Szabo Csongor, pregatit pentru Raliul Aradului, primul macadam al sezonului
Dupa doua etape pe asfalt, desfasurate pe probele speciale din jurul oraselor Brasov si Cluj-Napoca, actiunea din Campionatul National de Raliuri “Dunlop” se muta pe macadam, la Arad, acolo unde in weekend-ul 2-3 iunie se desfasoara Arad Rally. Dupa eforturile organizatorilor din anii precedenti, etapa din vestul tarii este inclusa in calendarul international si in acest sezon, fiind parte a Balkan Rally Trophy.
Raliul Aradului se desfasoara pe probele deja clasice din judetul Arad, avand o lungime totala de 116 kilometri cronometrati grupati in 9 probe speciale, pe durata a doua zile de concurs. Raliul debuteaza miercuri cu recunoasterile traseului de concurs, care continua si in prima parte a zilei de joi, cand sunt programate si verificarile administrative si tehnice, dar si startul festiv si prezentarea echipajelor, care incep la ora 21:00 in fata Primariei Arad. Testele oficiale ale raliului au loc vineri dimineata, intre 8:00 si 13:00, acolo unde echipajele vor efectua ultimele reglaje inaintea startului in concurs.
Raliul Aradului 2017 debuteaza vineri cu 4 probe speciale, prima dintre ele, “Frumuseni”, in lungime de aproape 13 kilometri, fiind parcursa de doua ori, in timp ce speciala “Sistarovat”, in lungime de aproape 12 kilometri, va fi parcursa o singura data. Prima zi de concurs se incheie cu superspeciala din centrul orasului Arad, care va avea loc pe Bulevardul Revolutiei, in zona Primariei Arad. Cu startul primei masini de concurs la ora 20:07, superspeciala este intotdeauna un magnet pentru fanii motorsportului din Romania, mii de spectatori asteptand cu nerabdare masinile de concurs si aplaudand fiecare evolutie de pe strazile din centrul orasului.
Ziua secunda a raliului va fi cea care va decide clasamentele finale, in program fiind inclusa si speciala regina, “Nadas”, in lungime de 21 de kilometri, o proba dificila, diversificata, cu multe zone de viteza dar si zone tehnice, unde orice greseala va costa echipajele secunde pretioase. Ziua de sambata programeaza un total de 5 speciale: cate doua treceri pe “Conop” si regina “Nadas” si inca o trecere pe “Sistarovat”, speciala pe care se concureaza si in prima zi. Cu traseul de concurs preponderent prin padure, concentrarea echipajelor si o dictare perfecta vor fi foarte importante pentru atingerea unui rezultat excelent.
Dupa o victorie si un loc secund in cadrul clasei 9 la primele doua etape din 2017, Csongor Szabo si Rares Fetean pornesc in prima etapa de macadam a Campionatului National de Raliuri “Dunlop” 2017 cu dorinta unui rezultat bun. Echipajul isi propune sa evite ezitarile avute la Brasov si Cluj, acolo unde au pornit prea conservator in raliuri, si sa inceapa Raliul Aradului in forta, astfel incat sa fie implicati in lupta pentru prima pozitie de la prima speciala.
“Mergem la Arad hotarati sa avem un ritm bun de la inceput. E un raliu frumos, cu probe interesante, care imi plac mult. E important sa pornim bine, inca de pe prima proba speciala, si speram ca ne vom instala in fruntea clasamentului clasei 9, de unde sa gestionam avantajul pe probele din ziua secunda. E primul macadam al sezonului si lucrurile pot sa fie diferite fata de primele doua etape” a spus Csongor.
Suzuki-ul Swift a fost revizuit dupa primele doua raliuri ale sezonului 2017 si pregatit de macadam: “Dupa raliul de la Cluj-Napoca, Suzy a plecat in Ungaria la o revizie si la pregatit pentru Raliul Aradului. E in stare perfecta si abia astept sa ma intorc la volan pe macadam, acolo unde senzatiile sunt mai frumoase si intense” a completat Csongor. “Imi plac mult probele de la Arad, cele din prima zi sunt superbe si pot oferi spectacol maxim pentru fanii de pe margine. A doua zi ne asteptam ca unele sectiuni ale probelor sa fie mai dure, dar e important sa fim si acolo rapizi pentru a obtine rezultatul dorit”.
Fiind singurul raliu din vestul tarii, spectatorii sunt asteptati in numar mare pe probele de macadam din judetul Arad si mai ales la superspeciala din centrul orasului. “Ne-ar placea sa vedem multi spectatori pe marginea probelor speciale deoarece raliul este unul spectaculos si cu multe zone interesante pentru fani. Finalul de pe speciala “Nadas” este clasic, dar spectatorii nu trebuie sa omita nici alte probe. Speram ca prin viteza pe care ne propunem sa o avem pe probele speciale sa oferim celor de pe margine o doza interesanta de spectacol” a incheiat Csongor Szabo.
In 2017, echipajul Csongor Szabo – Rares Fetean este sustinut de Ferroli Romania, Zarah Moden, New Fashion, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Transilvania Broker, Alisca Vending, Gother Service si partenerii media Observatorul de Covasna si RallyMax.ro.