O victorie și un podium sunt „recolta” lui Alex Cascatău la revenirea la Assen

TT Circuit Assen a gazduit si etapa a doua a stagiunii 2020 din Supercar Challenge, ocazia perfecta pentru ca Alex Cascatau si BS Racing sa-si mareasca avansul in ierarhia clasei CN. In ciuda problemelor avute, Cascatau a rulat mai rapid ca niciodata pe acest circuit si si-a trecut in cont noua victorie la general si un podium.

Echipele din Supercar Challenge s-au strans din nou pentru o pereche de curse ce se anuntau a fi interesante pe fondul vremii instabile, la finele saptamanii trecute. Gazda a fost aceiasi ca si in cazul etapei de deschidere a sezonului, iar grila la clasa CN a fost si de aceasta data de dimensiuni reduse. Daca la prima etapa Deldiche Racing a adus doar o masina pe grila, argumentand ca celelalte doua echipaje se concentreaza pe mansele din Belcar ce aveau loc in acelasi weekend, acum, probleme de natura personala au facut ca formatia belgiana sa se prezinte tot cu un singur exemplar Norma M20 FC Turbo.

Cu toate acestea, pilotii Alex Cascatau si Alain Berg din prototipul cu numarul 614 de concurs se pregateau de o lupta mai stransa pentru victorie caci pilotul adus de Deldiche Racing urma sa fie Tim Joosen, coechipierul lui Luc de Cock – cel prezent la prima etapa – si un pilot cu mai multe pole-uri la activ in Belcar in anii anteriori. Desi mult-asteptata lupta pe circuit cu Sam Dejonghe, cel mai rapid pilot al echipei Deldiche, s-a amanat din nou, duelul cu Joosen s-a dovedit a fi la inaltimea asteptarilor.

Antrenamente si calificari

Ziua de vineri a fost cea mai plina pentru concurenti deoarece atunci au avut loc ambele sesiuni de antrenamente libere, cu o lungime de 30 de minute fiecare, si sesiunile de calificari. Prima sesiune de antrenamente libere de dimineata a fost marcata de venirea ploii care a udat pista indeajuns pentru ca pneurile slick sa fie alegerea nepotrivita.

BS Racing a trecut, apoi, pe pneuri pentru asfalt ud pe finalul sesiunii, dar circuitul se uscase deja astfel ca Alex Cascatau n-a mai putut face diferenta. Tim Joosen a incheiat la varf cu un 1:44.567, la noua zecimi distanta de cel mai bun tur inregistrat de Cascatau. A doua sesiune de antrenamente libere a decurs ceva mai bine caci ploaia nu a mai intervenit si intreaga sesiune s-a derulat pe o pista uscata.

Desi tot Tim Joosen a fost primul dupa scurgerea celor 30 de minute, ecartul dintre el si Cascatau a fost minim, doar 28 de sutimi, ambele modele Norma ruland in 1:35 in timp ce singurul Lamborghini Huracan Super Trofeo prezent n-a putut cobori sub 1:39.827. Pe final de zi a avut loc si sesiunea de calificari deschisa prototipurilor, GT-urilor si, respectiv, masinilor de clasa SS1.

Cu un 1:34.026, Alex a fost cel mai rapid pilot de pe pista si, totodata, timpul sau a fost cu aproape opt zecimi sub turul de referinta a lui Joosen, un 1:34.807. Mai mult decat atat, al doilea cel mai rapid tur al pilotului constantean, un 1:34.082, a asigurat prezenta echipei BS Racing in pole position si in cursa a doua a weekend-ului. Acest al doilea cel mai rapid tur a fost cu fix o secunda sub al doilea cel mai rapid tur reusit de Joosen.

Referitor la calificari, trebuie spus ca Supercar Challenge foloseste un sistem aparte pentru a determina ordinea de start in cele doua manse care compun fiecare etapa. Astfel, exista doua sesiuni de calificari: una pentru o parte din pluton si o a doua pentru o alta parte din pluton, cea formata din masinile mai lente. Toate masinile, insa, ruleaza laolalta in curse.

Sistemul din calificari este identic, fie ca vorbim de prima sau a doua grupa. Pentru a se decide ordinea pe grila, se iau in calcul cele mai rapide doua tururi ale fiecarei masini (indiferent de pilotul care era la volan cand ele au fost inregistrate). Cel mai rapid tur al fiecarei masini este cel care „da” ordinea de start din prima cursa in timp ce al doilea cel mai rapid tur al fiecarei masini este luat in calcul pentru ordinea de plecare in cursa a doua a etapei. Pe scurt, daca ti-ai trecut in cont cele mai rapide doua tururi din sesiune, vei pleca din pole position in ambele curse, iar asta a facut Alex si acum si in prima etapa.

Cursele

Alain Berg a fost cel care a luat startul in ambele intreceri, iar in prima, cea de sambata, el a cazut pana pe trei inainte de a reveni in coada liderului Tim Joosen. Mai apoi, cei doi au mers intr-un ritm similar care i-a permis lui Berg sa nu fie niciodata la mai mult de 1.7 secunde distanta de Joosen pe parcursul primei jumatati a cursei.

Dupa efectuarea schimbului de piloti, Cascatau a fost capabila sa-l prinda din urma pe Joosen si sa-l depaseasca pe interior la trecerea prin virajul 10. Belgianul a incercat sa dea replica, insa n-a putut sa stea prea mult in siajul Normei BS Racing desi a reusit sa bifeze un tur in 1:33.796. Asta pentru ca Alex a fost chiar mai rapid, cel mai bun tur al sau fiind un 1:33.500 cu care l-ar fi pus la respect si pe Sam Dejonghe (care n-a coborat sub 1:35 in cursele din Belcar de la inceputul lunii), si a fost si mai constant. La final, cele doua prototipuri de clasa CN erau la 5.9 secunde distanta, Cascatau trecand linia de sosire pentru a bifa a treia victorie la rand in Supercar Challenge dupa ce a completat 37 de tururi pe celebra „Catedrala”.

