Victorie cu emotii pentru Adrian Raspopa la Raliul Sibiului
Dupa ce, la fel ca la prima etapa a Campionatului National de Raliuri, Adrian Raspopa si Cosmin Diacu si-au confirmat prezenta la Raliul Sibiului pe ultima suta de metri datorita problemelor intampinate in alcatuirea unui buget sustenabil, echipajul bacauan a reusit sa se impuna in clasamentul automobilelor cu 2 Roti Motrice in ciuda celor catorva probleme tehnice avute.
Prima zi a Raliului Sibiului 2016 a programat doua parcurgeri ale celebrei speciale Paltinis, din care a doua a fost anulata datorita unui incident care nu a mai permis startul concurentilor in conditii de siguranta. Gratie victoriei de speciala cu nr.1, Adrian Raspopa si Cosmin Diacu s-au instalat la finalul primei zile de concurs in fotoliul de lideri al automobilelor cu 2 Roti Motrice.
„Desi am reusit sa ne impunem la prima parcurgere a specialei Paltinis, trebuie sa recunosc ca am avut un setup gresit al masinii si, alaturi de niste pneuri vechi de 2 ani pe care le-am utilizat, am pierdut secunde pretioase fata de ritmul pe care ne asteptam sa-l avem. Din fericire, in a doua zi de concurs, am revenit la niste setari pe care le-am utilizat anterior si totul a decurs mai bine.” spunea Adi Raspopa la finalul zilei de vineri a Raliului Sibiului 2016.
Ziua de sambata a rezervat echipajelor participante la Raliul Sibiului un numar de 10 probe speciale, impartite in trei bucle, dar si o premiera pentru Campionatul National de Raliuri al Romaniei, mai precis o incursiune pe Transalpina, cel mai inalt drum al tarii.
„Din pacate lipsa bugetului si-a spus cuvantul in a doua zi de la Sibiu. Prima problema am avut-o la a doua parcurgere a specialei Dobarca, atunci cand un furtun de la turbina masinii a sarit si am fost nevoiti sa mergem in ritm de strada, pierzand peste 25 de secunde pe aceasta proba. Pe urma, din cauza neefectuarii reviziei la cutia de viteze, placa de presiune a ambreiajului ne-a dat cateva emotii dar din fericire am reusit sa terminam aceasta etapa. Sunt bucuros pentru un nou rezultat foarte bun, insa de luni reluam cursa de alcatuire a bugetului pentru restul sezonului.” a mai adaugat Adi Raspopa care, alaturi de Cosmin Diacu, s-au clasat pe prima pozitie in clasamentul automobilelor cu 2 Roti Motrice si pe locul 7 in clasamentul general al Raliului Sibiului.
Referitor la noua configuratie a Raliului Sibiului, Adi Raspopa a precizat ca „Traseul si zonele pe unde ne-a purtat acesta au fost pe placul nostru insa nu acelasi lucru pot sa-l spun despre vitezele medii de peste 120 km/h inregistrate pe specialele Oasa si Sugag, viteze care nu prea se potrivesc cu specificul campionatului. De asemenea, apreciez schimbarea de optica a conducerii Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, care nu a penalizat organizatorul pentru distanta mare la care s-au aflat unele probe in comparatie cu parcul de service. Asta ma face sa fiu optimist ca nici noi, in calitate de organizatori ai Raliului Moldovei Moinesti, nu vom mai fi penalizati pentru probele din a doua zi. Probabil in luarea acestei decizii a contat si faptul ca actualul Raliu al Sibiului este copilul noului management al FRAS.”
Urmatoarea etapa din Campionatul National de Raliuri este Raliul Aradului, care se va desfasura in perioada 13-14 mai. „Daca nu vom reusi sa atragem parteneri noi alaturi de noi, startul nostru este pus in pericol pentru ca masina necesita revizii care sunt costisitoare. Apreciez efortul facut de cei de la Turbo Car Serv Brasov insa realitatea este cruda. Totusi, nu ne pierdem optimismul si speram ca macar de la etapa de la Tulcea sa fim putin mai relaxati din acest punct de vedere” a mai precizat Adi Raspopa cel care, alaturi de Cosmin Diacu, este lider al clasamentului automobilelor cu 2 Roti Motrice, gratie celor doua victorii obtinute la primele doua raliuri desfasurate sezonul acesta.
Adrian Raspopa si Cosmin Diacu au fost sustinuti la startul in Raliul Sibiului de partenerii prinicipali Comfert/Origin Enterprise, Turbo Car Serv Brasov, Electropower Systems cat si de partenerii tehnici GoPro prin xtremvideo.ro.