Endurance Team Romania încheie pe podium cursa dificilă de la Imola
Sergiu Nicolae și Fabrizio Broggi au revenit în Italia cu Toyota GT86 CS-V3 pentru a lua parte la etapa de 12 ore de la Imola din cadrul 24h Series. Cu lecțiile învățate de la prima participare (la Mugello, în martie), Endurance Team Romania ataca un obiectiv similar: cât mai mulți kilometri parcurși înaintea marii aventuri ce va urma în septembrie la Barcelona – prima întrecere de 24 de ore cu o echipă românească la start.
40 de mașini s-au înscris în competiția disputată pe Autodromo Enzo e Dino Ferrari, traseu legendar ce a găzduit 27 de Mari Premii de Formula 1 între 1980 și 2006. La primul contact cu asfaltul circuitului, piloții și-au luat reperele și au petrecut câteva clipe în dreptul zidului unde-și pierdea viața în 1994 Ayrton Senna. Același parapet neiertător de beton avea să deraieze programul românesc de două ori în cele 12 ore de cursă.
Încă din antrenamente și calificări a fost evidentă diferența de viteză între ETR și cealaltă mașină înscrisă la clasa A2 de britanicii de la CookSport: modelul Clio IV era cu 5-6 secunde pe tur mai rapid. Asta s-a văzut și în primele ore ale cursei, când Sergiu Nicolae a exprimat întregul potențial al Toyotei, rulând în 2:10. Organizatorii au compensat acest deficit printr-o capacitate mai generoasă a rezervorului (100 de litri față de doar 70 pentru Clio), iar astfel s-au putut recupera minute bune grație strategiei superioare, cu realimentare atunci când manșa era neutralizată.
Primele 4 ore de vineri s-au încheiat însă cu mașina în garaj, în urma unui contact cu zidul, survenit când mai erau doar 17 minute rămase. A urmat o noapte grea pentru mecanicii ETR, deciși să readucă la start a doua zi mașina. S-a muncit până după ora 3:00 în garajul împărțit cu echipa fostului pilot de Formula 1 Jan Lammers. Olandezul, abia revenit de la cea de-a 23-a sa cursă la Le Mans, a apreciat efortul românilor în momentul în care oficialii și-au dat acceptul pentru ca Toyota să continue în cele 8 ore programate sâmbătă.
Fabrizio Broggi a rulat fără probleme timp de două ore, apoi i-a predat mașina lui Sergiu Nicolae. Acesta a rulat precaut, dat fiind că tururile pierdute în urma incidentului de vineri nu mai permiteau un duel direct pentru victoria la clasă, nici măcar când britanicii au petrecut și ei 13 minute în garaj. Tot echipa românească avea să dea de probleme serioase când mai erau 4 ore rămase de disputat, cutia de viteze fiind privată de al patrulea raport.
Mașina a fost retrasă în garaj pentru 100 de minute, apoi Broggi a revenit pe circuit pentru a completa cele 11 tururi necesare în vederea clasării în ierarhia finală (60% din totalul învingătorului la clasă). Tocmai când italianul începuse turul-cheie cu numărul 186 (913km parcurși), neglijența unei mașini de clasă GT3 a dus la un contact în aceeași zonă de după fatidicul viraj Tamburello. Cu suspensia avariată și roata distrusă, Fabrizio Broggi s-a chinuit să termine turul respectiv și să aducă mașina la standuri.
Astfel, au fost asigurate cele 15 puncte la clasă și cea de-a doua prezență pe podium în 24h Series, Nicolae și Broggi ocupând poziția a cincea în ierarhia generală a clasei pe fondul participărilor de la Mugello și Imola. Programul românesc va continua în perioada 1-3 septembrie pe Circuit de Catalunya, cu ocazia primei curse de 24 de ore din istoria echipei. Aceasta este o bornă absolut necesară în pregătirea unui asalt asupra întregului sezon 2018 în 24h Series.