Desi cursa a parut simpla pentru BS Racing, ea nu a fost deloc asa. Mecanicii au sesizat ca masina sufera de niste probleme tehnice in momentul in care ea a refuzat sa mai porneasca in drum spre grila de start. Motorul se cala usor la apasarea ambreiajului fortandu-i pe mecanici sa impinga masina pe grila. Mai apoi, acestia au trebuit sa impinga din nou masina cand Alex a incercat sa se puna in miscare pe linia boxelor.

Din cauza acestei situatii, echipa a decis sa dezasambleze motorul pentru a incerca sa remedieze problema inaintea cursei a doua de duminica. Dupa mai multe ore de munca, in care s-a recurs la schimbarea cuzinetilor, masina a fost gata in jurul orei 2:00 AM si s-a miscat fara probleme pe grila inaintea inceperii cursei celei de-a doua.

La start, Alain a pierdut din nou cateva pozitii, dar a trecut apoi cu usurinta de masina MARC Cars V8 II a lui Cor Euser si de acel Huracan Super Trofeo care fusese „best of the rest” in antrenamente. Berg a reusit apoi sa reduca avansul de cinci secunde al lui Joosen la doar o secunda inainte ca o neutralizare sa readuca intreg plutonul laolalta.

Astfel, la boxe s-a intrat cu ecarturi minime intre masini, dar Cascatau a trebuit sa stea pe loc cu cinci secunde mai mult decat Joosen ca urmare a victoriei inregistrate in prima cursa (BS Racing a primit o penalizare de 15 secunde, iar Deldiche Racing una de 10 secunde caci s-au clasat pe primele doua locuri in prima mansa). Dupa ce a revenit pe pista, Cascatau a inceput sa taie rapid din avansul lui Joosen care ajunsese la sapte secunde.

Mergand chiar si cu doua secunde pe tur mai rapid decat Joosen, Cascatau a pus pe tabela turul-etalon al cursei, un 1:33.364 care este si cel mai bun tur al sau reusit pe TT Circuit Assen. Dupa sase tururi in care ecartul fusese redus la 3.5 secunde, problemele tehnice au lovit din nou echipa BS Racing, Alex pierzand presiunea la ulei in virajul al cincilea.

Romanul a reusit sa evite calarea motorului, dar tot a pierdut mai bine de sase secunde in raport cu Joosen si urmatoarele tururi au fost parcurse la pas, Alex incercand sa pastreze masina in viata pentru a termina pe podium. Pe final, Norma a dat semne ca s-ar fi insanatosit, iar Alex a putut cobori din nou spre 1:34, dar a fost prea tarziu, ecartul dintre Deldiche Racing si BS Racing fiind de 28 de secunde la final.

In ciuda acestor probleme, Alex si Alain si-au marit avansul in clasamentul categoriei CN deoarece Tim Joosen nu a luat parte la prima etapa in timp ce Luc de Cock, care a terminat pe doi in ambele manse din prima etapa, nu a fost prezent weekend-ul trecut. Pentru pilotii BS Racing urmeaza acum prima vizita la Zandvoort programata pentru weekend-ul 9-10 octombrie.

„Am asteptat cu nerabdare intoarcerea la Assen dupa o prima etapa perfecta la inceputul lunii. Ma simt din ce in ce mai increzator cu fiecare tur parcurs la comenzile masinii de curse, iar pe un prototip ca Norma M20 FC ai nevoie de timp pentru a face fata vitezelor foarte mari. La Assen spre exemplu parcurgem viraje cu acceleratia la podea la viteze de peste 240 de km/h si atingem forte laterale de aproape 3g. Weekend-ul a inceput destul de dificil pentru mine si am facut ceva greseli in primele doua sesiuni de antrenamente libere, astfel ca lupta din calificari a fost un prilej bun de a reveni in top. Am reusit sa obtin pole position-ul in fata celor de la Deldiche, cu un agregat turbo spun eu superior la iesirile din viraje. Alain a luat startul in ambele manse si mi-a predat masina pe pozitia a doua la boxe. In prima cursa am reusit sa ma apropii destul de repede de lider si sa trec in frunte, desi am avut ceva emotii datorita caroseriei frontale care se desprinsese pe partea dreapta. Parcursul de duminica a fost ceva mai dificil, iar mecanicii au lucrat din greu sa schimbe cuzinetii sambata seara, dupa ce au descoperit probleme la motor inaintea primei curse. Dupa pit stop am reusit sa ma apropii de lider si in a doua cursa, dar apoi au revenit problemele la motor si masina aproape s-a oprit la un moment dat. Am decis sa nu mai fortez dupa ce alarma de presiune a uleiului s-a aprins si am terminat astfel pe locul secund, dar ne-am asigurat ca punctam in campionat. Vreau sa multumesc echipei pentru efortul monumental de sambata si pentru setup-ul excelent. Mergem la Zandvoort cu obiectivul de a castiga din nou. ” a declarat Alex Cascatau.

Calendar Supercar Challenge

Etapa 1 – 4-6 Septembrie – TT Circuit Assen (Olanda)

Etapa 2 – 25-27 Septembrie – TT Circuit Assen (Olanda)

Etapa 3 – 9-11 Octombrie – Circuit Zandvoort (Olanda)

Etapa 4 – 31 Octombrie – 1 Noiembrie – TT Circuit Assen (Olanda)

Rezultate complete Cursa 1 – Aici 

Rezultate complete cursa 2 – Aici

Noutati
Vezi mai multe