Dupa aproape trei ani de asteptare si performante dominante in WRC2, tanarul pilot suedez primeste oportunitatea de a-si demonstra maturitatea in Raliul Estoniei, considerand acest moment drept cel mai important din cariera sa.
Lumea Campionatului Mondial de Raliuri a fost luata prin surprindere de o veste extraordinara: Oliver Solberg, unul dintre cele mai mari talente ale generatiei sale, va reveni in competitia de top, Rally1. Peste doar doua saptamani, in Raliul Estoniei, Solberg si copilotul sau, Elliott Edmondson, vor lua startul la volanul unui Toyota GR Yaris Rally1, cea mai performanta masina de raliuri din lume. Pentru Solberg, aceasta este mai mult decat o simpla cursa, este o a doua sansa la cel mai inalt nivel, o oportunitate pe care a castigat-o cu munca si rezultate, nu una care i-a fost oferita cadou.
Anuntul a venit pe neasteptate, printr-un telefon primit luni seara, dar nu este o surpriza pentru cei care i-au urmarit parcursul. In ultimii ani, Solberg a dominat categoria WRC2, etaland o viteza extraordinara si obtinand trei victorii din patru starturi in acest sezon. Momentul revenirii sale in Rally1 este perfect, venind imediat dupa Raliul Acropole, unde a avut una dintre cele mai complete si mature evolutii din cariera.
Multi fani au simtit ca s-a facut o nedreptate atunci cand, in urma cu aproape trei ani, Solberg a fost lasat in afara categoriei regina. Ultima sa experienta la acest nivel, cu Hyundai, a fost una dificila, marcata de problemele echipei de la acea vreme, dar si de cateva greseli inerente tineretii. Acum, insa, situatia este complet diferita. In anii petrecuti in WRC2, Oliver Solberg si-a transformat principala calitate, viteza, dintr-un risc intr-un avantaj controlat. A invatat sa imbine viteza cu o constanta de invidiat, eliminand greselile nefortate care il costau in trecut.
„Evident, la acel moment a fost foarte dezamagitor [sa fiu exclus de la Hyundai], dar cand te uiti inapoi, o vezi ca pe o experienta de invatare masiva. Poate ca nu a fost momentul potrivit. Cred ca tot ce s-a intamplat ulterior a fost fantastic si a fost menit sa fie. In fiecare an am acumulat experienta, de la a fi foarte rapid, la a construi consistenta, iar anul acesta punem totul cap la cap.” a spus Solberg.
Fara indoiala, pilotul care se pregateste acum de Raliul Estoniei este un sportiv mult mai complet si mai pregatit decat cel care parasea scena Rally1. Desi este extrem de entuziasmat, Solberg ramane realist in privinta provocarii care il asteapta. A aflat de oportunitate cu doar doua saptamani inainte de start si va avea la dispozitie o singura zi de teste pentru a se acomoda cu masina Toyota GR Yaris Rally1.
„Mental sunt pregatit, cu siguranta. Sa conduc un Toyota Rally1 este varful visului oricarui pilot de raliu. Este cel mai mare moment din viata mea, 100%. Obiectivul meu este sa ma integrez cat mai repede posibil, sa ajung la final fericit, simtind ca am dat tot ce am avut mai bun. Apoi, vom vedea ce se intampla in viitor.”, a mai adaugat Oliver Solberg
Chiar daca obiectivul sau principal pentru acest an ramane castigarea titlului mondial in WRC2, Solberg este constient de miza uriasa din Estonia. Aceasta cursa este o auditie. O performanta solida in fata managerilor de la Toyota ar putea transforma aceasta sansa unica intr-un contract pe termen lung si o revenire permanenta in elita mondiala.