si Francesca Maior, au castigat toate cele 8 probe speciale de la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022, intr-o dominatie absoluta. Desi tinerii brasoveni au anuntat ca etapa clujeana a fost ultima prezenta la start din acest sezon pentru ei, nu putem sa nu-i remarcam pentru ritmul fabulos cu care au incheiat ultima etapa de asfalt din acest an, locul 4 in clasamentul general. Propriu-zis, Norbert si Francesca si-au trecut in cont al doilea titlul de campioni nationali ai categoriei 2FWD, dupa cel din 2020. Pe pozitia secunda a aceleiasi categorii si clase (RC4) s-au clasat Vlad Cosma si Carmen Poenaru, respectiv Csongor Szabo cu Rares Fetean, intr-un podium exclusiv Peugeot 208 R2. Cel din urma pilot, covasneanul Szabo, a obtinut astfel prima victorie in clasamentul 208 R2 Cup, experimentatul pilot fiind urmat pe podium de Marius Sincraianu cu Alina Bianca Pop si Bogdan Gheorghiu cu Adrian Flaviu Temes.

Dupa victoria clujeana in clasamentul clasei RC2, Sebastian Barbu si Bogdan Iancu devin campioni matematici inaintea ultimei etape de la Brasov, cei doi fiind urmati pe podiumul de la Cluj de catre Andrei Girtofan cu Doru Vraja si Adrian Teslovan cu Vajk-Imre Cseh (Ford Fiesta R5).

Valentin Porcisteanu si Dan Dobre (Mitsubishi Lancer Evo IX) au incheiat Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 cu victoria grupei N, victorie ce ii face campioni matematici inaintea ultimei etape a sezonului. Pe pozitia secunda au urcat Razvan Nechifor cu Dorin Pulpea (Subaru Impreza N14), in timp ce al treilea echipaj participant al aceluiasi clasament, format din Emil Vincze si Sorin Colceriu, nu a ajuns cu bine la sosire, dupa o iesire in decor, care insa nu le-a afectat sub nicio forma sanatatea.

La primul sezon cu modelul Renault Clio Rally5, Constantin Tudose si Teodor Gabriel Gaina au devenit campioni nationali in cadrul clasei RC5 si a nou introdusei cupe monomarca Clio Rally5 Challenge, cei doi fiind imbatabili in toate prezentele la start din acest an, inclusiv Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022. Pe pozitia secunda atat la clasa cat si la cupa au fost urmati de vicecampionii acestui sezon al acelorasi ierarhii – Mihai Dumitrescu cu Bogdan Nitescu, respectiv de singura prezenta feminina de la volan la aceasta etapa, Catherine Radulescu cu Bogdan Minea. Revenit la comenzile modelului Suzuki Swift Sport, Paul Popa a obtinut victoria ultimei etape de asfalt din acest sezon, alaturi de Tudor Marza. Totusi, rezultatul din aceasta etapa nu-i mai poate aduce acestuia niciun titlu de campion sau vicecampion, intrucat sibianul a absentat de la Iasi, iar la Sibiu si Bacau a participat cu o alta masina. Simpla prezenta la start a lui David Tarta si Mihai Sandu era suficienta pentru a-si adjudeca titlul cupei monomarca Swift Cup si a clasei RC5N, insa cei doi nu s-au multumit cu atat si au obtinut pozitia secunda la finalul etapei clujene, in ambele ierarhii. Practic, cei doi incheie un nou sezon de exceptie, dupa ce in sezonul precedent deveneau campioni nationali la Juniori. Locul 3 la RC5N si Swift Cup a fost obtinut de Andrei Gheorghiu si Andrei Brezoszki, cei doi devenind astfel campioni in ierarhia Debutantilor aceleiasi cupe monomarca, dupa victoria de la Cluj, loc in care au fost urmati pe podium de proaspatul debutant Bogdan Duma cu Ovidiu Zaberca, respectiv Radu Lambrino si Andrei Aitculesei, reveniti la startul raliului unde debutau, cu mai putin noroc, in 2021.

Pentru a doua oara pe probele clujene, Tibor Sziklai si Krisztian Kertesz (Mitsubishi Lancer Evo VII), singurii stranieri prezenti la startul acestei editii a Raliului Clujului Star Lubricants powered by PMA, au obtinut victoria clasei NAT11, fiind urmati pe podium de Claudiu Erhan cu Dumitru Gheorghe (Mitsubishi Lancer Evo IX) si clujenii Bogdan Moldovan cu Dan Nicoschi (Ford Fiesta Proto). Tot in clasamentul grupei H, dar dedicat automobilelor cu tractiune pe o singura punte, Elisei Groza si Adrian Morariu (Honda Civic) au obtinut victoria clasei NAT12, podiumul fiind completat de clujenii Andrei Faragau cu Radu Dan Popovici (Renault Clio Sport) si Florin Petrisor, un alt pilot clujean, alaturi de Alin Cosman, cu Renault-ul Megane.

