Andrei Girtofan: „Vrem sa luptam pentru titlul suprem in 2023”
Andrei Girtofan si Doru Vraja, cei doi echipieri ai ProRally Team Brasov au avut parte de un sezon foarte bun in 2022. Un an care a inceput cu multe semne de intrebare legate de buget, de posibilitatea de a face un sezon complet, dar cu multa dorinta de a reusi. Asteptarile au fost moderate la inceput, dar pe masura ce rezultatele au inceput sa apara, Andrei si Doru au inceput sa creada din ce in ce mai mult in fortele lor. Lunad-o pas cu pas, de la raliul la raliu, cei doi au capatat experienta, au avut un ritm din ce in ce mai bun si au reusit sa obtina titlul de campioni nationali la asfalt si locul 3 la general in 2022. Nu trebuie uitata nici performanta de a fi pe podium in 8 din cele 9 runde, un rezultat reusit doar de Dan Girtofan, in urma cu cateva sezoane, cand a bifat 13 podiumuri consecutive. Pentru a afla gandurile lui Andrei dupa un sezon reusit, va invitam sa parcurgeti interviul de mai jos.
Reporter: Andrei, cum ai descrie un sezon in care ai iesit campion la asfalt si pe locul 3 la general?
Anfrei Girtofan: Un sezon foarte reusit pentru mine si Doru. Am plecat la drum nu cu foarte multa incredere ca putem face un sezon complet de 9 etape. Pentru ca 9 runde presupune un buget foarte mare. Acum pot spune ca am vazut si noi de ce e nevoie ca sa te bati la primele locuri cu cei mari. Sunt multe lucruri de pus la punct, de la buget, la materialul de concurs de top, la echipa tehnica, logistica si asa mai departe. Este o munca titanica si ai nevoie de oameni care sa creada in tine, sa te sustina, ca sa ai o sansa la un loc in top. Dar, incet-incet, lucruile au inceput sa se miste, am gasit oameni care au crezut in noi si care ne-au oferit toata sutinerea ca sa putem ajunge la rezultatele pe care le-am obtinut. Daca la inceputul anului ne gandeam asa, la un loc 2 la asfalt, pentru ca stiam ca Simone Tempestini va merge cu Porsche la raliurile de asfalt, pe masura ce au venit rezultatele am inceput sa credem ca putem mai mult. Si am reusit sa fim campioni la asfalt. Legat de locul 3 la general, este un rezultat la care nici nu am visat. Pentru ca aveam ca rivali oameni cu multa experienta, pe care-i urmaream de pe marginea probelor speciale inca de mic copil si pentru mine a fost onoare sa fiu printre ei. Dar le-am facut fata, am fost mai mereu „in coasta” lor si pot sa spun ca am invatat multe de la ei. E o senzatie foarte placuta cand esti la start printe oamenii pe care-i admirai de mic.
Reporter: A fost vreun moment in care credeai ca nu poti sa faci sezonul intreg?
Andrei: A trebuit sa regandim toata strategia pe parcurs. Si asta pentru ca stiam ce costuri implica un sezon de 9 etape si au fost momente in care ne-am gandit cum putem sa facem sa gasim oamenii potriviti care sa creada in noi si care sa ne ofere sustinerea de care avem nevoie. Si ma bucur ca am reusit sa gasim astfel de oameni, care au crezut si cred in potentialul nostru si care au adus acel aport necesar pentru a face fata cu brio unui sezon foarte dificil, dar si foarte frumos in acelasi timp. Speram sa ii avem alaturi si in 2023.
Reporter: Care a fost cel mai dificil moment din actualul sezon?
Andrei: Un moment de panica a fost la Raliul Maramuresului, cand, la shakedowm mi-a luat foc bara din spate si m-am speriat un pic, crezand ca o sa ia foc toata masina. Dar am avut noroc ca organizatorii au sarit si au stins acel mic incendiu. Cu exceptia provocarilor legate de buget, nu pot sa spun ca am avut momente dificile. Masina a fost tot timpul pregatita perfect de catre baietii din echipa tehnica, Doru a fost mereu la inaltime, ca intotdeauna, iar sprijinul de la tatal meu a venit neconditionat. Le multumesc tututor din echipa ProRally Team pentru sustinere, o echipa mare si frumoasa. Sper ca i-am facut sa fie mandri de noi.
Reporter: Acum ca sezonul s-a incheiat, toate gandurile sunt legate de noul an competitional. Unul in care toti ochii vor fi pe tine si Doru. Care sunt planurile pentru 2023?
Andrei: Planurile sunt mari. Vrem sa ne luptam pentru titlul de campioni nationali absoluti. Stim, este un obiectiv foarte indraznet, care necesita foarte multe lucruri. De la un buget sanatos, la mai multe teste, la o pregatire perfecta, o ambitie si o determinare foarte mare. Totul trebuie sa fie gandit in cel mai mic amanunut pentru a avea o sansa de ne lupta cu Simone, Sebi, Dan, Bogdan si cu ceilalti piloti, care au o experienta mai mare ca a noastra. Ne propunem sa avem mai multe sesiune de teste, in loc de 2, macar 4, daca nu 6. Daca la asfalt ne-am descurcat bine in 2022, la macadam abia acum am acumulat experienta si mai avem de lucrat. Trebuie sa crestem ritmul si, cu parteneri de incredere langa noi, care sa ne ofere acea siguranta de care e nevoie, sunt sigur ca putem face multe. Am 26 de ani si chiar cred ca a venit timpul pentru a ajunge acolo sus. Nu as vrea sa astept pana la 30 de ani. Inca nu am ajuns la cea mai buna versiune a mea din toate punctele de vedere, dar voi lucra intens pentru a ajunge acolo.
Andrei si Doru doresc sa ii multumeasca in primul rand lui Dan Girtofan, pentru tot sprijinul, dar si partenerilor din 2022 Dinamic ’92, MRF Motorsport Tyres Romania, Pro-X, Aro Palace Hotel & Spa, Autochelu, MTS Print, Mobil 1 prin Lubexpert, Mipa si Presto si Peak Sport Romania.