WRC Monte Carlo: Ogier lider inainte de Power Stage

Marian
sursa foto: https://www.motorsportweek.com/

Deschiderea Campionatului Mondial de Raliuri de la Monte Carlo se apropie de power stage, ultima proba speciala din raliu, cu o diferenta de 22,2 secunde intre primii trei, dupa ce conditiile meteorologice variabile au influentat clasamentul.

Sebastien Ogier de la Toyota isi propune sa obtina a zecea victorie la Monte Carlo, reusind sa faca fata conditiilor dificile de gheata in cele doua etape de dimineata, insa avansul sau a fost redus la 18,1 secunde de colegul sau de echipa, Elfyn Evans.

Adrien Forumaux de la Hyundai se afla, de asemenea, in cautarea victoriei, fiind la doar 22,2 secunde in spate, dar decizia francezului de a folosi patru anvelope slick ar putea fi decisiva. Acesta a folosit anvelopele Hankook pentru a castiga 23,9 secunde fata de liderul Ogier, care a concurat pe anvelope de iarna in etapa 17 Digne-les-Bains/Chaudon-Norante.

Daca etapa finala de dupa-amiaza va fi uscata si nu va fi acoperita de zapada, asa cum este prognozat, Forumaux ar putea avea sanse mari sa obtina prima sa victorie in WRC, avand in vedere ca rivalii sai cei mai apropiati au ales sa foloseasca mai multe anvelope de zapada decat slick-uri.

Ott Tanak a urcat temporar pe locul trei dupa etapa 16, dar a revenit pe locul patru, la +45.5 secunde dupa ce a avut dificultati cu anvelopele de iarna in proba speciala cu numarul 17.

Campionul mondial de doua ori, Kalle Rovanpera, a ales aceeasi strategie de anvelope ca si Fourmaux, folosind patru anvelope super moi si doar doua de zapada. Dupa ce a trecut cu bine peste portiunile de gheata din etapa 16, finlandezul a fost singurul pilot care s-a aflat in acelasi interval de timp cu Fourmaux, fiind cu doar +4.5 secunde mai lent.

sursa foto: https://www.motorsportweek.com/

Viteza lui Rovanpera l-a plasat pe pilotul Toyota intr-o competitie stransa cu Tanak pentru locul patru in clasamentul general, avand un decalaj de 3.1 secunde inainte de etapa finala.

Campionul mondial in exercitiu, Thierry Neuville, a sarit de pe locul opt pe locul sase in clasamentul general [+5m28.4s] dupa o drama in PS16, care a dus la retragerea lui Takamoto Katsuta si Sami Pajari.

Katsuta, care se afla pe locul sase, a fost primul care a intampinat probleme, iesind in decor la 1.8 km dupa inceputul probei speciale. Spectatorii au incercat sa impinga GR Yaris-ul inapoi pe drum, dar eforturile lor nu au avut succes.

La scurt timp, Pajari a subestimat intrarea pe un pod, lovind betonul, ceea ce a dus la un impact puternic si la retragerea imediata din competitie. Pajari si copilotul sau, Marko Salminen, au fost raportati in siguranta dupa accident.

Nefericirea a continuat in etapa 17, cand Gregoire Munster de la M-Sport-Ford a devenit al treilea pilot de Rally1 care s-a retras. Luxemburghezul a subvirat intr-o stanca, provocand o rotatie violenta a masinii sale, Ford Puma, care a blocat partial drumul.

Debutantul in Rally1 de la M-Sport Ford, Josh McErlean, a reusit sa supravietuiasca conditiilor, ocupand locul sapte in clasament general [+9m33.3s], in timp ce liderul WRC2, Yohan Rossel, a avansat pe locul opt, devansandu-l pe Nikolay Gryazin, care a avut o pana, si pe Gus Greensmith.