Adrian Raspopa dezlantuit in partea secunda a primei zile din Raliul Moldovei Bacau

Prima zi a Raliului Moldovei Bacau incepea promitator pentru favoritul localnicilor, Adrian RASPOPA, acesta castigand prima proba in fata vicecampionului national din acest an, Dan GiRTOFAN. Ghinionul avea insa sa loveasca pe proba secunda, atunci cand Adrian a atins un cap de pod, eroare care i-a adus instant o pana de cauciuc si desprinderea unui furtun de la pompa de servo, avarie tehnica care era aproape de a-i aduce abandonul pe cea de-a treia proba speciala, Vermesti. Cu mari eforturi echipajul RASPOPA/ DIACU a reusit sa parcurga intrega proba fara servodirectie, in virajele mai stranse copilotul ajutandu-l pe Adrian sa traga de volan astfel incat acesta sa poata lua virajele.

Mecanicii au reusit sa remedieze problema in parcul de service de la jumatatea zilei, iar echipajul RASPOPA/ DIACU s-a dezlantuit, castigand toate cele trei probe ale buclei secunde. 8.3s, 10.9s si 4.3s au fost ecarturile pe care RASPOPA le-a recuperat in cele trei probe Runcu, Moinesti si Vermesti in fata lui GiRTOFAN care a mentinut un ritm ridicat, imbunatatindu-si timpii de pe primele treceri pe aceleasi probe.

Dupa un parcurs excelent pe 5 din cele 6 probe ale zilei echipajul Catalin si Raluca GRIGORIU au iesit in decor pe ultima proba a zilei, lucru care le-a adus si abandonul, echipajul bacauan situandu-se pe locul secund in clasamentul general provizoriu in momentul incidentului.

Un alt ghinionist al zilei a fost Calin BUCUR care tradat de materialul de concurs s-a vazut nevoit sa abandoneze pe PS4, acesta reusind o evolutie excelenta pana in acel moment, evolutie care il pozitiona pe locul al treilea la jumatatea zilei, cu o masina de categorie net inferioara celor de categorie R5.

Pe fondul abandonurilor mentionate, dar si a unui parcurs excelent cu imbunatatiri ale timpilor pe a doua trecere pe cele trei probe Enis ARIF se declara incantat de evolutie si pozitia in clasamentul de la finalul primei zile, respectiv locul 3, avand-o in dreapta sa, in rol de copilot, pe experimentata Carmen POENARU. insa, cu toate acestea, Enis va trebui sa mentina acelasi ritm sustinut si pe parcursul zilei de maine, deoarece Cristian DOLOFAN la bordul modelului Peugeot 208 R5 se afla la doar 6.7s in spatele sau.

Asadar, ultima etapa a Campionatului National de Raliuri Betano 2020 va oferi dueluri pline de suspans, atat pentru locul I, dar si pentru ultima pozitie a podiumului in clasamentul general.

La categoria rezervata automobilelor cu doua roti motrice, vicecampionul national 2020 al clasei, Adrian TESLOVAN a condus ostilitatile pe intreaga zi a raliului, el reusind sa isi adjudece 5 din cele 6 probe ale zilei. Ocupantul pozitiei secunde, Mihai MANOLE, va avea de recuperat cele 16,8s care il despart de TESLOVAN, MANOLE reusind sa semneze scratch-ul pe proba speciala 5, dovedind ca se poate bate pentru victorie. Podiumul il incheie Alex ARDELEAN cu un ecart semnificativ de 1min si 9s fata de TESLOVAN. Cu toate acestea el conduce ostilitatile in cadrul cupei monomarca CUPA SUZUKI, secondat de echipajul Bogdan TALASMAN si Andrei MITRASCA la doar 11.2s, iar lupta pentru victorie se anunta una destul de palpitanta, in ecuatie aparand si echipajul Daniel si Lucian BUDAI cu un ecart de 15.6s fata de ARDELEAN.

Raul BADIU conduce detasat la CUPA DACIA acesta avand un ecart relaxant de 3min si 35,4s in fata echipajului Victor si Mihai SUPURAN. Pe locul al treilea se situeaza Florin POPESCU care se afla in fata celui mai bun rezultat al sau de pana acum, indrumat de veteranul navigator Ciprian SOLOMON,

Clasa national 11 rezervata automobilelor cu omologare FIA expirata ne ofera un duel istoric intre Mitsubishi si Subaru, familia NASTASE formata din Bogdan si Delia, care la volanul unui Mitsubishi Evo 9 conduc cu un ecart de 1min si 16.1s in fata echipajului Paul CIUBOTARIU si Eugen TALPALARIU aflati la bordul unui Subaru Impreza. Pozitia a treia la finalul primei zile ii revine echipajului Dorin BANCIU/ Vlad TERZI care se aliniaza la start cu o frumoasa Toyota Celica.

Concurentii vor porni in ziua secunda incepand cu ora 9.48 urmand sa parcurga specialele Trebes si Hemeius de cate doua ori, cu o pauza de service de 30 de minute dupa prima trecere pe cele doua probe.

Power stage-ul raliului o va constitui cea de-a treia trecere pe proba speciala Trebes, in lungime de 13.35 km, care va oferi puncte suplimentare primilor 5 clasati din clasamentul general, Cupa Dacia, Cupa Suzuki si grupa rezervata automobilelor istorice.

Ultima proba a zilei va fi Superspeciala in lungime de 2.5km care se va desfasura pe circuitul de karting Speed Park, proba revenita in Raliul Moldovei Bacau cu ocazia editiei aniversare de 10 ani. Din pacate fanii raliurilor nu vor avea acces in tribunele circuitului, datorita masurilor de preventie a raspandirii virusului Covid-19, insa va putea fi urmarita live pe site-ul sportextra.ro

Raliul Moldovei Bacau se desfasoara sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv si va incheia sezonul 2020 al Campionatului National de Raliuri Betano.

Parteneri principali: DEDEMAN si DEDEMAN Automobile

Parteneri: Consiliul Judetean Bacau, Proiectul de infrastructura autostrada A13, Fundatia Padurea de Maine, Jidvei, Speed Park, Romsilva, Helios Bacau, WILO Romania.

Parteneri media: Europa FM, Autorally.ro, RallyMax.ro, Autostiri.ro, iasitvlife.ro, megabacau.blogspot.com, sportextra.ro, MotorsportNews.ro.

MULTUMIM PARTENERILOR CARE NE SUSTIN DE 10 ANI!

Credit Foto: Rallyphoto Hunters picture by Balazs Attila

Recomandari pentru tine!