Directorul de evenimente al WRC Promoter, Simon Larkin, se afla intr-o perioada extrem de aglomerata. Larkin se confrunta cu un interes crescut din partea unor noi evenimente care doresc sa se alature calendarului WRC.
In acest sezon, avem deja incluse doua raliuri complet noi: Raliul Islas Canarias in aprilie si ultima etapa a sezonului actual din Arabia Saudita. De asemenea, Statele Unite sunt foarte probabil sa se alature calendarului anul viitor, iar discutiile despre revenirea unei etape WRC in Scotia sunt in curs de desfasurare.
Cu un calendar deja aglomerat de 14 etape, nu lipsesc candidatii. Pierre Gosselin, presedintele federatiei de motorsport din Franta, FFSA, a declarat deja ca isi doreste revenirea Frantei in calendarul WRC.
Legendara etapa Tour de Corse, sau Raliul Corsicii, a fost ultima data inclusa in WRC in 2019, dar revenirea sa ar putea fi acum o posibilitate reala.
„A fost o veste excelenta. Pierre ne-a contactat pentru a obtine informatii despre noile cerinte WRC-ul. Am considerat ca o intalnire fata in fata ar fi mai eficienta decat sa-i trimitem doar o prezentare PowerPoint. In cadrul intalnirii, am discutat despre starea actuala a WRC, strategia noastra si planurile de viitor. De asemenea, am furnizat documente tehnice si de marketing, iar acum asteptam raspunsul lor” a explicat Larkin.
Desi WRC a intampinat diverse provocari in ultimii ani, interesul pentru promovare ramane ridicat. Pe langa Statele Unite, Indonezia a fost mentionata ca o posibila etapa de revenire. Totusi, Franta are sanse mai mari decat multe alte tari de a obtine un loc. Conform lui Larkin, exista un motiv clar pentru aceasta.
„Franta este o piata foarte importanta pentru noi. Oamenii nu ar trebui sa creada ca nu a existat contact intre noi si FFSA in ultimii ani. Am fost in legatura, iar in WRC lucreaza francezi care sunt parteneri excelenti. Este un lucru pozitiv ca doresc sa faca schimbari.
Asteptam acum o propunere oficiala. Avem relatii excelente cu Canal+, exista piloti francezi in campionat, iar faptul ca evenimentul s-ar desfasura pe asfalt este de asemenea important. Totusi, nu ne vom indrepta spre Franta doar de dragul de a o face,” a declarat Larkin.
Larkin a subliniat ca WRC se desfasoara deja partial pe teritoriul francez.
„Sa nu uitam ca Monte Carlo este in calendar, iar etapele sale trec prin Franta. Daca vom adauga o noua runda, aceasta nu ar trebui sa afecteze pozitia Monte Carlo. Proiectul trebuie sa fie solid si sa aduca o valoare adaugata. Aceeasi filozofie se aplica si in Regatul Unit, unde mai multe idei sunt in dezvoltare, in Anglia, Scotia si Irlanda de Nord si unde ne-am dori sa revenim daca acest lucru ar adauga valoare programului nostru,” a explicat Larkin.
Daca in viitor va avea loc un eveniment WRC in Franta, Corsica nu va fi neaparat locul de desfasurare. Multe s-au schimbat din 2019, iar astazi organizarea unui raliu WRC pe insula ar fi probabil mult mai costisitoare decat era atunci. Din fericire, Franta are o alta optiune.
„Personal, as prefera un format similar cu cel din Alsacia (folosit intre 2010-2014) in loc de Corsica, aceasta regiune este un loc dificil de gestionat, spun asta din experienta, deoarece sunt si eu insular,” a adaugat australianul Larkin.