Raportul oficial despre accidentul mortal al lui Anthoine Hubert
FIA a publicat rezultatele investigatiilor sale cu privire la accidentul de Formula 2 la Spa, in care Anthoine Hubert a decedat in august anul trecut. Hubert si-a pierdut viata in accidentul cu mai multe masini din a doua etapa a cursei de Formula 2, in timp ce Juan Manuel Correa a ramas cu rani care ii pun viata in pericol.
FIA a facut propriul lor ancheta imediat dupa accident, ale carei constatari au fost publicate vineri. FIA a considerat ca nu exista „o singura cauza specifica, ci mai multi factori care au contribuit la nasterea gravitatii accidentului” si nu a gasit „nicio dovada a pilotilor care nu au reusit sa reactioneze corespunzator, ca raspuns la semnalul de steag galben sau la circumstantele de pe traseu. Ancheta s-a concentrat pe patru autoturisme – cele ale lui Anthoine Hubert, Juan Manuel Correa, Giuliano Alesi si Ralph Boschung.
Intr-un pasaj care detaliaza cum s-a produs secventa de accident, despre care FIA spune ca a durat 14,6 secunde, raportul a spus ca exista o „probabilitate rezonabila” ca invartirea lui Alesi, care a fortat pe Boschung si Hubert sa intreprinda actiuni evazive, sa fie rezultatul unei pierderi de presiune in anvelopa din spate dreapta a masinii sale. Hubert s-a busit cu partea din spate a masinii lui Boschung, in timp ce incercau sa-l evite pe Alesi, reactii despre care FIA a spus ca a inceput inainte ca un steag galben sa fie aratat la 1,8 secunde dupa ce Alesi a lovit bariera de la Raidillion.
Cu lipsa de eleron frontala, Hubert a fost trimis spre bariera cu 262 km/h, a lovit bariera la „un unghi de aproximativ 40 de grade” la 217 km/h si a continuat sa calatoreasca inapoi de bariera. Raportul spunea ca Correa, care a suferit avarii la suspensie si-a pierdut eleron din fata dupa ce a lovit resturile ramase de la prabusirea lui Alesi, s-a dovedit ca a lovit masina „aproape stationara” a lui Hubert la 218 km/h dupa ce a lovit o bariera si s-a oprit in mijlocul circuitului, rezultand o forta de varf de 81,8 g pe masina lui Hubert. Acest lucru a accelerat masina lui Hubert la 105 km/h, dupa care a lovit bariera pentru a doua oara inainte de a „termina pe circuit”.
FIA a considerat ca reactiile arbitri, ale controlului curselor si ale serviciilor de salvare sunt „oportune si bune”. Steagurile dublu-galbene au fost afisate la 2,5 secunde dupa impactul lui Correa si Hubert, cu un steag rosu arata 2,7s dupa aceea „in timp ce masina #19 [Anthoine Hubert] a venit sa se opreste pe pista din partea stanga”. Raportul a spus ca prima evaluare medicala la fata locului a Hubert a fost efectuata la 54 de secunde dupa steagul rosu.
Sursa partener: www.gp24.ro