Editia 31 a Raliului Harghitei are loc in weekendul 5-6 mai 2023, avand un record de echipaje inscrise la start, insa ne referim la un record din perioada anilor 20000-2023.
In acest sezon, Raliul Harghitei deschide scena Campionatului National de Raliuri Betano, avand la start un numar de 77 de echipaje care vor lua startul pe cele 12 probe speciale.
Recordul echipajelor participante se refera la perioada dupa anii 2000, asa cum am amintit in randurile de mai sus, deoarece recordul acetui raliu a fost in anul 1986, atunci cand s-au aliniat 135 de echipaje la start.
„Ca de fiecare data, as vrea sa incep printr-o remarca cat se poate de sincera. Noi, MAXX Racing, ne asteptam de fiecare data sa primim la start un numar mare de echipaje, caci nu exista o multumire mai mare a efortului tau decat sa vezi ca evenimentul pe care il organizezi este apreciat din ce in ce mai mult. Desigur, am ramas placut surprinsi de cele aproape 80 de echipaje care au semnat ‚prezent’ pentru editia din acest an a Raliului Harghitei si doresc pe aceasta cale sa le multumesc pentru faptul ca au ales, sau dupa caz reales, etapa de la Odorheiu Secuiesc.” a spus Csaba Ferencz.

11 modele Rally2/R5 prezente la Raliul Harghitei 2023
Pe lista de inscrieri se regasesc 11 modele de clasa RC2, vicecampionii Sebastian Barbu si Bogdan Iancu fiind prezenti in Harghita la bordul aceluiasi model Skoda Fabia Rally2 Evo. Dupa ce in sezonul trecut au lucrurile au aratat bine pentru Andrei Girtofan si Doru Vraja, anul acesta se anunta promitator pentru acestia, aducand din nou modelul Skoda Fabia Rally2 la start. Tot pe un model de clasa RC2, insa nu pe o Skoda, Adrian Tesolvan si Vajk-Imre Cseh aduc singurul model Ford Fiesta Rally2 la start, dupa ce anul trecut au avut un sezon de acomodare.
Pe langa cei amintiti in randurile anterioare, la start se vor alinia si echipajele formate din Bogdan Marisca/Sebastian Itu, Jean Tatu/Teodor Gabriel Gaina, Remus Cotut/Mircea Onofrei, Bogdan Gheorghiu/Sándor Csikós, Miroslav Angelov/Georgi Gadzhev, Mihai Manole/Marc Banca, Victor Dimitriu/Dan Dobre si Ignat Isaev/Alexander Spirov care aduc modele Skoda la start.
La clasa RC2N se regasesc trei echipaje inscrise, Bogdan Talasman si Laurentiu Mandu ataca prima pozitie la bordul modelului Mitsubishi Lancer Evo X, pe cand sotii Razvan si Manuela Trisnevschi vor intensifica lupta tot pe un Mitsubishi, insa de generatia mai veche, Mitsubishi Lancer Evo IX. Pe un superb model Subaru Impreza N14, Razvan Nechifor si Dorin Pulpea se afla pe lista celor trei modele de la aceasta clasa.
La capitolul clasei RC4, lista nu este una foarte lunga, insa totusi regasim 6 echipaje. Avand echipaje cu potential la start, se anunta un sezon interesant, ii amintim aici pe fratii Maior, Cristi Sugar/Vlad Colceriu, Danut si Andrei Budai care in anii precedenti au aratat ca pot si pot mai mult, insa sa nu ii uitam nici pe Jean Tatu Jr. si Gabriel Lazar, Victor Supuran/Mihai Supuran, dar si debutantul Serban Badea care o va avea ca si copilot pe Alina Bianca Pop.

Dupa ce in sezonul trecut a aratat ca este un model performant, modelul Renault Clio Rally5 se bucura de un interes major in acest an, astfel ca avem 10 modele la startul din Harghita la clasa RC5, insa si la clasa RC5N avem tot 10 echipaje inscrise, insa materialul de concurs fiind diferit.
In cadrul Cupelor Monomarca, avem un numar de 6 echipaje la Swift Cup si 5 echipaje in cadrul Cupei Dacia.
La clasa NAT11 regasim 6 echipaje pe lista de inscrieri pentru prima etapa din Campionatul National de Raliuri, pe cand la NAT12 avem 9 echipaje inscrise.
In premiera la Raliul Harghitei, vechiul campionat Rally2, devine „Trofeul Rally2”, la start fiind anuntate un numar de 12 echipaje, iar in cadrul CAMPIONATUL NATIONAL DE RALIURI PENTRU VEHICULE ISTORICE o sa avem un duel intre 9 echipaje pe cele 12 probe speciale cu o lungime de 119,04 km.