Final satisfacator intr-un raliu dificil pentru Csongor Szabo

Raliul Aradului 2017 incepea cu entuziasm si dorinta unui rezultat mare pentru Csongor Szabo si Rares Fetean. Dupa incheierea recunoasterilor, echipajul era hotarat sa porneasca cu un ritm ridicat inca de pe prima proba speciala, starea traseului de concurs fiind una excelenta si pe plac echipajului. Cu 116 kilometri cronometrati, Raliul de la Arad se anunta a fi unul disputat si interesant atat pentru echipaje, cat si pentru fani.

 

Dupa participarea la startul festiv si intalnirea cu echipajele in fata Primariei Arad, sub privirile a mii de fani care au venit sa isi faca poze cu masinile de concurs, Csongor si Rares au luat startul pe traseul shakedown-ului. Dupa doua ture de reacomodare cu macadamul, o scurgere de ulei a fost observata sub masina, dovedindu-se a fi ulei din cutia de viteze a Suzuki-ului Swift de clasa 9. Dupa o incercare de rezolvare a problemei si inca o tura in care masina a fost din nou testata, s-a decis intoarcerea in parcul de service din Arad pentru gasirea adevaratei probleme. Din pacate, cutia de viteze a trebuit sa fie schimbata, scurgerile de ulei din ea fiind prea mari si astfel Csongor si Rares luau startul in Raliul Aradului cu o cutie de viteze de strada, inferioara celei de curse, si fara blocant.

 

Raliul debuteaza cu speciala “Frumuseni”, in lungime de aproape 14 kilometri, pe care Csongor se acomodeaza cu noua cutie de viteze, cu care nu mai evoluase niciodata in trecut. Cu al patrulea timp in cadrul clasei, raliul se anunta unul dificil. Pe a doua speciala, “Sistarovat”, echipajul ridica ritmul si forteaza, fiind la limita pe unele viraje, reusind al treilea timp in cadrul clasei, dar cu unele riscuri asumate in virajele de viteza. Cu aproximativ 14 secunde mai bun, timpul de pe a doua trecere de pe speciala “Frumuseni” aduce un nou loc 4 in cadrul clasei pentru Csongor si Rares si decizia de a incerca maximul in Raliul Aradului, conditiile tehnice facand victoria prea putin probabila. Astfel, echipajul ia decizia sa aiba un ritm ridicat pe probele speciale ramase si sa obtina cat mai multe puncte care vor fi valoroase in economia campionatului.

 

 

Ultima proba de vineri s-a desfasurat in centrul orasului Arad, sub privirile a mii de oameni. Echipajul a incercat sa ofere spectacol celor prezenti printr-o serie de glisade si a incheiat prima zi de concurs pe locul 3 in clasamentul clasei 9, un rezultat mai mult decat multumitor in conditiile date. Lupta cu secundele de a doua zi se anunta a fi una dificila si importanta. Sambata, Raliul Aradului a programat 5 speciale, printre care si 2 treceri pe regina raliului, “Nadas”, in lungime de aproape 22 de kilometri cronometrati.

 

Am venit la Arad cu entuziasm si cu dorinta unui rezultat bun. Socotelile de acasa nu s-au potrivit cu cele de aici, cutia de viteze fiind schimbata dupa teste si pornind, astfel, cu un dezavantaj major. Am incercat toata ziua sa mergem cat de tare am putut in aceste conditii, sa fim cat se poate de rapizi, am avut si cateva momente la limita pe unele viraje si altele prin tufisuri sau santuri. Am dat totul sa fim pe podium la finalul zilei, dar maine va fi dificil, deoarece o sa pierderm, cel mai probabil, multe secunde pretioase pe urcari.” a spus Csongor la finalul primei zile de concurs.

