Schimbari majore propuse in WRC, insa au fost respinse

Marian

O schimbare semnificativa a fost propusa pentru seria WRC, insa aceasta a fost complet respinsa.

Una dintre schimbarile propuse, se referea la sesiunea de calificare, insa nu se vor intoarce in seria WRC.

Calificarile, cunoscute din cursele de Formula, au fost realizate in cadrul seriei WRC in sezoanele 2012-2013, dar nu au mai fost implementate ulterior. In schimb, acestea au fost parte integranta a formatului de competitie in Campionatul European de Raliuri (ERC) de multi ani.

In raliuri, calificarile au fost utilizate pentru a diminua importanta pozitiei de start, deoarece pilotul cu cel mai bun timp in probele cronometrate de calificare, avea prioritate in alegerea pozitiei de start. Pilotii campioni s-au plans in mod repetat de aceasta problema, care a reaparut sezonul trecut, cand pilotul Hyundai, Thierry Neuville, care a castigat in cele din urma titlul WRC, si-a exprimat nemultumirea de mai multe ori pe parcursul anului.

Neuville a condus seria WRC incepand cu Raliul Monte Carlo din ianuarie, ceea ce a evidentiat un dezavantaj semnificativ, in special in raliurile pe macadam. O propunere de reinstaurare a probelor de calificare a fost inaintata grupului de lucru WRC sub egida FIA, Federatia Internationala de Automobilism. Totusi, aceasta propunere a fost respinsa prin vot.

 

Exista o discutie ampla despre intregul proces al weekendului, de la inceput pana la final,” a declarat Andrew Wheatley, directorul sportiv al FIA

 

Se poarta discutii despre ce am putea face. Nu cred ca va exista o diferenta dramatica, nu ne vom indrepta spre o activitate de calificare completa sau ceva radical diferit, dar exista propuneri in jurul acestui lucru pentru a vedea daca putem face lucrurile putin diferit.” a mai adaugat Andrew

 

Conform propunerii inaintate Comisiei WRC, primii trei piloti din clasamentul WRC ar fi concurat exclusiv pentru pozitiile lor de start in raliul propriu-zis. O proba de calificare separata nu ar fi fost necesara, deoarece situatia ar fi putut fi decisa pe baza primei runde a etapei de shakedown. Pilotul cel mai rapid ar fi obtinut cea mai buna pozitie de start.

Astfel, seria WRC va continua in acelasi format si in sezonul urmator. Liderul campionatului va prelua rolul de „curatitor de drum” in timpul raliurilor pe macadam, in zilele de joi si vineri, pana cand ordinea de start va fi ajustata pentru a reflecta clasamentul din cursa.