Romanian Endurance Series: Eduard Anton stapaneste provocarea noului circuit pe ploaie si pe uscat

Romanian Endurance Series: Eduard Anton stapaneste provocarea noului circuit pe ploaie si pe uscat

Pentru prima data in istoria campionatului autohton de anduranta, echipajele si-au dat intalnire intr-un alt paddock decat cel familiar de la Motorpark Romania. Noul complex Transilvania Motor Ring a fost gazda unei duble manse extrem de intense, in care spectatorii au vazut dueluri la limita, iar vremea a complicat si mai tare ecuatia curselor.

Recordul absolut al circuitului de langa Targu Mures a cazut in sesiunea de calificari, unde Eduard Anton (BADI) a transpus intr-un 1:33.617 setarile optime gasite in intervalul scurs de la prima etapa a sezonului. Dublu invingator in martie pe Motorpark, David Serban (Carbogaz Racing) a completat prima linie a grilei. Duelul reprezentantilor categoriilor TCR si GT4 a avut un element-surpriza inca de la startul primei manse, cand Stefan Unchiasu a urcat pentru moment pe prima pozitie la bordul noului Porsche Cayman Trophy.

Ulterior, Anton si Serban au ridicat ritmul si au purtat o lupta asidua, in care puterea superioara dezvoltata de Audi pe zonele de fuga a fost compensata printr-o defensiva robusta a Cuprei, model avantajat pe sicanele stranse ce se ataca in mod agresiv cu turismele de clasa TCR. Cum era de asteptat, traficul a jucat un rol crucial in evolutia ecartului dintre cei doi protagonisti, depasirea masinilor mai lente fiind o noua lectie importanta pentru acesti tineri ce reprezinta Romania in competitii europene. Pe final de mansa, atacul dat de Serban in penultimul viraj nu i-a adus acestuia prima pozitie, ci un contact soldat cu avarii ce l-au silit sa ruleze precaut pana la sosire.

Anton s-a impus, iar podiumul a fost completat de Albert si Stefan Unchiasu (AVG Motorsport). In urma acestora a venit grupul BMW-urilor de la categoria A3, cu Horia Moldovan si Roberto Niculae invingatori pe M3-ul E46 inscris de Blitzwolf Racing. Intre acestea s-a interpus liderul de la A2, Honda Civic pilotata de Ciprian Petrareanu si Alex Cascatau. Philip Andriescu a transat in favoarea sa lupta in 5 de la clasa A1.

Cateva picaturi de ploaie au venit pe finalul primei manse, acesta fiind doar un mic semnal de alarma pentru ceea ce a urmat – o pista tot mai uda la ora startului in cea de-a doua cursa. S-a actionat cu precautie, BMW-ul M850i conducand plutonul de-a lungul catorva tururi de acomodare inaintea startului efectiv. Echipajele WCR-Condor au ocupat primele doua pozitii pe grila inversata, Alex Cascatau fiind inca o data angrenat intr-un duel aprig cu Aldrin Opran (JMS Performance). Din spate au venit masinile mai puternice, Eduard Anton asumandu-si facil conducerea intr-o mansa pe care a castigat-o fara presiune, de vreme ce Serban nu a mai luat startul.

Pista uda a reprezentat o provocare aparte pentru plutonul RES aflat inca in faza de invatare a noului circuit, insa nimeni nu a gresit capital in aceste conditii grele. O neutralizare cu Code 60 a fost indusa de Cayman-ul AVG chiar in perioada opririlor obligatorii la boxe, dand peste cap calculele unor echipaje care intrasera mai devreme, pe steag verde. Theo Perimenis (Exelixis) a pierdut astfel avantajul (si victoria) la clasa A1 in detrimentul celor doua Peugeot-uri Blitzwolf, echipa care a celebrat si rocada la varful clasei A3, unde M3-ul E46 a trecut de masina JMS Performance, ambele insotindu-l pe Eduard Anton pe podiumul general, atat in cursa a doua, cat si in ierarhia cumulata a etapei. WCR-Condor 1 a invins inca o data la A2, unde mansele si victoriile la clasa se numara cot la cot – 4 din 4 pentru Civic-ul #27 in 2019.

Spectatorii au avut parte nu doar de actiune pe pista, ci si de experientele oferite de BMW XCars Mures, la circuit fiind prezentate abilitatile celei mai noi generatii a Seriei 3. Totodata, competitia a avut parte de cel mai puternic Safety Car din istoria campionatului, modelul M850i pus la dispozitie de catre BMW Romania.

Clasament RES2
1. Eduard Anton (Cupra TCR – BADI) – 50p
2. Horia Moldovan si Roberto Niculae (BMW M3 E46 – Blitzwolf 3) – 30p
3. Aldrin Opran (BMW 325i E36 – JMS Performance) – 25p
4. David Serban (Audi R8 LMS GT4 – Carbogaz Racing) – 18p
5. Albert si Stefan Unchiasu (Porsche Cayman Trophy) – 15p

Clasament general dupa 2/5 etape
1. BADI – 83p
2. Carbogaz Racing – 68p
3. DV8 Racing – 34p
4. Blitzwolf 3 – 30p
5. WCR-Condor 1 – 30p

Liderii claselor dupa 2/5 etape
GT4 – David Serban
TCR – Eduard Anton
Cayman Trophy – Albert si Stefan Unchiasu
A3 – Augustin Draghiceanu si George Vintila
A2 – Ciprian Petrareanu si Alex Cascatau
A1 – Philip Andriescu
Logan Cup – Costin Gherghescu
Lupo Cup – Dinu Dumitrascu si Bogdan Bondor

Romanian Endurance Series se bucura in acest an de sprijinul partenerilor BMW Romania, Repsol Romania (prin dealerul Valtec), Michelin (prin dealerul APR Competition – unic dealer autorizat Michelin Motorsport pentru Romania), BP Racing, vinul.ro, Crama Histria, Phoenix Media si 100% Sport. Etapa de la Targu Mures este sprijinita de partenerii locali: Dr. Wheel, BCZ Motors, DTE Systems, Crown Coffee si Gombos Security.

Credit foto: AB Images

Subiecte asemanatoare: