Un sezon de succes pentru Napoca Rally Academy in 2019

Sezonul 2019 al Campionatului National de Raliuri Dunlop a fost unul extrem de reusit pentru echipa clujeana Napoca Rally Academy. Nu mai putin de sase titluri de campion si unul de vicecampion, la individual, plus titlul la echipe, a fost bilantul obtinut de pilotii NRA la finalul celor opt etape desfasurate de la inceputul lunii mai si pana la mijlocul lunii octombrie.

“Ne bucuram ca am reusit sa avem un nou sezon pozitiv, cu atat mai mult cu cat exista o vorba in lumea pilotilor: cu cat castigi mai mult, cu atat incepi sa pierzi mai usor. In general, cifrele merg impotriva noastra. Motorsportul este complicat, cum s-a vazut si in cazul lui Simone. El a dominat proba cu proba, a castigat 89 la suta din probele la care a participat, dar a reusit sa-si adjudece titlul de campion doar la ultima etapa, pentru ca neparticiparea la o etapa si abandonurile care au survenit au creat probleme. Trebuie sa ne gandim ca am castigat acest al saselea titlu la echipe datorita efortului tuturor, dar in special datorita celor mici, mai exact ce au facut ei cand cei mari au abandonat. Practic noi doar la doua raliuri am reusit sa venim cu Simone pe prima pozitie si cu Bogdan pe doi, in rest, ori unul, ori celalalt, au abandonat. Chiar si in aceste conditii, daca nu gresesc, am castigat sase etape din opt ca echipa si asta datorita faptului ca am fost echilibrati ca si componenta, iar Mihnea, Norbert si Andrei si-au facut foarte bine treaba. Asta ne bucura si ne pregatim pentru un 2020 la fel de bun. Gandim deja cateva schimbari importante in echipa, asa ca stati aproape de noi pentru ca sezonul urmator va fi unul interesant”, a declarat Marco Tempestini, coordonatorul Napoca Rally Academy, completat de colegul sau din „board-ul” NRA, Bogdan Marisca: „Echipa si-a atins obiectivele in 2019. Colegii mei, tinerii piloti NRA, si-au atins fiecare obiectivul, au iesit campioni la clasele lor. Astfel si-au adus, substantial, contributia la castigarea unui nou titlu la echipe, al saselea pentru noi. Muncim la proiectele pentru 2020. Vom incerca sa mergem mai departe pe drumul pe care Napoca Rally Academy a pornit acum 12 ani”. 

Cu un total de 50 de probe speciale adjudecate in 2019, care au dus la castigarea a cinci etape din cele opt desfasurate, Simone Tempestini a obtinut astfel cel de-al patrulea sau titlu de campion national absolut si titlul la clasa RC2, dupa cele din 2015, 2016 si 2018. „Pentru mine este foarte important ca am obtinut acest titlu, de la inceputul anului a fost unul dintre obiectivele principale ale mele si ale echipei. Dintre cele patru titluri de campion national absolut pot spune ca, alaturi de cel din 2016, acesta a fost cel mai greu de cucerit, chiar daca pe probele speciale ritmul a fost unul extrem de bun si am reusit sa fac diferenta de multe ori. In sine, cursele din circuitul intern m-au ajutat si la nivel international, m-au ajutat sa ajung la etapele din WRC2 cu o viteza cat mai buna. Nu a fost usor, avand in vedere ca am lipsit la Bacau si ca am avut doua etape, Sibiu si Iasi, care nu au mers deloc asa cum ne-am dorit. La Sibiu chiar am facut o paguba care ne-a incurcat putin din toate punctele de vedere. La  final am reusit sa obtinem titlul mult dorit si cred ca este un mod deosebit de a multumi tuturor celor care ne-au sustinut, mai ales echipei tehnice care mi-a oferit, pe tot parcursul anului, o masina care a fost extrem de buna, si in special spectatorilor care ne-au urmarit, fanilor nostri care au fost aproape de noi pe probe. Cel mai mult ma bucur pentru oamenii care fac parte din echipa noastra, Napoca Rally Academy, care a devenit pentru a sasea oara campioana la echipe si a cucerit pentru al cincilea an consecutiv titlul la general. Avem si viitorul in fata pentru ca Norbert si Mihnea au facut o treaba deosebita la clasele lor. Rezultatele lor ne motiveaza in plus, ne fac sa continuam sa mergem tare si sa fim cei mai buni. Nu este deloc usor, dar muncim impreuna, muncim in aceeasi directie”, a spus Simone Tempestini, care l-a avut alaturi si in acest an pe Sergiu Itu, la bordul unui Hyundai i20 R5.