 

Ziua secunda a debutat cu speciala “Conop”, unde echipajul nu a obtinut timpul dorit din cauza acomodarii cu virajele rapide si inguste, dar pe prima trecere pe “Nadas” reusesc un nou parcurs excelent, dar pierd un loc in clasamentul clasei 9, in ciuda eforturilor de a fi rapizi pe urcarile de pe cea mai lunga speciala a raliului. O a doua trecere pe “Sistarovat”, speciala care s-a desfasurat si in prima zi de concurs, aduce al cincelea timp pentru Csongor si Rares, care pierd cu doar 2 secunde a patra pozitie in clasamentul clasei 9 din cauza unei rasuciri. Ultimele doua probe ale raliului se anuntau cele mai importante datorita dorintei de a acumula cat mai multe puncte la Arad: “Am incercat tot in aceasta dimineata. Inca suntem pe o pozitie buna, dar rasucirea de pe Sistarovat ne-a costat cam 10 secunde si am pierdut locul 4. O sa dam totul sa il recuperam pe ultimele doua probe ale raliului” a spus Csongor la mijlocul zilei secunde a Raliului Aradului.

 

Pe a doua trecere pe “Conop”, Szabo si Fetean mai pierd cateva secunde in fata contracandidatului direct pentru a patra pozitie. Astfel, PowerStage-ul raliului devenea vital pentru echipaj si cei doi au pornit hotarati sa se autodepaseasca. Echipajul Ferr olibtine un timp cu aproximativ 18 secunde mai bun decat la prima trecere si isi asigura a patra pozitie in cadrul clasei 9, depasind echipajul cu care se afla in lupta directa. “Am fortat si am dat totul pe ultima proba. Am avut momente la limita, am incercat sa fim cat mai eficienti si sa recuperam timp in zonele unde stiam ca la prima trecere am fost prea lenti.” a spus Csongor la finalul probelor speciale. Astfel, echipajul obtine al patrulea timp si acumuleaza 2 puncte suplimentare pe PowerStage.

 

La finalul unui raliu dificil, Csongor Szabo si Rares Fetean obtin locul 4 si 12 puncte in clasament, fiind multumiti de evolutia pe probele speciale: “A fost un raliu foarte greu, unde am avut multe semne de intrebare. Nu stiam cum se comporta masina pe franari, neavand aceeasi frana de motor, nu stiam cum se comporta masina pe viraje si cata putere vom avea disponibila in derapaje. Am pierdut mult pe urcari din cauza rapoartelor lungi ale cutiei, dar sunt multumit. Am dat amandoi totul pe probe, am fi putut categoric mai mult pe unele sectiuni, dar suntem la final si am acumulat puncte pretioase. Ma bucur sa fim la final cu masina intreaga si ca am reusit asemenea timpi in aceste conditii” a incheiat Csongor Szabo.

 

La primul macam alaturi de Csongor, Rares e fericit de un raliu greu dus cu bine la final. Desi Raliul Aradului este una din etapele preferate din campionat, unde revine cu placere de fiecare data, aceasta editie a fost poate cea mai dificila: “Am pornit din start cu un handicap fata de celelalte echipaje, dar consider ca ne-a motivat mai tare sa fim rapizi pe probe. Chiar si in aceste conditii, m-am simtit foarte bine pe probe si imi pare rau ca nu am putut sa ne luptam pentru prima pozitie, asa cum ne-am propus inaintea startului. Cu toate astestea, ne-am dovedit ca putem fi rapizi si in conditii dificile si sunt sigur ca la Raliul Moldovei vom fi implicati in lupta pentru victorie. Ne vedem pe probele de la Bacau!” a declarat Rares la finalul Raliului Aradului.

 

Cu doar doua saptamani ramase pana la urmatoarea etapa, Raliul Moldovei-Bacau, Suzuki-ul Swift de clasa 9 a plecat deja in Ungaria, acolo unde cutia de viteze de curse va fi reparata si componentele anexe revizuite pentru a asigura un material tehnic bun pentru urmatoarea etapa de macadam. “Urmatorul raliu, de la Bacau, va urma curand si deja am inceput pregatirile pentru el. Masina va fi din nou revizuita si eu si Rares ne pregatim pentru un nou macadam. Multumim partenerilor si tuturor celor care ne-au sustinut atat de pe probele speciale, cat si de acasa, si va asteptam sa ne fiti alaturi si la Raliul Moldovei” a incheiat Csongor Szabo.

 

In 2017, echipajul Csongor Szabo – Rares Fetean este sustinut de Ferroli Romania, Zarah Moden, New Fashion, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Alisca Vending, Gother Service si partenerii media Observatorul de Covasna si RallyMax.ro.

Subiecte asemanatoare:

Noutati
Vezi mai multe