Blog

Abandon prematur pentru Ginetta ETR la Imola 12h

Cea de-a doua etapa din programul international al Endurance Team Romania in 2018 a avut loc pe fostul traseu de Grand Prix de la Imola, in ultimul weekend al lunii mai, in conditii caniculare. Dupa problemele tehnice de la Navarra care au amanat prima victorie romaneasca la clasa GT4, echipa era decisa la Imola sa-si joace iarasi cartea in lupta pentru prima pozitie.

Actiunea pe circuit a inceput cu testele private de joi, in prima secventa de 90 de minute fiind parcurse 21 de bucle la bordul Ginettei G55 GT4 de ultima generatie. Sergiu Nicolae a stabilit cel mai rapid tur in 1:56.421, insa ambii piloti s-au plans de comportamentul masinii pe pneuri uzate, instabilitatea pe franare limitand performantele. Mici modificari de setup si un set de pneuri noi au adus un progres notabil in cea de-a doua sesiune de 90 de minute, Nicolae reusind sa imbunatateasca reperul masinii #446 cu aproape doua secunde (1:54.639) in turul 11, dupa care a intrat la standuri la finele unui tur ce se anunta si mai promitator.

Fabrizio Broggi a preluat Ginetta, dar a iesit in trafic si a percutat zidul inaintea virajului Tamburello la inceputul celui de-al doilea tur lansat. Lipsit de vizibilitate in urma unui BMW de clasa inferioara, pilotul ETR a incercat sa depaseasca prin dreapta, unde se afla un alt concurent cu viteza redusa ce abia iesea de la standuri. Pentru a evita acrosajul, reactia instinctiva de a vira spre stanga a condus la ruperea aderentei, iar masina a decelerat de la 210km/h, impactul initial fiind inregistrat la 170km/h. Pilotul a scapat cu bine din acest incident, insa daunele aduse materialului tehnic au determinat retragerea din competitie si trimiterea sasiului pentru reparatii extinse la uzina Ginetta din Marea Britanie.

Ulterior, s-a vazut in cursa cum timpii de 1:54 au fost inaccesibili pentru echipajele rivale, Endurance Team Romania fiind astfel in masura sa dicteze ritmul la categoria GT4, la fel ca in runda precedenta. Mai mult, incidente si probleme de fiabilitate au intarziat adversarii in aceasta runda. Tocmai din aceste motive, cele 12 ore privite de pe margine de componentii echipei au fost cu atat mai greu de digerat.

In clasamentul european al categoriei GT4, Endurance Team Romania ocupa in prezent pozitia a treia cu cele 15 puncte obtinute la Navarra. Invingatorii din Spania, QSR Racing School (Mercedes), au totalizat 33 de puncte, iar cei ce au triumfat la Imola, Allied Racing (Porsche) se afla la cota 18. ETR va reveni in campionatul european cu ocazia celor 24 de ore de la Barcelona (7-9 septembrie), cursa in care romanii au avut prima experienta la categoria GT4 anul trecut.