Pentru Mihnea Muresan, ultima etapa a sezonului, Brasov TESS Rally, a avut o insemnatate aparte. Cu titlul asigurat la clasa RC4, tanarul pilot NRA trebuia sa castige lupta cu Adrian Teslovan pentru un succes si la doua roti motrice. Clasarea in top 3 la toate cele opt probe speciale de la Brasov, cu PS1 si PS8 castigate, i-au adus in final lui Mihnea Muresan titlul si la 2FWD. „Un lucru important pe care l-am invatat pe parcursul celor opt etape este ca sportul nostru e plin de suisuri si coborasuri si totul se intampla cu un motiv. Chiar daca sansele noastre pentru victoria la doua roti motrice erau foarte mici cu trei etape inainte de final, nu am renuntat niciun moment sa cred in sansa noastra si am facut un efort sa participam la Raliul Iasiului, care initial nu era in programul nostru. De acolo lucrurile au decurs exact asa cum ne-am dorit, iar prin victoriile de la ultimele etape am reusit sa cucerim titlul si la doua roti motrice si sa ne indeplinim astfel toate obectivele pentru acest sezon. Multumim familiilor, prietenilor, echipei tehnice #Motorsport, partenerilor si tuturor celor care ne-au incurajat. Multumim Napoca Rally Academy pentru sustinere si felicitari colegilor pentru un nou sezon reusit. Multumesc Alina si Marc pentru incredere si profesionalism. In ceea ce priveste sezonul urmator nu avem inca un plan clar, insa un lucru e sigur: imi doresc sa cresc nivelul performantelor, atat pe plan national, cat si european”, a mentionat Mihnea Muresan, care a pilotat in 2019 un Peugeot 208 R2 si i-a avut in dreapta, fie pe Marc Banca, fie pe Alina Pop.

Fratii Maior, Norbert si Francesca, cu al lor mic, dar rapid, Peugeot 106, au dominat sezonul 2019 la clasele lor de la inceput si pana la final si au devenit campioni nationali la clasa RC5 si in clasamentul juniorilor. „A fost un sezon foarte bun pentru noi, in care ne-am indeplinit toate obiectivele. Privim cu drag in spate, la fiecare etapa la care am luat startul si din care am invatat enorm si in acest an. Dupa sezonul trecut, motivatia a fost foarte mare pentru a reusi un rezultat bun, incercand sa stam departe de eventuale probleme. Francesca a crescut frumos, masina a mers impecabil, sustinerea echipei, toate au contribuit la indeplinirea obiectivelor si anume titlul la juniori si la clasa RC5. Vreau sa le multumesc tuturor partenerilor si oamenilor de langa noi, fara de care nu am putea fi la start”, a afirmat Norbert Maior. De altfel, Norbert si Francesca au devenit si vicecampioni in Cupa Peugeot 208 din Ungaria, unde in weekend au castigat ultima etapa, cea de la Nyiregyhaza, care a fost si etapa din Campionatul European de Raliuri, ERC.  

Andrei Mitre, secondat de Robert Maior, pe o Dacia Sandero, s-a luptat in acest an pentru titlu la Cupa Dacia. Cu un inceput de sezon plin de ghinion, Andrei a reechilibrat disputa cu timisoreanul Cristi Sugar pentru prima pozitie in etapa a patra, cand a castigat Raliul Harghitei. A urmat o lupta antrenanta intre cei doi, pe care si-a adjudecat-o in cele din urma Cristi Sugar la o diferenta de doar 2,8 puncte. “Pentru mine sezonul 2019 a reprezentat una dintre cele mai frumoase lupte pe care le-am avut in raliuri. A fost un an cu dificultati, incercari, multe momente grele, dar si fericite. Campionatul a inceput prost, cu un abandon pe shakedown-ul de la Pitesti, probleme la motor la Arad si un al doilea abandon tehnic la Bacau, unde a cedat cutia de viteze. Seria de ghinioane parea ca s-a terminat odata cu raliul de la Harghita, cursa pe care am si castigat-o, urmand un sir de rezultate favorabile. Nu a fost deloc usor sa intru in lupta pentru primul loc, in contextul unei serii de trei raliuri total nefavorabile in prima jumatate a sezonului. La Transilvania Rally am ajuns, totusi, cu un avans considerabil in fruntea clasamentului, avantaj pe care, tot acolo, l-am si pierdut din cauza unei pene de cauciuc. Raliul Brasovului, ultima etapa a sezonului, avea sa fie locul in care se decidea titlul. La finalul luptei dintre mine si Cristi aveam sa fiu campion sau vicecampion. A fost sa fie vicecampion, o ambitie mult prea mare despre care n-as fi vorbit la mijlocul sezonului. Lupta a fost una frumoasa si sunt convins ca am iesit mai castigat decat daca as fi avut un sezon mai putin dificil”, a subliniat Andrei Mitre.

Partenerii Napoca Rally Academy sunt Banca Transilvania, OMV MaxxMotion, De Longhi.

Recomandari pentru tine!