 

Desi titlul Cupei Dacia se putea decide la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022, prima zi de concurs i-a scos din cursa atat pe liderii la zi ai cupei, Sebastian Scirlet cu Eduard Zamfirache, cei doi suferind o iesire in decor cu 2 kilometri inaintea sosirii pe PS2, dar si pe Razvan Ungureanu cu Emilia Olteanu, din motive tehnice pe ultima proba a zilei de sambata. Nici Victor cu Mihai Supuran nu au iesit mai bine din etapa clujeana, cei doi fiind nevoiti sa abandoneze duminica din postura de lideri, dupa ce motorul masinii lor nu a mai vrut sa porneasca. Astfel, victoria le-a revenit sibienilor Dragos Ghigolea si Marius Popescu, urmati de Mircea Crisan si Florin Valenas, respectiv aceeasi Ungureanu cu Olteanu. Dupa victoria clujeana obtinuta de Catherine Radulescu si Bogdan Minea in clasamentul Debutantilor CNRB, titlul national se decide la Brasov intre ei si ocupantii pozitiei secunde de la Cluj, Andrei Gheorghiu si Andrei Brezoszki. A treia pozitie in acelasi clasament a fost ocupata de cel mai tanar pilot prezent la startul acestui raliu – Bogdan Duma alaturi de Ovidiu Zaberca, tanarul clujean obtinand si Trofeul Laurentiu Moldovan, dedicat celui mai tanar pilot prezent. Dupa abandonul din prima zi, Cristi Sugar si Vlad Colceriu au pierdut sansa de a deveni campioni la juniori, astfel, datorita victoriei lui Jean Tatu Jr si Gabriel Lazar, acestia devin campioni matematici inaintea ultimei etape. Podiumul juniorilor de la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 a fost completat de echipajele Tudose-Gaina, respectiv Mihnea Hanea cu Levente Csegzy. Si in acest sezon, echipa Napoca Rally Academy a demonstrat eficacitate si unitate, castigand titlul national la echipe, in timp ce, Omega Rally Team, la primul sezon constituit, a obtinut a doua pozitie. Contand ca ultima etapa de asfalt a sezonului, Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 a fost castigat in aceasta ierarhie de Simone Tempestini si Sergiu-Sebastian Itu, urmati de Andrei Girtofan cu Doru Vraja si Adrian Teslovan cu Vajk-Imre Cseh. Din nou, Dorin Alexandrescu si Andrei Motescu au demonstrat cu batranul Volkswagen Golf I GTI mai poate fi competitiv si rapid, cei doi castigand pentru a doua oara consecutiv Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA in clasamentul OPEN al Campionatului National de Raliuri pentru Vehicule Istorice Betano, devenind campioni nationali absoluti si in acest an. Pozitia secunda a clasamentul OPEN a fost obtinuta de Catalin-Cedric Ghigea cu Calin Faragau (Alfa Romeo GTV TurboDelta), respectiv Marius Baltateanu cu Bogdan Barbatu (Toyota Celica). Alexandrescu cu Motescu s-au impus si la categoria I1, fiind urmati acolo de aceeasi Ghigea cu Faragau, respectiv muresenii Levente Kovacs cu Alexandru Neumann si al lor Ford Escort RS200 MKII. Baltateanu cu Barbatu s-au impus la I2, fiind urmati de Botond Balazs cu Alexandru Simon (Lada VAZ), respectiv un alt echipaj muresean – Daniel si Andreea Turzai (Honda Civic CRX). Nu doar campionii pe asfalt si cei al claselor s-au decis la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022, ci si cei absoluti ai Campionatului National de Rally2, acolo unde, gratie victoriei clujene, Catalin Ienasel si Adrian Diaconescu (Mini Cooper S) sunt campionii sezonului la primul lor sezon competitional. Pe pozitia secunda la general s-au clasat harghitenii Attila Jakab si Hunor Sipos (Peugeot 208 R2), cei doi avand sanse mari sa devina vicecampioni la Brasov, respectiv de George Hobjila si Andrei Dranca (BMW E36). Titlul national s-a decis si la A1, acolo unde, dupa victoria clujeana, Attila Jakab si Hunor Sipos devin campioni la primul lor sezon competitional, urmati pe pozitia secunda de doua echipaje, Istvan Gal cu Zsolt Balint la egalitate cu vicecampionii clasei, clujenii Adrian si Angela Tehei. Victoria clasei A2 si totodata, suprematia din acest sezon le revine acelorasi Ienasel cu Diaconescu, urmati de botosanenii Hobjila si Dranca, respectiv de Catalin Balteanu cu Marius Pasarel, la primul podium din cariera. Pe probele de casa, Alexandru Cornea si Dorian Fazacas s-au impus la clasa A3, in timp ce Dan Duma si Sorin Oros i-au urmat pe podium. Clubul Sportiv Savu Racing le multumeste tuturor celor prezenti la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 – sportivi, mecanici, oameni de presa si media, staff tehnic si spectatori, pentru incununarea unei noi editii de succes. Promitem sa ne ridicam la asteptarile voastre si in organizarea urmatoarelor editii. Partenerii principali ai evenimentului sunt: Star Lubricants, distribuitor autorizat al produselor Mobil 1, PMA Invest, Logitrust Impact, Top Market, Parsa Beauty, Toyota Cluj-Napoca, CELOT, VIVO! Cluj-Napoca. Parteneri: CERT Transilvania, Cluj Arena, AEA Medical, Engels Bistro, Cricova, A 24, Gerovital, Coca-Cola Partener safety: Safety.ro Parteneri media: Radio Romania Cluj, ViaClujTV, RallyMax, Autostiri.ro, Autorally, FanRally.ro, GP24.ro, 24auto.ro, Faclia, FireWeb. Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 este organizat de C.S. Savu Racing din Cluj-Napoca, cu sprijinul Primariei si Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca, Consiliul Judetean Cluj si se desfasoara sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv si a Ministerului Tineretului si Sportului, cu sprijinul Inspectoratul de Politie Judetean Cluj – Brigada Rutiera Cluj, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta „Avram Iancu” Cluj, Inspectoratul de Jandarmi Judetean si desigur, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere prin Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj. Credite foto – Fabian Robert & Balazs Attila & Momentum Images

Recomandari pentru tine!