Manu Mihalache revine la START cu o surpriza – la volanul unei Škoda Fabia Rally2 evo

Digiqole Ad

Au trecut cinci sezoane de cand numele brasoveanului Manu Mihalache nu a mai fost prezent pe vreo lista de inscrieri a vreunei etape a Campionatului National de Raliuri

 

La mai bine de doua decenii de la prima prezenta pe probele Raliului Brasovului, Manu Mihalache revine pe probele de casa alaturi de acelasi Janos Soos, insa nu cu bine-cunoscutul model Lancer Evo IX, ci o masina de ultima generatie – Skoda Fabia Rally2 evo

 

Castigator al clasei 3 in 2018, ultimul sezon in care a fost prezent pe probele speciale, Manu Mihalache are in spate un palmares deloc neglijabil, brasoveanul fiind unul dintre cei mai buni si rapizi piloti pe care automobilismul sportiv romanesc i-a avut si ii are. Dintre cele aproape 100 de prezente in Campionatul National de Raliuri, Manu a bifat aproape 20 de victorii la diferite clase in cadrul carora a concurat, acestora adaugandu-se si peste 40 de clasari pe podium – inclusiv pe cel absolut in unele cazuri. De altfel, pilotul brasovean a fost aproape de doua victorii absolute in anii 2004 si 2007.

 

“Pregatesc acest moment de foarte mult timp…” – a spus entuziasmat pilotul brasovean, adaugand: “..insa de fiecare data a intervenit un acel ceva care a facut ca – ceea ce acum se creioneaza frumos – sa nu se mai materializeze. Pentru mine nu va fi doar un salt mare, de la masina de grupa N la una performanta ce scrie istorie aproape etapa de etapa, dar si o revenire la volanul masinii de concurs dupa (prea) multi ani de pauza competitionala, ani in care oftam in sine de dorul competitiei. Tocmai de aceea, imi doresc sa profit la maximum de aceasta oportunitate si, de ce nu, sa imi fac o idee mai amanuntita despre ce si mai ales cum imi planific alte prezente la start sau chiar un eventual sezon cu aceasta masina.”

Desi a debutat la inceputul anilor 2000 la comenzile unei masini cu tractiune pe o singure punte, Manu Mihalache a facut rapid trecerea la un model cu tractiune integrala. Pana sa faca echipa cu Janos Soos, pilotul brasovean bifase cu succes 25 de etape – doua dintre acestea incheindu-se pe podiumul absolut al doua raliuri: un loc secund la Raliul Hunedoarei din 2004 si un loc trei in etapa europeana din 2003 desfasurata la Brasov. In cele 9 sezoane de prezente comune, cuprinse intre 2007 si 2018, Manu si Janos au incheiat cu succes 30 de etape, reusind sa urce de cel putin 10 ori pe cea mai inalta treapta a podiumului. N-au fost insa numai victorii, perechea brasoveana obtinand mai mult de 20 de alte clasari pe podium.

 

“Ma bucur sa fac din nou echipa cu Janos Soos, caruia ii multumesc pentru acceptul de a-mi fi navigator la prima interactiune cu un model R5. Mai mult decat atat, sunt incantat sa pot impartasi experienta participarii cu Skoda Fabia Rally2 evo impreuna cu navigatorul alaturi de care am urcat de zeci de ori pe cele mai inalte trepte ale podiumului. Desigur, de aceasta data nu-mi doresc sa realizez o performanta anume, intrucat totul este nou si necunoscut – cu exceptia Janos, bineinteles. Vreau ca debutul nostru la bordul acestei super-masini sa fie unul de bun-augur, asadar vom merge intr-o maniera care sa ne fereasca de probleme, dar in acelasi timp, vom sta cu un ochi si pe cronometru, care speram sa indice numai timpi apropiati celorlalti colegi ce alearga cu un asemenea automobil.” – a completat Manu.

 

Masina pe care a ales-o sportivul brasovean este una deja obisnuita chiar si pentru Campionatul National de Raliuri al Romaniei. Este vorba despre o Skoda Fabia Rally2 evo din a doua generatie a modelelor de specificatie R5, despre care poate fi spus ca este atat cel mai de succes model R5/Rally2, dar si cel mai bine-vandut, cu peste 500 de unitati (toate cele 3 generatii). Extrem de popular in randul pilotilor ce-si doresc performanta, Fabia Rally2 evo este propulsat de un motor revizuit de 1,6 litri, cu mai multa putere si eficienta in racire si lubrifiere, precum si o electronica mai prietenoasa decat modelul precedent de Fabia Rally2. Tractiunea integrala si puterea de aproximativ 289 CP si 430 Nm fac din masina de productie ceha o adevarata arma in orice competitie nationala.

 

Participarea lui Manu Mihalache pe probele de casa de la TESS Rally Brasov – Editia 52 se datoreaza partenerilor TFS, PRO-X – Cosmetica si Intretinere Auto, MAURER IMOBILIARE, Hankook Competition, Sparco Shop, Bucur Tuning, Service M2, Racing Sim, Dr. Razvan Bideaua – cabinet stomatologic

Recomandari pentru tine!