Sebastian Scirlet – dublu-victorios si in Raliul Argesului CATENA Powered by Citroen 2023

Pilotul moinestean Sebastian Scirlet s-a aliniat la startul etapei pitestene din acest an cu un singur obiectiv – aprofundarea si imbunatatirea cunostintelor despre pilotaj si corelarea cu navigatorul – insa alaturi de experimentatul Sebastian Itu acesta a reusit sa-si impuna prezenta in cea de-a doua zi de concurs, cucerind Raliul Argesului in ierarhia Clio Rally5 Challenge si clasei RC5

Inca din timpul recunoasterilor, pilotul Delta Racing Team Romania s-a declarat impresionat dar si onorat sa-l aiba in dreapta sa pe clujeanul Sebastian Itu, alaturi de care fiecare kilometru parcurs a insemnat un plus de valoare pe plan sportiv si nu numai. Cei doi noi echipieri s-au acomodat rapid unul cu celalalt, drept dovada stand si constanta de la testele oficiale – Shakedown – desfasurate la Budeasa, echipajul bacauano-clujean alegand sa faca 3 treceri pe cei putin peste 2 kilometri ai traseului, fara trecere prin parcul de service de la Prefectura Argesului.
Norii veniti din directia Campulung Muscelului – adica chiar a probelor speciale Godeni si Berevoiesti – au complicat alegerea anvelopelor, facand ca speciala „Godeni 1” sa se incheie la 13.7s de localnicul Tudose. Pozitiile s-au pastrat si dupa urmatoarele doua treceri – inclusiv pe Berevoiesti, diferentele de pe probe reducandu-se pana la 0 la capatul Super Specialei Pitesti 1, acolo unde Scirlet si Tudose au oprit cronometrul pentru 2m21.3s, diferenta din clasamentul general ramanand insa de 22.5s intre cei doi.

Cu obiectivele neschimbate, echipajul Scirlet-Itu s-a indreptat catre celebrul Transfagarasan pentru primele doua urcari inaintea regruparii de la Conacul Ursului. Din nou – pentru a doua zi la rand – norii si alertele emise de ANM au fost inamicul suprem al tuturor echipajelor, insa timpul realizat de echipajul Delta Racing Team Romania pe ambele speciale a demonstrat o alegere inteleapta. Cei 27.32 km ai uscarii pe Lacul Vidraru I au adus si prima schimbare de lider in cupa monomarca dedicata modelelor Renault Clio Rally5, totul dupa ce Sebastian Scirlet l-a invins pe Tudose cu 25.6s preluand sefia cu un avantaj de 3.1s. Diferenta dintre cei doi s-a majorat la 9 secunde dupa cei 10.85 km ai Transfagarasanului, ceea ce a insemnat un moral pozitiv inaintea ultimei sectiuni a raliului. Si desi inceputul a fost mai lent – cu 5.1s sa fim precisi – finalul a fost deosebit, cu victoria Power Stage-ului „Lacul Vidraru II” si implicit a raliului, caci desi Super Speciala Pitesti 2 a fost mai lenta cu 2.7s decat Tudose, diferenta la general a ramas de 21.1s in favoarea celor doi echipieri ai Delta Racing Team Romania.

„Sambata am terminat Raliul Argesului, un raliu in care am avut oportunitatea de a concura alaturi de Sebastian Itu, cu care am stabilit inca de la inceput ca obiectivul nostru este de a acumula experienta si de a perfectiona atat pilotajul, cat si dictarea. Cu toate acestea am reusit sa avem un ritm ridicat si sa obtinem victoria in Clio Rally5 Challenge Romania precum si in cadrul clasei RC5. Toate acestea nu puteau fi posibile fara sustinerea echipei, care ne-a oferit o masina de top capabila de a obtine rezultate remarcabile. Ne vedem la Baia Mare.” – a declarat Sebastian Scirlet la finalul etapei.

Urmatoarea etapa a echipajului Delta Racing Team Romania se va desfasura in ultimul week-end complet al lunii iunie, atunci cand este programata a treia editie a noului format din Raliul Maramuresului, cu probe speciale de asfalt.

Foto – Mihnea Tatu, Attila Szabo, Mihai Stetcu

Recomandari pentru tine!